Ny forfattar, A Memory of Light

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Kalle Kraffel
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 5
Joined: Sun Jun 17, 2007 20:59

Post by Kalle Kraffel »

Hans gode namn og rykte vil bli fulstendig øydelagt viss han gjer ein dårleg jobb. Viss han ikkje har lese serien, kjem han til å slite. Spesielt sidan han skal gjere redigeringsarbeid til ei bok som burde bli minst like bra som KoD.

Tida vil vise, Hjulet rotar vidare.
SirGalrim
Hengiven
Hengiven
Posts: 104
Joined: Thu May 12, 2005 23:52
Location: Norbygdi
Contact:

Post by SirGalrim »

Ashaman wrote:[...] sidan han ikkje har lese serien.
Huh? Det framkommer i intervjuet av ham på Dragonmount såvidt jeg kan se at han har leste alle bøkene minst en gang.
A Memory of Light - memoryoflight.com
Kalle Kraffel
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 5
Joined: Sun Jun 17, 2007 20:59

Post by Kalle Kraffel »

Ja, det ser slik ut.... :?
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Brandon Sanderson wrote:I bought the book [THE EYE OF THE WORLD] a few weeks later, and loved it. I was happy when, several years later, the next book came out in hardback. I couldn't afford it then, but I could afford DRAGON REBORN when it was in hardcover, and so I bought it. That has been my tradition ever since--I buy them, even if I haven't read the last two, as I wait for the series to finish.
Min feil; han har lest alle utenom de to siste i følge dette innlegget på bloggen hans, og han har sikkert lest serien ferdig nå som han har blitt valgt. Jeg blandet kortene litt når jeg skrev det første innlegget :)

Her er linken til Brandon Sandersons farvel til RJ.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Elyas
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 6
Joined: Tue Oct 23, 2007 15:00

Post by Elyas »

Nei, nei, nei! Mannen kan jo ikke engang navnet på serien, i bloggen hans skriver han om THE EYE OF THE WORLD series, ikke om The Wheel of Time. Og han her skal skrive avslutningen? ...
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Hovedpoenget er om prosaen er god nok, detaljer som navn og tidspunkt er det nok noen som ser veldig nøye over.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Hovedpoenget er vel at serien blir avsluttet, vis det blir bra vil det være en bonus uten R.J.
Manbearpig
Kalle Kraffel
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 5
Joined: Sun Jun 17, 2007 20:59

Post by Kalle Kraffel »

Eg er sikker på at mannen er mykje meir fungerande som forfattar enn det som kjem fram her. Han ville ikkje bli valgt viss han ikkje var det. Det er ikkje berre vi som er kritiske til kven som skal fullføre serien.

Eg er ikkje sikker på om eg synast at hovudpoenget er at serien blir avslutta, viss det ikkje blir gjort på ein god måte.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Opinionen virker generelt å være positiv til valget, og det er klart at man får et ensidig syn på saken når kun én person på forumet har noe å bygge en mening på. Brandon Sanderson har tross alt fått et par priser for sine romaner og de har heller ikke solgt så halvgalvt borti Amerika :wink:
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Er glad for at de har bestemt seg jeg. Da vet vi at det skjer noe, og at det ikke er så altfor lenge til kanskje :D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Ninin
Hengiven
Hengiven
Posts: 164
Joined: Mon Jul 23, 2007 13:11
Contact:

Post by Ninin »

Jeg tror det er bedre om noen med litt avstand til serien skriver den enn noen som har et nært forhold til den skal gjøre det.

En person som ikke blir så lett dratt avgårde kommer ikke til å ta seg så store friheter med de delene som må komme fra fantasien, som det en som har et forhold til serien har.

Men så har nok RJ satt klare guidelines for hvor serien skal ende hen også. Etter å ha lest om antall notater han har så skulle man jo tro han hadde lagd et ganske gigantisk sammendrag av den siste boka.
Også kalt Tyr, Old Anger (eller bare et av ordene), Nin, Amon, og Brian. Velg selv :D
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Hmmm, han virker ikke så ille. Men hvis han roter så mye med navn og ting som noen her mener så får vi håpe Harriet og/eller noen andre leser veldig nøye gjennom alt så det blir riktig. Jeg håper de tar seg god nok tid og fullfører boka best mulig. Det er nok ganske mange som ville bli skuffa hvis den blir dårlig, og dessuten burde RJ få den respekten han fortjener med en god bok i stedet for en halvhjerta en.


Hoi, lenge siden jeg har vært på forumet her :P Moren min spurte meg om når siste boka kom ut, og så endte jeg opp her ^_^
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Insvims
Soldat
Soldat
Posts: 27
Joined: Tue Jul 05, 2005 16:37
Location: Oslo

Post by Insvims »

Jeg følger litt med på bloggen til Brandon Sanderson, hvor han skriver om framdriften med den siste boken i serien. Jeg har stor tro på at dette kommer til å bli en verdig slutt. Men jeg håper han bruker lang tid, for jeg leser sakte, og er foreløpig bare på bok nummer 4 :-)
Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

Det som er litt skummelt for ham er jo det at det virker som om de fleste er veldig kritiske til ham. Altså at man vil ha ett ekstra øye oppe for feil, enn man ville hatt hvis det var RJ som hadde skrevet den.

Synd hvis flere lesere slakter boka allerede før den har kommet ut.
Som vann til tørst strupe
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Jeg er veldig redd for at jeg kommer til å gjøre det bare på grunn av at det ikke er Robert Jordan som har skrevet den. At jeg kommer til å synes alt er dårlig. Og den minste lille feil vil gjøre meg iritert. Det er kjipt!
lolzi
Post Reply