Hva leser du for tiden?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Legg merke til at jeg mener "Absolute Sandman", noe som vil si at jeg får halve serien i posten en gang i november (måtte fikle det til fra amazon.com). "Watchmen" av Alan Moore har jeg liggende nær toppen på leselista 
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Moore sin "Watchmen" er mogeleg noko av det tyngste eg nokon gong har lese frivillig. I alle fall på nivå med Erikson. Men glimrende bra, såklart.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Amazon.co.uk har den markert som utilgjengelig, så du må nok gjøre det samme som meg og dra over atlanteren med bestillingen. Der får du et pent avslag og legger man til den gunstige dollarprisen så blir det en god handel.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

Og no for boknyheitane:
Locus har gitt "A Dance with Dragons" en dato som lyder på juni 2008, og når man vet at Locus bare gir ut slike datoer når de har fått bekreftelse fra forlaget, kan man være ganske så sikker på at dette endelig er "the real deal".
R. Scott Bakkers "The Aspect-Emperor" blir trolig skjøvet tilbake til august 2008 for at bøkene skal kunnes publiseres samtidig på begge sider av sjøen.
Steven Eriksons "Toll the Hounds" blir trolig utgitt i slutten av august, og ikke på våren slik vi har vært vant til. Dette skyldes et tragisk dødsfall innen SEs familie.
Patrick Rothfuss' "The Wise Man's Fear", bok to i "The Kingkiller Chronichles", blir trolig skjøvet tilbake fra april til mai grunnet problemer med det endelige utkastet.
Men Lynchs "The Republic of Thieves" holder stø kurs for en juni-utgivelse.
Det var alt for i dag
Locus har gitt "A Dance with Dragons" en dato som lyder på juni 2008, og når man vet at Locus bare gir ut slike datoer når de har fått bekreftelse fra forlaget, kan man være ganske så sikker på at dette endelig er "the real deal".
R. Scott Bakkers "The Aspect-Emperor" blir trolig skjøvet tilbake til august 2008 for at bøkene skal kunnes publiseres samtidig på begge sider av sjøen.
Steven Eriksons "Toll the Hounds" blir trolig utgitt i slutten av august, og ikke på våren slik vi har vært vant til. Dette skyldes et tragisk dødsfall innen SEs familie.
Patrick Rothfuss' "The Wise Man's Fear", bok to i "The Kingkiller Chronichles", blir trolig skjøvet tilbake fra april til mai grunnet problemer med det endelige utkastet.
Men Lynchs "The Republic of Thieves" holder stø kurs for en juni-utgivelse.
Det var alt for i dag
-
Siri Sedai
- Den Eldste

-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

Hva synes folket om Doris Lessing, årets litteratur Nobel pris vinner? Jeg har ikke lest noe av henne, men hun har visst et par YA SF bøker ute og skal ved flere anledninger ha skrytt av vår spekulative sjanger. Det er da noe...
-
Pedron Naill
- Hengiven

snart ferdig med tLoLL. er det ikke Red seas under Res Skies som er bok nummer 2??
har lest ut Wizards first rule.
"det er gøy å lese" - alle lærere 
har lest ut Wizards first rule.
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

Red Seas under Red Skies er bok nummer 2 i The Gentleman Bastard Sequence, ja. Likte du tLoLL?
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Skal faktisk starte på His Dark Materials-trilogien idag. Har lenge vært bøker jeg vil/skal lese, men som jeg ikke har "giddi" å starta på... Men nu skal jeg altså gjøre det.. Skulle egentlig låne "Stjernestøv" an Gaiman, men fant den ikke. Det gjorde heller ikke bibliotekarene, så det var en bommert. Menmen, da får jeg starte på Nordlys, eller "Det Gyldne Kompasset" som den tydeligvis har bytta navn til...
Manbearpig
-
Pedron Naill
- Hengiven

Lothair Mantelar wrote:Red Seas under Red Skies er bok nummer 2 i The Gentleman Bastard Sequence, ja. Likte du tLoLL?
ja den var ganske kjekk
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

Det var merkelig. Så vidt jeg vet så er det bare Kjetil her på forumet som ikke har likt den noe særlig.
Jeg ble virkelig imponert over måten hun offentlig reagerte på prisen. Og det var også veldig flott med en litteraturprisvinner jeg har hørt om, det forekommer sjeldent.Lothair Mantelar wrote:Hva synes folket om Doris Lessing, årets litteratur Nobel pris vinner? Jeg har ikke lest noe av henne, men hun har visst et par YA SF bøker ute og skal ved flere anledninger ha skrytt av vår spekulative sjanger. Det er da noe...
Selv leser jeg fortiden Dag Skogheims selvbiografi, og Ken Keseys Gjøkereiret.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."