^^Loki wrote:Frack deg, Terje, du kan ikkje sitte der og fortelle meg om ei slik bok, eg har IKKJE tid til aa lese det der.
Lalala, den posten eksisterar ikkje. Trylleri, tryllera, har aldri lest den, ha ha ha!
Hva leser du for tiden?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
[Graduation Day, part 2-mode]Terje wrote:^^Loki wrote:Frack deg, Terje, du kan ikkje sitte der og fortelle meg om ei slik bok, eg har IKKJE tid til aa lese det der.
Lalala, den posten eksisterar ikkje. Trylleri, tryllera, har aldri lest den, ha ha ha!
Eeehvil.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
JaEr det noen som har lest Balzac?
Har akkurat lånt "Les chouans" (ingen idé om hva det kunne hete på norsk...)
Jeg anbefaller også Zolas bøkene, de er veldig sterke og bra skrevet.
Og jeg kunne fortsette med masse andre franske forfaterne, men har ikke sikkert det interesser folk her
Det er SÅ mange ulike forfaterne som skrev ulike literaturer før krigen at man KAN bare ikke si "Jeg liker ikke de gamle forfaterne" som om de var en og samme ting.
"Si vous trouvez un être humain dans la foule, suivez-le..."
http://bizarreland.over-blog.com
http://bizarreland.over-blog.com
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Til og med EG liker Dumas, og eg har tendenser til misantropi!stefan_hoy wrote:Helt enig: alle liker Alexandre Dumas.
-
Siri Sedai
- Den Eldste

Les chouans har jeg ikke lest, vet ikke om den er oversatt til norsk.Lilla My wrote: Har akkurat lånt "Les chouans" (ingen idé om hva det kunne hete på norsk...)
Jeg anbefaller også Zolas bøkene, de er veldig sterke og bra skrevet.
Og jeg kunne fortsette med masse andre franske forfaterne, men har ikke sikkert det interesser folk her
Har lest en av Zola - Mesterverket
og en av Gustave Flaubert - Frederic Moreau, men det er noen år siden.
Husker jeg likte dem, men likte Balzac best. Hvis jeg finner noen flere oversatt så setter jeg dem på leselista.
Vil gjerne høre hva du synes om Les chouans når du har lest den ferdig.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Apropos fransk litteratur. Jeg sitter her med en nynorsk oversettelse av Charles Baudelaires "Les fleurs du mal" (Det vondes blomar), og det er så sykt bra at det går kaldt nedover ryggen på meg.
Særlig "Vinens sjel" (L'âme du vin) var stor.
Særlig "Vinens sjel" (L'âme du vin) var stor.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Den er lest for lenge siden.Chiad wrote:Noen som har lest Tyvenes Herre?? Dødsbra bok, anbefales!
Sist gang jeg leste den hørte jeg på musikk, så når jeg hører på den musikken får det meg til å tenke på boken
Hvis du likte den bør du lese Blekkhjerte og Blekkblod av samme forfatter. De er enda bedre.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
stefan_hoy
- Den Fortapte

-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Jeg har lest to bøker siden jeg var innom denne tråden sist:
Crystal Rain av Tobias S. Buckell (5,5/10) og The Warrior-Prophet av Scott Bakker (8/10).
Sjekk linkene for mine meninger om bøkene. Nå skal jeg begynne på Fool Moon av Jim Butcher, bok 2 i The Dresden Files...
Crystal Rain av Tobias S. Buckell (5,5/10) og The Warrior-Prophet av Scott Bakker (8/10).
Sjekk linkene for mine meninger om bøkene. Nå skal jeg begynne på Fool Moon av Jim Butcher, bok 2 i The Dresden Files...
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov