Hva leser du for tiden?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
Siri Sedai
- Den Eldste

-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Kan det være noe om røde hav under røde skyer?Faile wrote:Oh. Gjett hvilke bok jeg leser Lotta!
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Kan nok se ut som det ja!Lothair Mantelar wrote:Kan det være noe om røde hav under røde skyer?Faile wrote:Oh. Gjett hvilke bok jeg leser Lotta!
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Fortell, fortell. Jeg har booket meg tur til London i høstferien for å se Arsenal-Sunderland, men gleder meg nesten like mye til å vandre inn i bokbutikker med kun engelske bøker. Problemet er bare det at jeg ikke har helt peiling på hvor de gode bokbutikkene befinner seg...
Kjøpte du *bare* Red Seas, Faile?
Kjøpte du *bare* Red Seas, Faile?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Ja, jeg rakk bare få med meg Red Seas, desverre.
Men. Foyles er en opplevelse i seg selv. Kjempesvær butikk med fler bøker enn jeg trodde kunne befinne seg på et sted. En av verdens mest kjente bokutsalg.
http://en.wikipedia.org/wiki/Foyles
Er ikke så vanskelig å finne, adressa står på sia der og. Veit de har andre utsalgssteder også, men den som det er bilde av i linken er den opprinnelige, og også den største.
Om du drar dit trenger du trolig ikke gå innn noe annet sted, du finner nok de aller fleste bøkene du leiter etter der.
Men. Foyles er en opplevelse i seg selv. Kjempesvær butikk med fler bøker enn jeg trodde kunne befinne seg på et sted. En av verdens mest kjente bokutsalg.
http://en.wikipedia.org/wiki/Foyles
Er ikke så vanskelig å finne, adressa står på sia der og. Veit de har andre utsalgssteder også, men den som det er bilde av i linken er den opprinnelige, og også den største.
Om du drar dit trenger du trolig ikke gå innn noe annet sted, du finner nok de aller fleste bøkene du leiter etter der.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

Det ser interessant ut. Takk for tipset, Faile - der skal jeg stikke innom. Jeg synes å huske en gigantisk Waterstones butikk i sentrum av London fra den siste gangen jeg var der (tre år siden), så jeg kommer nok til å stikke innom noen flere enn bare Foyles 
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Da var jeg ferdig med A Clash Of Kings av godeste herr Martin. På alle måter en god bok. Akkurat nå sitter jeg Bare og venter til jeg kan dra til byen og få kjøpt tre'ern.
Ellers kan det nevnes at jeg har lest "Nathan løper" av Jonh Gilstrap. Dette er en gripende spenningsbok som er litt utenom det vanlige. Den handler om 12 år gamle Nathan som har begått ett mord på en ungdomsanstalt, der han var innsatt. Han rømmer derifra og er snart på flukt fra politiet. Han ringer dama i et av amerikas innrigningsprogrammer og snart kjenner alle til hans side av historien. Men han er stadig på rømmen og ikke bare fra politiet. Det er noen andre som vil ha tak i han. Noen som bruker langt tøffere metoder.
Jeg gir den en 8.5/10
"Voldtatt" av Fredrik Skagen. Vi blir kastet inn i trønder-hovedstaden og der støter vi på en jente som blir voldtatt. Hun slipper unna men vet at voldtektsmannen vet hvem hun er og hvor hun bor. sener i boken blir flere andre voldtatt og drept.
Boken er grei nok, men den når ikke helt til topps. + for at forfatteren prøver å sette lys på det problemet vold og voldtekt er, både i og utenfor hjemmet. Den får en 7/10 under tvil.
Ellers kan det nevnes at jeg har lest "Nathan løper" av Jonh Gilstrap. Dette er en gripende spenningsbok som er litt utenom det vanlige. Den handler om 12 år gamle Nathan som har begått ett mord på en ungdomsanstalt, der han var innsatt. Han rømmer derifra og er snart på flukt fra politiet. Han ringer dama i et av amerikas innrigningsprogrammer og snart kjenner alle til hans side av historien. Men han er stadig på rømmen og ikke bare fra politiet. Det er noen andre som vil ha tak i han. Noen som bruker langt tøffere metoder.
Jeg gir den en 8.5/10
"Voldtatt" av Fredrik Skagen. Vi blir kastet inn i trønder-hovedstaden og der støter vi på en jente som blir voldtatt. Hun slipper unna men vet at voldtektsmannen vet hvem hun er og hvor hun bor. sener i boken blir flere andre voldtatt og drept.
Boken er grei nok, men den når ikke helt til topps. + for at forfatteren prøver å sette lys på det problemet vold og voldtekt er, både i og utenfor hjemmet. Den får en 7/10 under tvil.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
-
Siri Sedai
- Den Eldste

-
Pedron Naill
- Hengiven

Wee! ferdig med CoT, skal begynne på KoD nå. Herlig, har nå lest alle bøkene utenom KoD og NS 2 ganger 
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
Nå leser jeg The King beyond the gate av David Gemmell. Synes ikke boken har like mye trøkk som forrige bok (Legend) som bare gikk rett på trøkk med en gang.
Siden sist jeg var innom her har jeg lest Ørneredet av Allistair McLean. Agentaction fra WWII.
Gleder meg til å få lest A song of Ice and Fire bok 3, men den var ikke på biblioteket.
Noen som har lest siste Troy-boken av Gemmell, som ble skrevet ferdig av konen etter Gemmells død? Jeg har ikke lest Troy enda, men lurte på om den ikke var noe bra, ettersom den ikke var komplett David himself.
Siden sist jeg var innom her har jeg lest Ørneredet av Allistair McLean. Agentaction fra WWII.
Gleder meg til å få lest A song of Ice and Fire bok 3, men den var ikke på biblioteket.
Noen som har lest siste Troy-boken av Gemmell, som ble skrevet ferdig av konen etter Gemmells død? Jeg har ikke lest Troy enda, men lurte på om den ikke var noe bra, ettersom den ikke var komplett David himself.
Jeg leste for tredje gang Monsieur Malaussène av Daniel Pennac. Den er SÅ fint 
Personene, måte å skrive...
Personene, måte å skrive...
"Si vous trouvez un être humain dans la foule, suivez-le..."
http://bizarreland.over-blog.com
http://bizarreland.over-blog.com
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

Som dere sikkert har sett så er jeg ferdig med min andre fantasydebut for i år. Les anmeldelsen av den hvis dere har lyst
Jeg sa tidligere at jeg skulle begynne på Fool Moon av Jim Butcher, men måtte ta til takke med Acacia (
) på grunn av diverse postale problemer. Nå skal jeg derimot holde mitt tidligere løfte.
Jeg sa tidligere at jeg skulle begynne på Fool Moon av Jim Butcher, men måtte ta til takke med Acacia (
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!