Studentliv og skole

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Kom inn på media på RIngve.

Å velge media i stedet for allmenn er det beste valget jeg har gjort i hele mitt liv.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Flyttet hjemmefra alerde?

Må være dumt, man må pluttselig rydde en hel leilighet alene...

Imbiller meg at det ikke er så stort som man skal ha det til...
Det er ikke det at det er så stort å flytte hjemmefra, det er mer det at det er større enn å ta to-tre timer buss hver dag.

Og det å ha ansvar for egen leilighet og mat er ikke så veldig mye stress. Og jeg bor i kollektiv også, så det er ikke noe problem i så måte. Fordeling av vaskinga, om du forstår.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Sisnera wrote:davram bashere
Stud. spes. Man må jo gå på nerde-linja. Og når man tar teorimatten og alt det andre "vanskelige" kommer det til å bli kjempekos.
Har også planer om teoretisk matte, men vi må ta en kartlegingsprøve først. Uten kalkolator :shock: har brukt kalkolator siden 5.klasse
Hehe, det er da ikke noe problem, tar bare litt lengre tid.

Sisnera wrote: davram bashere
Hadde flaks med kontaktlæreren min. 30 årig mann som virker streng og rettferdig. Den andre halvdelen hadde ikke like flaks. Gammel dame som har tatt alt for mye pedagogikk til å kunne se på elevene som vanlige mennesker.
Flaks?

Hva kom du inn på inn på og hvordan virker lærerne?
SSP - "Nerdelinja" Gud hvor bertete enkelte nerder har blitt...

Lærerne er helt OK, eller, Kontaktlæreren min virker små nervøs og sjenert, noe jeg tar som et dårlig tegn...

Ellers virker lærerne greie de... Har en engelsk lærer som prater svensk men ikke er svensk :?
:shock: Høres... interesang... ut.

Bertene er ikke nerder, de bare later som. Nerdene er de som bruker friminuttet til å komme enda lengre forran planen i matte.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Sauegjeteren wrote:
Flyttet hjemmefra alerde?

Må være dumt, man må pluttselig rydde en hel leilighet alene...

Imbiller meg at det ikke er så stort som man skal ha det til...
Det er ikke det at det er så stort å flytte hjemmefra, det er mer det at det er større enn å ta to-tre timer buss hver dag.

Og det å ha ansvar for egen leilighet og mat er ikke så veldig mye stress. Og jeg bor i kollektiv også, så det er ikke noe problem i så måte. Fordeling av vaskinga, om du forstår.
Tror jeg forstår, men alikavel kommer jo dette oppå skolearbeid osv. som jeg syns begyner å bli ganske drøyt alerede...

Selv om mor og far kan være noe irriterende så er det jo mye hjelp å støtte i det og.

Men de ekstra timene med husarbeid er kanskje ingenting mot 2-3 timer buss?
Hehe, det er da ikke noe problem, tar bare litt lengre tid.
Litt? Når du ikke kan regne til mer enn 10 uten å ta av deg på føtta?
Høres... interesang... ut.

Bertene er ikke nerder, de bare later som. Nerdene er de som bruker friminuttet til å komme enda lengre forran planen i matte.
Kun matte? Hva med norsk samf, geo, nat og alt det andre?

Men er det noen som opplever som meg at folk på vidergående er mer tolerange? Det er mye lettere å prate med folk, man er litt mer på samme nivå liksom.
Kom inn på media på RIngve.

Å velge media i stedet for allmenn er det beste valget jeg har gjort i hele mitt liv.
Gratulerer, og det er fint du er fornøyd, det er viktig.

Hva skal du bli da?
Som vann til tørst strupe
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Årets grunnskoletester har blitt lagt ut og min gamle skole kom på andre plass! Det som er enda morsommere er at denne testen tar utgangspunkt i mitt årskull sine karakterer, noe som vil si at jeg var medlem av Norges 2. smarteste klasse 8) :lol:
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Er det meningen at vi skal bukke for deg nå :wink:

Jeg får vel heller gratulere.

Hvor fant du den lista?
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Linken i posten min kommer fra lokalavisa, hvor dette var førstesideoppslag i går. Litt vanskelig å unngå når man bor på en så liten plas som dette. Egentlig visste jeg at dette kom i avisa en dag før det skjedde. Morra mi jobber nemlig som lærer ved denne skolen og ho fortalte meg det da hun kom hjem :wink:
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Så artig.

Vet du noe om hvor man kan finne ut hvor de andre skolene havnet?
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Så søtt at dere tror karakterer sier noe om hvor smarte dere er :)
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

Nei, dessverre, men jeg vet at testen ble utført av SSB, så hvis du leter litt rundt på hjemmesida deres kan det være du finner noe :wink:
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Kjetil wrote:Så søtt at dere tror karakterer sier noe om hvor smarte dere er :)
Det har ingenting med hvor smarte vi er. Det har heller noe med hvor smarte omverdenen tror vi er.
Nei, dessverre, men jeg vet at testen ble utført av SSB, så hvis du leter litt rundt på hjemmesida deres kan det være du finner noe Wink
Lei av å rote rundt på nettet. Tar det en gang jeg kjeder meg...
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Lothair Mantelar wrote:Årets grunnskoletester har blitt lagt ut og min gamle skole kom på andre plass! Det som er enda morsommere er at denne testen tar utgangspunkt i mitt årskull sine karakterer, noe som vil si at jeg var medlem av Norges 2. smarteste klasse 8) :lol:

Ja hvordan føltes det egentilg å være omgitt av så mange genier? Vil gjerne vite hvordan mine medmennesker har det. :wink:
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

Helt normalt sikkert..

Har et giga problem, utsetter alle leksene til siste dag sent på kvelden så jeg får et lass med lekser(så typisk meg har alltid gjort det) noen som har en kur mot det?
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Rett etter skolen, pakk ut sekken og gjør leksene. Ev. kan du spise først.
Urban tilværelse
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Chiad wrote:Helt normalt sikkert..

Har et giga problem, utsetter alle leksene til siste dag sent på kvelden så jeg får et lass med lekser(så typisk meg har alltid gjort det) noen som har en kur mot det?
Eventuelt kan du vente til det har blitt natt. Jeg vet ikke om det funker for alle, men jeg jobber aldri så bra som om natta, og spesielt ikke som under press.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Post Reply