Tv-serier

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Locked
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Er det lovlig dette her da? Har ihvertfall ikke hørt om det før, er det ulovlig, ser jeg for meg et kort liv for denne sida.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Har levd siden før sommerferien i hvert fall... Men lovlig er den vel knapt...
Urban tilværelse
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Jeg har sett ferdig Studio 60 on the Sunset Strip siden sist jeg postet i denne tråden. En sjeldent god serie og det er synd og skam at den ble kansellert etter kun en sesong.

Nå for tiden er jeg i gang med 2005 versjonen av Dr. Who. Merkelig greier, for å si det mildt :)
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Den tapte seg på slutten synes nå jeg, men Studio 60 hadde potensiale, men jeg tror Sorkin kan bedre.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Tapte seg ikkje på slutten, ueinig. Tapte seg cirka to tredjedeler ut i serien, og så tok den seg inn igjen mot slutten. Innen siste tre episodene var serien veldig bra igjen.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Etter de fant ut at serien ville bli kanselert, virket det som om Sorkin fikk det plutselig veldig travelt, og ville nøste opp flest mulig tråder på kortest mulig tid. Synes alt ble forhastet, og historien hang ikke helt på greip lenger.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Nja, eg følte heller at når serien for alvor byrja slite byrja han forsøke fri til publikum ved å gjere serien meir lik tradisjonelle dramaserier og fokusere på romantiske koplingar og liknande. Så, når det ikkje verka, snudde han tilbake til slik serien byrja og knytta opp alle trådene slik at sesongen ikkje blei hengende i lause lufta ved kanselleringa. Var veldig nøgd, eg, etter omstendene.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Snudde han vekk fra det? Endte ikke hele serien i et enormt kjærlighetsepos?
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Følte han behaldt plott-trådene (som forsåvidt hadde vore der heile tida men på langt mindre dominerende vis) og fullførte dei naturleg utan å gjere dei til alfa og omega ved serien lengre slik dei var i ein kort periode.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

For meg kom de svakeste episodene etter tre-parteren "The Harriet Dinner 1 - 3", som var IMO meget sterk. De neste episodene led av at Sorkin prøvde å skrape sammen et større publikum ved å prøve noe annet som i og for seg selv var bra, men sett i sammenheng ble disse episodene svakere. Spesielt tenker jeg her på "The Disaster Show", som var den klart svakeste episoden i hele sesongen.

Og serien sluttet ikke i et eneste stort kjærlighetsepos. Sorkin sydde sammen alt som hang løst, og selv om dette føltes litt for raskt tvunget frem, var det ytterst nødvendig. Jeg kan ikke se hvordan han kunne gjort det annerledes.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Prison Break 3x01: Herlig oppfølgelse! Anbefaler dere denne altså. Gleder meg masse til mer PB.

Spoilere i vente:
Spoiler
Michael er i et Panamansk fengsel der det ikke finnes vakter, de har trekt seg ut fordi forholdene var så ille. De bare skyter alt som prøver å rømme. Sammen med Michael er selvsagt tre av seriens andre bad-guys fra forrige sesonger. Michael blir involvert i en fengselskamp på liv og død, men overlever heldigvis. Lincoln prøver å få myndighetene til å få han ut, men blir presset av noen som holder Sarah og sønnen hans fanget. Michael er nødt til å bryte ut av fengselet med en annen amerikaner for at de får leve.
Jepp... en hel del spenning.
Urban tilværelse
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Har begynt å se på Heroes nå og lurer på om det er noen som kan forklare meg hvorfor de snakker japansk i Japan, men engelsk i India.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

Kan du også forklare meg hvorfor håret til Claire vokser ut igjen til den eksakte lengden det var før hun brente det bort? Må være et helvete å klippe...
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

davram bashere wrote:m det er noen som kan forklare meg hvorfor de snakker japansk i Japan, men engelsk i India.
Nei!

Må legge logikk på hylla når jeg ser på den serien....men artig!

Noen som så "Portalen"? Den slutta litt brått, eller var det ikke siste? Ble litt forvirra der.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

En grunn kan jo være at engelsk er offisielt språk i India...
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Locked