Yndlingskarakter?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

DahLliA
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 14
Joined: Wed Jun 22, 2005 22:09
Location: Koppang

Post by DahLliA »

digga nesten alle hovedpersonene helt til CoT jeg.
etter det ble jo nesten alle idioter.
-Rand var jo steinhard og rå. men i CoT ble han jo skikkelig kylling(bli alliert med seanchan og la taim få gjøre hva han vil med BT)
-Perrin har jo alltid vært en grei karakter, men er så lei plotlinen med faile nå at jeg nesten ikke takler han lenger
-Nyaneve var jo rå i starten. sta som f, men... nå er hu jo bare kjedelig. ingenting spes med hu mer
-Elayne var jo grei i starten, men nå er det bare plagsomt å lese om hu. dum som et brød virker det som
-Egwene har alltid trodd hu var så smart og lur, men etter at hu ble amyrlin har det jo tatt helt av
-Mat var yndlingsfiguren min før(og er den beste ennå), men han burde holdt seg unna Tuon. kler ikke han å ha dame 8)
-Moiraine er faktisk eneste figuren jeg har begynt å like bedre. håper hu kommer tilbake snart

ellers så er Verin en av favorittene mine. digger det at hu virker helt fjern og ingen tror at hu klarer å gjøre noe anna en å samle blomster og skrive i boka si. men hu var bare ett hakk unna å forgifte Cadsuane(synd hu ikke gjorde det :twisted: ). og hu bruker ulovlige triks(compulsion) på de aes sedai'ene utafor Cairhien.
trøtt...

*øl og whisky er en manns verste fiender. men en mann som løper fra sine fiender er feig*

*hardt arbeid lønner seg i lengden, latskap lønner seg nå*
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Du har mye rett for deg. Men ikke om Rand. Det at han er hard - og så ikke - det er noe av det som gjør han så innamri bra. Utvikling. :)
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

hehe.. skål for utvikling ja! :P :wink:
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Min søster litteraturstudenten påstår at alle damene i WoT, med noen få små unntak, er bygd over samme lest. Og man må jo innrømme at Eg, Nyn og El kan være ganske så like til tider... :?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

RJ har ikke helt nagla kvinnepersonene sine synes jeg. Liker at det er litt utvikling å spore i Egwene, men Nynaeve, Min og Aviendha er jo rimelig statiske. Siuan har litt dynamikk kanskje, og Liane. Og de svarte er jo alltid spennende. Spesielt dem man ikke helt vet at er svarte og så får vite det etter hvert...
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

har alltid flirt litt over det i bøkene, det evige maset mellom mennene og kvinnene. virker som om den kampen, som begge parter mener at de vinner, alltid kommer igjen og igjen, innimellom at hovedpersonene slår fast at de aldri vil skjønne seg på hverandre (menn vs. kvinner liksom) :P :wink:

(og kvinner, den kampen har vel vi vunnet allerede har vi ikke? :wink: )
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

terje wrote:Min søster litteraturstudenten påstår at alle damene i WoT, med noen få små unntak, er bygd over samme lest. Og man må jo innrømme at Eg, Nyn og El kan være ganske så like til tider... :?
Hehe. Harriet? RJ har jo sagt at alle damene i WoT har minst eit trekk som stammer frå kona hans...
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Fyren er jo ikke ei dame. hvordan kan RJ vite hvordan damer er? han vet sikkert ikke noe om damer utenom hva han vet om mora og kona.
Han tror sikkert at alle digger damene i WOT. Er enig at damene i WOT kan være litt blond av og til, men sånn skjer.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Simen
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 602
Joined: Sat Apr 30, 2005 14:17
Location: Lillestrøm

Post by Simen »

Som det står i Halvbroren; en mann forstår kun to prosent av en kvinne, og de to prosentene må han bruke hele livet for å finne ut.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

hehe, jepp, dere vil aldri skjønne dere på oss! men vi forstår alt om dere :D :P

*åpne bøker* :P
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven
Posts: 122
Joined: Sat Jun 11, 2005 0:52
Location: Stavanger

Post by Taraisilwèn »

Oi nå er det virkelig lenge siden jeg var innom her! beklager, data trøbbel og...annet trøbbel:p
har ikke lest så mye mer heller:(

Liker ikke at Nynaeve gir mer etter for Egwene nei, men hun har jo alltid Lan da=)
Jentene i serien er greie de, men litt like er de jo ja!

Hehe jess Faile :lol: :P
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Det hadde jo vært temmelig teit, da,
Spoiler
hvis Nynaeve skulle fortsette å behandle Amyrlins Sete som om hun framdeles var en unge i Emondsmark
. Så slik jeg ser det, er det naturlig at hun gir etter. Og som Cadusane gjentar ad nauseum, "in a storm, the oak breaks, while the willow bends". :wink:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven
Posts: 122
Joined: Sat Jun 11, 2005 0:52
Location: Stavanger

Post by Taraisilwèn »

Er enig at hun må innse at Egwene ikke er den samme lille jenta hun kan sjefe over lenger nei, men hvis hun kommer til å bli mye mer kjedelig så liker jeg det ikke. Men forhåpentligvis kommer jeg ikke til å synes at hun blir kjedelig.
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Point. Det har tatt litt ut av karakteren hennes at hun ikke klarte å omdanne sjefinga si til viljestyrke og verdighet da hun ble Aes Sedai. Nå for tida sipper hun jo stort sett over at hun ikke får vilja si.


Men i "The Golden Crane" i KoD var hun stor.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven
Posts: 122
Joined: Sat Jun 11, 2005 0:52
Location: Stavanger

Post by Taraisilwèn »

Hm...ok, liker ikke helt det jeg hører.
Men jeg får glede meg til å se henne i KoD da.
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
Post Reply