Peter Jackson skal "lage" Hobbiten

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Peter Jackson skal "lage" Hobbiten

Post by Asphyxiate »

(blah, visste ikke om denne skulle komme under "filmer"-tråden, eller "kino"-tråden, så den fikk sin egen tråd)

http://www.dagbladet.no/kultur/2007/12/19/521695.html
http://www.side2.no/film/article1501615.ece

Dette må da være en gladnyhet, eller? Men to filmer? Jaja, da får vi kanskje enda mer fra boka i filmen
Manbearpig
Azumiel
Asha’man
Asha’man
Posts: 304
Joined: Sat Sep 02, 2006 19:03

Post by Azumiel »

Kommenterte dette på en annen tråd, men kommenterer her også ^^

Litt av en gladnyhet dette :D Får de med Ian på å spille Gandalv også så kan jo dette bli en ganske "virkelig" film, som liksom kan være forløperen til Ringenes Herre-filmene.

har værtfall påbegynt Hobbiten igjen nå ^^.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Jeg tror dette blir gode greier. Ryktene sier at Rami (Spiderman-filmene), Cuaron (Children of Men, Prizoner of Azkaban) eller Benicio del Toro skal regissere, og ingen av dem kan vel stemples som håpløse, dog jeg tror jeg foretrekker del Toro og Cuaron framfor Rami. Med Fran Walsh, Peter Jackson og Phillipa Boyens som oppassere burde egentlig alle kunne produsere noe av samme kvalitet som de tre første RH filmene.

Gleder meg til å lese mer om det planlagte innholdet i de to filmene. Hadde vært konge om vi kunne fått sett the White Council kjeppjage Sauron ut av Mirkwood 8)
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Ville vore konge aa sjaa Sauron i utgangspunktet, spoer du meg. Men er usikker paa korleis det ville fungert reint dramaturgisk... Er jo Dragen som er fienden i den historia, aa introdusere Sauron som eit subplott kan kanskje bli litt underleg?
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Men samtidig så skal de lage to filmer av boka, så noe må de fylle dem med... Ser dog at det kan være formålstjenelig å ikke ha det med, i og med at det da går for "langt" unna selve hovedhistorien i boka og som det er med mange filmatiseringer så er det greit at når de først skal kutte ut noe, så kutter de ut alt om det.. kanskje
Manbearpig
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Jo, det er sant. Jeg regner forøvrig med at disse filmene ikke kommer til å bli tro til den opprinnelige boka i samme grad som RH filmene (som avvek i stor grad også). Hvis PJ vil ha med Aragorn må han f. eks forskyve tidslinjen til handlingen tilbake en tredve år. Dessuten er det vel ikke å vente at dette blir noe slags barnefilm...
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Vent - skal dei ha med ARAGORN. O.o Saa taapeleg. Ver saa snill aa seie at det kun er eit rykte?
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
davram bashere
Sitter
Sitter
Posts: 797
Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

De kan da ikke ha med Aragorn?! Det er ikke lov.


Forresten: Hvorfor skriver du på et tastatur uten æ, ø og å igjen, Loki?
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Selvsagt er det bare et rykte. Ingen skuespillere har skrevet under på noe som helst, dog det er så godt som sikkert at Ian McKellen returnerer som Gandalf og at vi trolig får se Christopher Lee igjen i rollen som Saruman. PJ har derimot sagt at han gjerne vil ha med flest mulig av den gamle (yngre?) garden. Legolas, Elrond og Arwen er jo ikke umulige. Faren til Legolas er faktisk med i sjølve boka.

Men vi vet fra før at PJ ikke har noe problemer med å forskyve tidslinjer. Shelob-scenen foregår jo egentlig samtidig med slaget om Helmsdypet i boka, men i filmene så befinner førstnevnte seg i film tre.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Lothair Mantelar wrote:Selvsagt er det bare et rykte. Ingen skuespillere har skrevet under på noe som helst, dog det er så godt som sikkert at Ian McKellen returnerer som Gandalf og at vi trolig får se Christopher Lee igjen i rollen som Saruman. PJ har derimot sagt at han gjerne vil ha med flest mulig av den gamle (yngre?) garden. Legolas, Elrond og Arwen er jo ikke umulige. Faren til Legolas er faktisk med i sjølve boka.
Legolas gaar eg ut i fraa at dei dytter inn. Arwen likesaa, og Elrond maa dei jo ha med om dei ikkje skal endre ting kraftig, saa...
Men vi vet fra før at PJ ikke har noe problemer med å forskyve tidslinjer. Shelob-scenen foregår jo egentlig samtidig med slaget om Helmsdypet i boka, men i filmene så befinner førstnevnte seg i film tre.
Eh, er daa stor skilnad paa det og paa aa flytte noko tredve aar.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Ninin
Hengiven
Hengiven
Posts: 164
Joined: Mon Jul 23, 2007 13:11
Contact:

Post by Ninin »

Lothair Mantelar wrote:Jeg tror dette blir gode greier. Ryktene sier at Rami (Spiderman-filmene), Cuaron (Children of Men, Prizoner of Azkaban) eller Benicio del Toro skal regissere, og ingen av dem kan vel stemples som håpløse, dog jeg tror jeg foretrekker del Toro og Cuaron framfor Rami. Med Fran Walsh, Peter Jackson og Phillipa Boyens som oppassere burde egentlig alle kunne produsere noe av samme kvalitet som de tre første RH filmene.

Gleder meg til å lese mer om det planlagte innholdet i de to filmene. Hadde vært konge om vi kunne fått sett the White Council kjeppjage Sauron ut av Mirkwood 8)
Hvis de velger Del Toro så får vi en Hobbiten film i helt annen stil enn det vi har sett av Ringenes Herre. :lol:
Også kalt Tyr, Old Anger (eller bare et av ordene), Nin, Amon, og Brian. Velg selv :D
Post Reply