Tv-serier
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Fikk endelig somlet meg til å se siste sesong av ALIAS. Det har aldri vært en fantastisk serie og klart best er den første sesongen, men uansett...
Den har absolutt underholdningsverdi og huser en av mine favoritt karakterer innen TV, nemlig Arvin Sloane (Ron Rifkin). Kanskje er det Rifkins tolkning, hva vet jeg? Hva det enn er med han, finner jeg meg selv sitte å heie på han. Alle som har sett Alias vil vel kanskje finne det noe underlig... Kanskje det er meg det er noe galt med?
Den har absolutt underholdningsverdi og huser en av mine favoritt karakterer innen TV, nemlig Arvin Sloane (Ron Rifkin). Kanskje er det Rifkins tolkning, hva vet jeg? Hva det enn er med han, finner jeg meg selv sitte å heie på han. Alle som har sett Alias vil vel kanskje finne det noe underlig... Kanskje det er meg det er noe galt med?
"Once more the drama begins"
- Paul Muad'dib
- Paul Muad'dib
Går og venter på "Spaced Definite Collector's Edition" for tiden. Ellers så har jeg nettop begynt på "Hellsing", og følger med "Romerikets Vekst og Fall".
By the way, noen som så første episode av Hotel Babylon?
By the way, noen som så første episode av Hotel Babylon?
John Gabriel's Greater Internet Fuckwad Theory:
Normal Person + Anonymity + Audience = Total Fuckwad.
Normal Person + Anonymity + Audience = Total Fuckwad.
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Driver på med Veronica Mars sesong 3. Underholdende, men ikke det samme som de to første sesongene.
Ellers har jeg sett de syv førse episodene av Hidden Palms. Det er en teenage drama serie ala The O.C. Serien handler om Johnny Miller som har flyttet til Palm Springs med sin mor og hennes kjæreste. For et år siden tok faren til Johnny selvmord på rommet til Johnny.
Blant de unge skuespillerne finner vi tre som var innom The O.C og to fra Veronica Mars. Blant de fra The O.C finner vi Taylor Handley (Oliver Trask)- det er Johnny og Michael Cassidy (Zach Stevens).
Mer om serien. Ellers må det nevnes at jeg liker serien. Oliver perioden var ikke den beste perioden i The O.C, men Taylor Handley er nå uansett en strålende skuspiller.
Edit: Ferdig med Veronica Mars nå, begynt på Dead Like Me. Det er en merkelig serie.
Ellers har jeg sett de syv førse episodene av Hidden Palms. Det er en teenage drama serie ala The O.C. Serien handler om Johnny Miller som har flyttet til Palm Springs med sin mor og hennes kjæreste. For et år siden tok faren til Johnny selvmord på rommet til Johnny.
Blant de unge skuespillerne finner vi tre som var innom The O.C og to fra Veronica Mars. Blant de fra The O.C finner vi Taylor Handley (Oliver Trask)- det er Johnny og Michael Cassidy (Zach Stevens).
Mer om serien. Ellers må det nevnes at jeg liker serien. Oliver perioden var ikke den beste perioden i The O.C, men Taylor Handley er nå uansett en strålende skuspiller.
Edit: Ferdig med Veronica Mars nå, begynt på Dead Like Me. Det er en merkelig serie.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Hva ser jeg? Yndligstråden min på bunn på småprat-siden??! Det er sånt som skjer når jeg forsvinner for ei stund, antar jeg... Men nå har jeg tatt opp igjen favoritt-interessen min (etter å spille musikk med venner).
Wolfie, jeg ser du kikker på Hidden Palms. Som en tilhenger av the O.C prøvde jeg meg før sommeren på piloten, men klarte ikke å komme meg gjennom den før jeg hadde fått mer enn nok. Likte slettes ikke hva jeg så. Det fenget meg ikke, det virket overdrevent og det virket falskt. I strak motsetning til pilot-episoden av the O.C. (Har skrevet før at jeg tror the O.C må ha den beste piloten jeg har sett). Kanskje tar det seg opp underveis, men jeg har ikke brydd meg om å kjempe meg gjennom det.
Har i stedenfor nå som jeg er tilbake til mitt kjære bredbånn sett de første episodene av Kyle XY og Eureka. Dette er to "sommer-show", og kaliteten er derfor likedan, men de er underholdende og til tider ganske gode.
Har sett at også sommershowene "Dexter" og "Pshyk" er tilbake, men har ikke startet på dem enda. Videre har det stadig kommet nye the 4400. De gleder jeg meg til, men man kan ikke ta så mange av gangen av den serien.
Den serien jeg imidlertid gledet meg mest til mens jeg var bortreist var Hustle. Har sett to episoder i dag, og den er virkelig herlig. Anbefales.
Wolfie, jeg ser du kikker på Hidden Palms. Som en tilhenger av the O.C prøvde jeg meg før sommeren på piloten, men klarte ikke å komme meg gjennom den før jeg hadde fått mer enn nok. Likte slettes ikke hva jeg så. Det fenget meg ikke, det virket overdrevent og det virket falskt. I strak motsetning til pilot-episoden av the O.C. (Har skrevet før at jeg tror the O.C må ha den beste piloten jeg har sett). Kanskje tar det seg opp underveis, men jeg har ikke brydd meg om å kjempe meg gjennom det.
Har i stedenfor nå som jeg er tilbake til mitt kjære bredbånn sett de første episodene av Kyle XY og Eureka. Dette er to "sommer-show", og kaliteten er derfor likedan, men de er underholdende og til tider ganske gode.
Har sett at også sommershowene "Dexter" og "Pshyk" er tilbake, men har ikke startet på dem enda. Videre har det stadig kommet nye the 4400. De gleder jeg meg til, men man kan ikke ta så mange av gangen av den serien.
Den serien jeg imidlertid gledet meg mest til mens jeg var bortreist var Hustle. Har sett to episoder i dag, og den er virkelig herlig. Anbefales.
Urban tilværelse
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Lå på isolat her noen dager, og fikk da rikelig med tid til å gjøre hva jeg ville innenfor rommets 16 kvadrat. I praksis ble det da å få sett siste sesong av Sopranos, som etter min mening er den beste TV-serien som noensinne er lagd (i alle fall av de jeg har sett).
Gidder ikke lage noen spoilere og ødelegge spenningen for de av dere som ennå ikke har sett, men nøyer meg med å si: kos dere, det er sannsynligvis det beste dere kommer til å se på noen år. Hill.
Gidder ikke lage noen spoilere og ødelegge spenningen for de av dere som ennå ikke har sett, men nøyer meg med å si: kos dere, det er sannsynligvis det beste dere kommer til å se på noen år. Hill.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Jeg har kun sett piloten til Sopranos. Fenget ikke. Jeg forstår jo at det må være noe med serien som jeg ikke oppfattet, men den gav meg ingen glød til videre kikking. Mørk og dyster.
Hva angår Weeds - jeg så piloten og en og annen episode på tv3 da de begynte å sende den, men heller ikke den fenget. Er forøvring sterkt imot grunnlaget for serien (dopindustrien), men det er mulig å overse for seriens all-over plot og kvalitet. Liker forøvrig hovedpersonen. Men serien fenget ikke noe særlig.
Hva angår Weeds - jeg så piloten og en og annen episode på tv3 da de begynte å sende den, men heller ikke den fenget. Er forøvring sterkt imot grunnlaget for serien (dopindustrien), men det er mulig å overse for seriens all-over plot og kvalitet. Liker forøvrig hovedpersonen. Men serien fenget ikke noe særlig.
Urban tilværelse
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Jeg har sett Weeds
Kvalitetsserie, det er sikkert og visst. Den er langt fra din vanlige amerikanske sitcom med latterboks i bakgrunnen og jeg kan absolutt stille meg bak en anbefaling.
Kvalitetsserie, det er sikkert og visst. Den er langt fra din vanlige amerikanske sitcom med latterboks i bakgrunnen og jeg kan absolutt stille meg bak en anbefaling.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Dopindustrien kommer ikke ut i noe særlig godt lys, og yrke som dopdyrker og selger, virker ikke videre attraktivt. Hovedpersonen er den jeg opprinnelig likte minst, på grunn av noen ganske dyrstre minner fra The West Wing, men hun overbeviste etterhvert ganske kraftig. De har også klart det mesterstykket som få andre klarer, barna i serien funker.
Trudde det var det han hadde Toby og Bartlett til, eg...
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!