PS3 VS Xbox 360

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Azumiel
Asha’man
Asha’man
Posts: 304
Joined: Sat Sep 02, 2006 19:03

PS3 VS Xbox 360

Post by Azumiel »

Beklager hvis denne tråden er startet før, men jeg har nettopp skaffet penger og er nå veldig, veldig utålmodig :D :D

Someone please help!
Finnes det noen gode argumenter for valget mellom PS3 og Xbox 360,
BORTSETT fra prisen?
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

xboxen har vel en del dritkule spill ute allerede, playstation 3 bare noen få, men vil sikkert få en del senere.. Så det er spørsmål om du vil satse på en maskin som har en del kule spill, eller på en maskin som muligens vil få kule spill.
"Nye"/gode spill til xbox: Mass effect, assasins creed, Call of duty 4, Skate, Halo spilla, etc etc
Playstation 3: Ratchet and Clank, Assasis Creed, Call of Duty 4, FIFA etc etc.

Men du, kjøp heller Nintendo Wii, kjempe moro! Og de har fått et nytt super mario spill, som må være bra
Manbearpig
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Etter at Xbox fekk fiksa varme- og støyproblema sine så har valet blive vanskelegare.
Men det kjem veldig ann på kva type spel du spelar:
PS3: Bil og eventyr. (sikkert meir)
Xbox: FPS(skytespel), rollespel og eventyr.

Eg personleg har mest sansen for PS3, sidan ein kan spele alle PS spel som har kome ut (OBS, PS2 spel funkar ikkje på 40GB versjonen av PS3).
På Xbox er det berre dei som er beregna på den ein kan spele, dermed mindre utval.

Grafikken er eg ikkje sikker på med Xbox, men på PS3 er den jau veldig god. Hastigheita er og veldig bra på PS3, logikk avdelinga på universitetet kjøyrer utregningane sine på PS3 maskiner, rektig nok ein drøss av dei, men det er mykje bettre enn ei logistikk maskin til fleire hundre tusen, det seier vel litt.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

logikk avdelinga på universitetet kjøyrer utregningane sine på PS3 maskiner
Hvilket universitet er det?
Ninin
Hengiven
Hengiven
Posts: 164
Joined: Mon Jul 23, 2007 13:11
Contact:

Post by Ninin »

Ikke bry deg om hva folk sier om grafikken, er du grafikkfanatiker så satser du på en Playstation.

De mest populære selskapene går jo med spillene sine til nettopp playstation 3. Men hvis du bare er på jakt etter Halo 3, eller Fable 2 så er jo XBOX'en noe for deg.

XBOX'en burde du kjøpe hvis det er noen spesielle spill du er interessert i på den konsollen, men sånn generellt så er vel playstation den bedre.

Tror Xbox har flere online funksjonaliteter da.
Også kalt Tyr, Old Anger (eller bare et av ordene), Nin, Amon, og Brian. Velg selv :D
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Kjetil wrote:
logikk avdelinga på universitetet kjøyrer utregningane sine på PS3 maskiner
Hvilket universitet er det?
Deeet glømde eg visst å skrive. :oops:
Bergen, Loki veit vel meir om det kanskje?

No er det priskrig på spelekonsollar.

40GB versjonen av PS3 (utan PS2-spel støtte) ligg for tida til 2990,- hos Elprice. Mens 60GB er utseld veldig mange stadar.
Xbox Premium ligg til 2299,- på Elprice.
Er ikkje sikker på kor bra den butikken er, men Elkjøp ligg ikkje langt etter i pris, så ein kan jau velja litt.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Post by Chiad »

Oblivion er et spill som finnes på både xbox 360 og ps3, skal visst være verdens største spill som er blitt lagd, har prøvd det selv, på min brors xbox 360, han lånte det av en kompis, og jeg var kjempefornøyd, men det kommer vel an på om du liker litt sånn fantasy. Det er ikke noen spesiell historie du følger, du går for det meste rundt og slåss da, feks i store huler og sånt som du finner. Men jeg tror jeg vil anbefale Xbox 360, tror den har større lagringsplass og bedre grafikk(og andre ting som jeg ikke kommer på nå).
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Oblivon er jo bare best!!! Var nærmest avhengig av det i høst jeg... har det på PC da men likevel. :lol:

Og for å ikke vandre helt bort fra temaet:
Jeg ville kjøpt PS3. Den mener jeg er kraftigst, men det henger og sammen med at jeg har hatt PS2 i over 6 år, og har kjempet mot X-Box-tilhengere lenge :p
Last edited by Chriz on Mon Mar 24, 2008 19:51, edited 1 time in total.
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Skulle jeg ha kjøpt meg en konsoll, må jeg innrømme at Wii frister mest.
davram bashere
Sitter
Sitter
Posts: 797
Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Fy!

Jeg plasserer PS og X-box på samme hylle, men Wii er langt under. Hvis man ser bort fra Zelda, er det nesten ingen gode spill til Nintendo konsoller.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Wii har jo Mario, det sterkeste kortet til noen spillkonsoll.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Wii er jo ganske spesielt, men har de mer barnevennlige spillene og passer bedre for familie og sånn. Samtidig så har de jo selvfølgelig Mario og Zelda som gjør det verdt.

Guitar Hero III kjøres uansett mye bedre på PS3 enn Wii :lol:
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Thomdril
Asha’man
Asha’man
Posts: 257
Joined: Tue Oct 04, 2005 18:20
Location: Vålerenga
Contact:

Post by Thomdril »

Jeg holder en liten knapp på x.box her.. Er faktisk gammel ps2 mann, men denne gangen ble det x-box.
Den har etter min mening bedre spill, noe som jo er vitkig.
En annen grunn til at det ble x-box er at jeg syns kontrollen utrolig mye bedre å bruke.
Wii var for meg uaktuelt både pga. spillene og at jeg ikke gidder prøve å vende meg til den nye måten å styre på..
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Mizu
Hengiven
Hengiven
Posts: 142
Joined: Sun Nov 11, 2007 21:05
Location: Jessheim

Post by Mizu »

Jeg har en xbox, og jeg er kjempefornøyd med den. Jeg spiller ikke så mye, men det er mange kule spill til den og flere kommer i høst. Xbox er ikke et dårlig kjøp, Wii er kult, har aldri vært noe fan av Playstatioin, men... Alt kommer vel ann på personen! :D
Post Reply