Filmer

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Filmen er jau genial då! Sat å storkosa meg heile tia eg!
Kan vere fordi eg er litt fascinera av hacker miljø då, blir liksom meir moro når ein har ørlite grann peiling på kva dei held på med. 8)

''Get reddy to #4©|< thw World''
- Hackers (se imdb.com)




PS: nei det stend ikkje eit banneord der. ;)
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

I går hadde jeg endelig gleden av å se den ene filmen jeg fikk til jul, nemlig "Joe Strummer: The Future is Unwritten", altså en dokumentar/biografi om Joe Strummer (det skulle mange hjernecellene til for å skjønne det vel?). Har vært irritert på meg selv og andre da jeg alltid har måttet utsette å se filmen av diverse grunner. Men i går var det endelig duket for filmen på min ganske så liten tv på hybelen.
Dette var en veldig flott dokumentar/biografi. Jeg er fra før av veldig glad i det meste Strummer gjorde, ikke bare The Clash, men også hans arbeid med The 101ers, Joe Strummer and the Mescaleros og hans soloarbeid, så dette var en glimrende film. God blanding av intervjuer av folk som kjente, arbeidet eller overvar Joe Strummer, intevjuer med Joe strummer, livefremføringer og annet. Folk som snakket om Joe Strummer var bl.a. Bono (fra U2), John Cusack, Steve Buscemi, Johnny Depp (!!) og Martin Scorecese for å nevne kjente folk. Don Letts uttalte seg jo alltids, og det er alltid en fryd å se den rastafarifyren snakke.
Jeg vil plassere denne dokumentaren på høyde med, evt. over, lignende musikkdokumentarer som End of The Century: The Story of The Ramones; NOFX: Ten Years of Fuckin' Up; Punk In London; Drive Well, Sleep Carefully: On the Road With Death Cab for Cutie; American Hardcore: The History of American Hardcore 1980-1986. (Ja jeg vet at dette er en samling av en ganske snever stil innenfor musikken, men det er da engang min musikksmak).

Anbefales for alle som har en forkjærlighet for god rockemusikk
Manbearpig
SirGalrim
Hengiven
Hengiven
Posts: 104
Joined: Thu May 12, 2005 23:52
Location: Norbygdi
Contact:

Post by SirGalrim »

Helgens filmer:

Capote 7/10 - Philip Seymour Hoffman i sitt ess, en fornøyelse å se på. Men selve historien faller litt gjennom. Trekker på skuldrene på slutten og sier jaja.

Die Hard 4.0 7/10 Han er tilbake og han rocker som før. Men til tross for produsenter som sier at de ikke vil ta (og ikke tok) "the action overtop" blir det litt for dumt til tider. Ja, det skal være heseblesende action, men noen løsninger er tydelig der bare for å få presset inn litt mer smell og kræsj. For å ikke snakke om F-35'en... Men jatakk til mer John McClane!

Arn - Tempelridderen 8/10 Jeg har en svakhet for filmer som dette, og jeg er mektig imponert over hva svenskene har fått til. Det svakeste i denne produksjonen er nok manus. Fælt og si det siden jeg elsker bøkene, særlig den første. Skuespillerprestasjoner og filmografi derimot er meget godt. Selv om jeg gjerne skulle sett skuespillerene utfolde seg mer og få friere tøyler. Jeg vipper egentlig litt mellom 7 og 8, men siden jeg vet hvor god historien egentlig er og siden det er svensk produksjon ender jeg opp på 8.
A Memory of Light - memoryoflight.com
Al'Tore
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 10
Joined: Fri Sep 21, 2007 8:57

Post by Al'Tore »

Ingenting er som en helg med thrillere/skrekkfilmer:

Lørdag: Fritt Vilt. - norsk film er jo ikke hollywood, men Ingrid Bolsø Berdal er skikkelig trønderpi, og hvis man skrur lyset helt av, lyden på litt for høyt så er det mulig å leve seg såpass inn i filmen at den blir skummel til tider.
Må seriøst komme meg på kino for å få sett ROVDYR snart hvis jeg tør....

Søndag: An Unconvinient Truth - Tidsriktig dokumentar kan man vel kalle det, men hvis man skjønner alvoret (dette er faktisk ikke filmtriks) så kan man bli ganske skremt av denne også.
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Jeg så den nye National Treasure i helga. Den var litt for amerikansk etter min smak men ellers var den bra synes jeg. Det var nok litt mer stas med den første filmen likevel.
Skulle gjerne sett rovdyr jeg, hvis jeg hadde kommet inn :D
Synes for øvrig Fritt Vilt var en ganske bra og til tider skummel film!
davram bashere
Sitter
Sitter
Posts: 797
Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

På søndagen var det familietur til FRAM kino for å se "Kautokeino opprøret."

Det er på alle måter en bra film og den fortjente 6-ern den fikk hos VG. Det var på tide med en ny samisk storfilm. Filmen skildrer hendelsene bra og det virker langt i fra usannsynlig. Eller kan det nevnes at Læstadius var en ordentlig grepa svenske.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

davram bashere wrote:Det var på tide med en ny samisk storfilm.
Anar ikkje kvifor, men eg måtte berre sitere den der. :lol:
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Det er da innlysende :lol:
..ellers kan De kalle meg Hoy.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Her blir det dobbeltpost: etter å ha sett den nydelige Pans Labyrint, regissert av meksikaneren Guillermo del Toro i fjor, kom denne nyheten og gjorde dagen litt bedre: regissøren av Hobbiten er klar.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Dette lukter god-film.. Får håpe ikke forventningene blir FOR store nå
Manbearpig
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Gleder meg :)

Men det skal bli vanskelig å slå Ringenes Herre-filmene. :D
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Det blir jo natturligvis ikke like gigasvært som RH-triologien, men det skal jo lages to filmer her, så noe småprosjekt er det nok ikke.

Legg til at Jackson er involvert i produksjonen, samt at McKellen ønsker å spille Gandalf -- som sagt: gleder meg!
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Var innom en free record shop butikk her om dagen og kjøpte meg noen filmer, i og med det storstilte salget de har gående. Jeg kjøpte "Mallrats", "Sin City", "Glory" og "Monty Python and The Holy Grail"... Blir mye god film fremover
Manbearpig
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

WE ARE THE KNIGTS WHO SAY NII!! HAHAHAAAAA :lol:
lolzi
davram bashere
Sitter
Sitter
Posts: 797
Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

'Allo, little English K-niggits and Monsieur Ah-thoor Keeng who has the brain of a duck, you know! So, we French fellows outwit you a second time-a!
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Post Reply