Hva leser du for tiden?

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Locked
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Jeg holder på med Memories of Ice. Det ble litt kjedelig rundt Capustan, men ellers er det veldig underholdende :) Jeg har veldig sansen for Kruppe. Og Whiskeyjack. Og Quick Ben. Og egentlig alle :lol: Er det bare meg, eller syns dere også at Kruppe og Poirot har mange likheter?
. . .
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Har nettopp tilbragt ei uke med frihet, og derved lest mer enn på lenge - to bøker på seks dager. Den første var rimelig dårlig, og jeg gidder ikke diskutere den videre, men den andre - The Kiterunner - var utrolig bra. Noen som har lest den?
Urban tilværelse
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Begynte på "Krigføringens kunst" av Sun Zi i går. Virker som en... interesang... bok.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Har nettopp lest ut en bok som Heter "Bare spør Alice" Jeg må si jeg ampefaler den på det sterkeste

Det er en adentisk dagbok av ei jente som blir rusmisbruker, og hun beskriver så levende hvordan det er. I starten virker det som Rus er det beste som finnes, men ettervert får vi lese hvordan hele jenta forfaller, og hvor jævligt hun syns det er etter vert. Alle som noen gang har vurdert å tenke på dop får nok andre tanker.
Som vann til tørst strupe
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Jeg ble ferdig med Fool Moon av Jim Butcher i går kveld. Det er den andre boken i The Dresden Files som omhandler en trollmanns-detektiv kalt Harry Dresden. Han bor i Chicago og må til tider hjelpe politiet og hvermansen med det overnaturlige.

Jeg likte den forrige boka helt ok, men Fool Moon ble altfor lik i oppbygningen i forhold til den første og jeg syntes boka generelt manglet originalitet og gode karakterer. Den er derimot veldig actionfylt, ja til tider så actionfylt at det nesten ble for mye.

Helt klart en av de dårligere bøkene jeg har lest på en god stund. 4/10. Full anmeldelse her.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Har endelig fått meg til å lese Eragon. Jeg syns det er veldig bra :D
. . .
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Likte også Eragon ved første gangs gjennomlesning, men den tapte seg mye til andre gang.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Likte den ikke ved første gang en gang. Det merkes at han som skrev den var 15år
Pedron Naill
Hengiven
Hengiven

Post by Pedron Naill »

Sisnera wrote:Likte den ikke ved første gang en gang. Det merkes at han som skrev den var 15år
Var han 15?!?! :shock: ... kan umulig stemme... ingen på femten år kan skrive det :P
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Han var femten når han startet. Og 18 når han var ferdig. I dag er han 23.

Syns ikke det er spesielt imponerende. Jeg mener det er fult mulig å skrive noe som er mye bedre, tross i at han var så ung.

grunnen til at han fikk gitt ut boka i første omgang var at han ga den ut på familiens eget forlag. Men nå gir han det ut på et større forlag, siden boka ble soppas anerkjent.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Jeg ble ferdig med Ian M. Banks' "Consider Phlebas" i går kveld. Det er en skikkelig underholdende space opera hvor man aldri er helt sikker på hva som skal skje ved neste korsvei. En god bok på mange måter, men den var selvsagt ikke feilfri. Les mer her.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Dere småsosialistene her ute. Lest en bok som heter "Det forsømte foraar" av Hans Scherfig?

Blei ferdig med den igår, og må innrømme at det er en av de bedre slike bøkene jeg har lest. Fant ut etterpå at forfatteren var kommunist, men kan ikke si at jeg merka så mye til det mens jeg leste.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Pedron Naill
Hengiven
Hengiven

Post by Pedron Naill »

nå har jeg lest både KoD og HP7 på en gang og for 1 uke sia var jeg ferdig (med begge altså)

nå leser jeg muffe tar saken :P skikkelig barnebok, mest om folk som blir mobba, forsvinner osv :)
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
Zarazel
Trollok
Trollok

Post by Zarazel »

Sisnera wrote:grunnen til at han fikk gitt ut boka i første omgang var at han ga den ut på familiens eget forlag. Men nå gir han det ut på et større forlag, siden boka ble soppas anerkjent.
For en drittsekk.

Den der Muffeboken husker jeg ble nevnt på barneskolen under et sånt "alle skal lese bøker" prosjekt. Tror ikke noen ville lese den på grunn av det sære navnet. Muffe, altså.

Leser igjen David Gemmell, nå med "The legend of Deathwalker". Synes The First Chronicles of Druss the Legend var bedre, og Sieben har dessverre ikke vært så mye med i de første 100 sidene.
Life is a beach, then you're sushi.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Postar omtrent aldri her, mest for å ikkje plage meg sjølv med kor sakte det går, men, men:

Held på med "Bonehunters" (teknisk sett, i alle fall. I praksis ligg den på hylla, muligens heilt til semesterslutt. Har simpelthen ikkje tid til å prioritere fiksjon), "Jimmy the Hand" (ditto), "Dirk Gently's Holistic Detective Agency" (lydbok, for dei dagane eg ikkje orker lese på bussen), "A Very Short Introduction to Machiavelli" (busslektyre), og i studiesamanheng er "Religions in Global Society", "Herodotus and Religion in the Persian Wars" og "Samunnsvitenskapelige metoder" bøkene eg prioriterar akkurat denne veka. Dessutan har eg ein tjukk bunke "Civil War: Front Line"-blader frå Marvel eg ikkje har fått lese enno eg håpar komme gjennom i morgon, men ser mørkt ut...

På leselista umiddelbart etter desse ligg "Flight of the Nighthawks", og "Anansi Boys" på fiksjonsfronten, "A History of Ancient Egypt" som busslektyre (skjønt blir vel til at eg må byrje lese pensum på bussen òg for å få det til å gå rundt), og pensummessig trur eg at eg prioriterer "The Sacred Gaze" (ei bok om religions visuelle aspekt, sovner omtrent før eg byrjar :P) og "Approaches to Greek Myth" etter den noverande bunken.

Mest ser eg egentleg på West Wing og soser. :oops:
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Locked