Tv-serier
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Jeg har sett ferdig Studio 60 on the Sunset Strip siden sist jeg postet i denne tråden. En sjeldent god serie og det er synd og skam at den ble kansellert etter kun en sesong.
Nå for tiden er jeg i gang med 2005 versjonen av Dr. Who. Merkelig greier, for å si det mildt
Nå for tiden er jeg i gang med 2005 versjonen av Dr. Who. Merkelig greier, for å si det mildt
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Tapte seg ikkje på slutten, ueinig. Tapte seg cirka to tredjedeler ut i serien, og så tok den seg inn igjen mot slutten. Innen siste tre episodene var serien veldig bra igjen.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Nja, eg følte heller at når serien for alvor byrja slite byrja han forsøke fri til publikum ved å gjere serien meir lik tradisjonelle dramaserier og fokusere på romantiske koplingar og liknande. Så, når det ikkje verka, snudde han tilbake til slik serien byrja og knytta opp alle trådene slik at sesongen ikkje blei hengende i lause lufta ved kanselleringa. Var veldig nøgd, eg, etter omstendene.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Følte han behaldt plott-trådene (som forsåvidt hadde vore der heile tida men på langt mindre dominerende vis) og fullførte dei naturleg utan å gjere dei til alfa og omega ved serien lengre slik dei var i ein kort periode.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
For meg kom de svakeste episodene etter tre-parteren "The Harriet Dinner 1 - 3", som var IMO meget sterk. De neste episodene led av at Sorkin prøvde å skrape sammen et større publikum ved å prøve noe annet som i og for seg selv var bra, men sett i sammenheng ble disse episodene svakere. Spesielt tenker jeg her på "The Disaster Show", som var den klart svakeste episoden i hele sesongen.
Og serien sluttet ikke i et eneste stort kjærlighetsepos. Sorkin sydde sammen alt som hang løst, og selv om dette føltes litt for raskt tvunget frem, var det ytterst nødvendig. Jeg kan ikke se hvordan han kunne gjort det annerledes.
Og serien sluttet ikke i et eneste stort kjærlighetsepos. Sorkin sydde sammen alt som hang løst, og selv om dette føltes litt for raskt tvunget frem, var det ytterst nødvendig. Jeg kan ikke se hvordan han kunne gjort det annerledes.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Prison Break 3x01: Herlig oppfølgelse! Anbefaler dere denne altså. Gleder meg masse til mer PB.
Spoilere i vente:
Jepp... en hel del spenning.
Spoilere i vente:
Spoiler
Michael er i et Panamansk fengsel der det ikke finnes vakter, de har trekt seg ut fordi forholdene var så ille. De bare skyter alt som prøver å rømme. Sammen med Michael er selvsagt tre av seriens andre bad-guys fra forrige sesonger. Michael blir involvert i en fengselskamp på liv og død, men overlever heldigvis. Lincoln prøver å få myndighetene til å få han ut, men blir presset av noen som holder Sarah og sønnen hans fanget. Michael er nødt til å bryte ut av fengselet med en annen amerikaner for at de får leve.
Urban tilværelse
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

Kan du også forklare meg hvorfor håret til Claire vokser ut igjen til den eksakte lengden det var før hun brente det bort? Må være et helvete å klippe...
-
Siri Sedai
- Den Eldste

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter