Hva leser du for tiden?

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Locked
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Og med rette. Den eneste tegneseria jeg har lest som kan måle seg med Sandman er Watchmen.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Legg merke til at jeg mener "Absolute Sandman", noe som vil si at jeg får halve serien i posten en gang i november (måtte fikle det til fra amazon.com). "Watchmen" av Alan Moore har jeg liggende nær toppen på leselista :wink:
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Not just a hat rack, så jeg forsto den, du. ;)

Vurderer å kjøpe meg den selv, siden den ser en tanke mer solid ut enn paperbackene mine. Og jeg prøver å lese Sandman minst en eller to ganger i året...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Moore sin "Watchmen" er mogeleg noko av det tyngste eg nokon gong har lese frivillig. I alle fall på nivå med Erikson. Men glimrende bra, såklart.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Amazon.co.uk har den markert som utilgjengelig, så du må nok gjøre det samme som meg og dra over atlanteren med bestillingen. Der får du et pent avslag og legger man til den gunstige dollarprisen så blir det en god handel.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Yawron
Hengiven
Hengiven

Post by Yawron »

Kjøpte og leste Making Money (siste Discworld) forrige uke. Hærlig med mer Moist. Det var ikke den beste jeg har lest, men er settingen i Ankh-Morpork, blir det mye gøy. Blir også en del scener med Lord Vetinari, det ER moro!
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

Og no for boknyheitane:

Locus har gitt "A Dance with Dragons" en dato som lyder på juni 2008, og når man vet at Locus bare gir ut slike datoer når de har fått bekreftelse fra forlaget, kan man være ganske så sikker på at dette endelig er "the real deal".

R. Scott Bakkers "The Aspect-Emperor" blir trolig skjøvet tilbake til august 2008 for at bøkene skal kunnes publiseres samtidig på begge sider av sjøen.

Steven Eriksons "Toll the Hounds" blir trolig utgitt i slutten av august, og ikke på våren slik vi har vært vant til. Dette skyldes et tragisk dødsfall innen SEs familie.

Patrick Rothfuss' "The Wise Man's Fear", bok to i "The Kingkiller Chronichles", blir trolig skjøvet tilbake fra april til mai grunnet problemer med det endelige utkastet.

Men Lynchs "The Republic of Thieves" holder stø kurs for en juni-utgivelse.

Det var alt for i dag :wink:
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

:) Dance with Dragons neste juni? Håper det stemmer!

Rart det ikke står et pip om det på sida det GRRM. Bare noe fotballtull å finne på bloggen der.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

Hva synes folket om Doris Lessing, årets litteratur Nobel pris vinner? Jeg har ikke lest noe av henne, men hun har visst et par YA SF bøker ute og skal ved flere anledninger ha skrytt av vår spekulative sjanger. Det er da noe...
Pedron Naill
Hengiven
Hengiven

Post by Pedron Naill »

snart ferdig med tLoLL. er det ikke Red seas under Res Skies som er bok nummer 2??

har lest ut Wizards first rule. :) "det er gøy å lese" - alle lærere :wink:
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

Red Seas under Red Skies er bok nummer 2 i The Gentleman Bastard Sequence, ja. Likte du tLoLL?
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Skal faktisk starte på His Dark Materials-trilogien idag. Har lenge vært bøker jeg vil/skal lese, men som jeg ikke har "giddi" å starta på... Men nu skal jeg altså gjøre det.. Skulle egentlig låne "Stjernestøv" an Gaiman, men fant den ikke. Det gjorde heller ikke bibliotekarene, så det var en bommert. Menmen, da får jeg starte på Nordlys, eller "Det Gyldne Kompasset" som den tydeligvis har bytta navn til...
Manbearpig
Pedron Naill
Hengiven
Hengiven

Post by Pedron Naill »

Lothair Mantelar wrote:Red Seas under Red Skies er bok nummer 2 i The Gentleman Bastard Sequence, ja. Likte du tLoLL?

ja den var ganske kjekk :) faktisk :P mange som sa den ikke var bra, men jg likte den :wink:
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

Det var merkelig. Så vidt jeg vet så er det bare Kjetil her på forumet som ikke har likt den noe særlig.
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Lothair Mantelar wrote:Hva synes folket om Doris Lessing, årets litteratur Nobel pris vinner? Jeg har ikke lest noe av henne, men hun har visst et par YA SF bøker ute og skal ved flere anledninger ha skrytt av vår spekulative sjanger. Det er da noe...
Jeg ble virkelig imponert over måten hun offentlig reagerte på prisen. Og det var også veldig flott med en litteraturprisvinner jeg har hørt om, det forekommer sjeldent.

Selv leser jeg fortiden Dag Skogheims selvbiografi, og Ken Keseys Gjøkereiret.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Locked