Studentliv og skole

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Pff, dere slipper i alle fall (så vidt jeg vet) å stå opp klokka seks for å ta buss en time før dere kommer til skolen.

Men nå er vi ganske langt ute på viddene...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

davram bashere wrote:For deg var det vel ikke noe vanskelig. 8:10 er jo en halvtime før du legger deg, så jeg vil tro at ditt problem var å holde deg våken under skoledagen :wink:
På videregåande sat eg då aldri oppe lengre enn elleve-tolv om natta...
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Ikke :shock: !

Mitt heltebilde av deg rakner!

Terje wrote:Pff, dere slipper i alle fall (så vidt jeg vet) å stå opp klokka seks for å ta buss en time før dere kommer til skolen.

Men nå er vi ganske langt ute på viddene...

Vi bor i gokk, men ikke så langt ute. Det tar bare ti minutter med buss.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ikkje berre det, men ofte var eg så trøytt frå skuledagen at eg sov eit par timar om ettermiddagen både ein og to dagar i veka. VGS var harde greier.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Signaturrelevantsemispamming!
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Jeg kan ikke skryte av å være like steintøff som Terje, men jeg må stå opp kvart på syv og ta en timelang buss til skolen (som starter halv ni).
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Urettferdig!

Tenk å få lov til å begynne på skolen klokken halv ni! Du lever jo et luksusliv.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Enda mer off-topic!: På mandag starter jeg kvart over ti, på torsdager kvart over 4 (på ettermiddagen).. Har fri på onsdag og fredag... Eneste skår i gleden er tirsdagen da jeg starter kvart over 8 (og det med seminar i exphil attpåtil)
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Hehehe, for halvanna år sidan hadde eg eit semester der eg hadde kun to ting å møte på, og sjeldan begge i same veke. Den eine gjekk 12:15 tolv tysdagar i semesteret og den andre gjekk 14:15 seks onsdagar - og kun tysdagsgreia var obligatorisk oppmøte på. (Eg møtte likevel på alle ddei seks andre òg - skulle jommen berre mangle.)

Hadde eg ant det på førehand skulle eg tatt eitt krevende ekstrafag det semesteret...
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Nei, men har du sett på maken! Se så mange fine poster som ikke var i tråden her før, men i en annen tråd i "Andre bøker"-forumet. Må være en skikkelig smart moderator som flytta dem hit...

Men når vi først er inne på temaet skole og tidspunkter... Jeg har tre langdager i år (åtte timer på skolen) og to sekstimers-dager i uken. Hva med dere?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

Mandag: 5 t. 8.30-13.15
Tirsdag: 8 eller 7 t, kommer an på hvordan dere ser det. Har ikke midt-time/fritime, har et annet fag, men da har vi istedenfor en time mindra på fredagen, yay! 8.30-14.50
Onsdag: 7 t. 8.30-14.50
Torsdag: 6 t. 8.30-14.10
Fredag: 5 t. minus 1 t. altså 4 t.

Men, (bombe) vi har studietimer så vi må ta på morgenen 3 dager i uka, som vi velger hvilke dager og begynner 8.00 stress, men ellers hadde vi hatt lengre skoledager.

Har det dødstravelt på tirsdag-onsdag, pga konfundervisning og andre aktiviteter, som gjør at jeg får knapt tid til å gjøre lekser, som gjør at jeg blir sliten da..
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Lothair Mantelar wrote:Må være en skikkelig smart moderator som flytta dem hit...
Ooooh, så no kan eg skrive kva eg vil, kor eg vil, og så berre flytter du det kjapt og hendig på plass for meg? :D

Fantastisk.

(Og ja; eg vurderte å poste denne posten på ein heilt annan tråd - men det får då vere måte på til oppvigleri)
davram bashere
Sitter
Sitter

Post by davram bashere »

Sukk. I dag var jeg på skolen fra 7:40 til 17:30. Litt tungt.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Idag var jeg fra 0815 til 2045.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

davram bashere wrote:Sukk. I dag var jeg på skolen fra 7:40 til 17:30. Litt tungt.
I fjor haust hadde eg 7:50-18:10 kvar onsdag... forferdeleg glad for å vere ferdig med akkurat det, gitt.
Post Reply