Studentliv og skole

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Jeg er russ i år og brukte årets første dag på å hundse ferskiser med vannpistol, sprittusj og sølvteip. I morgen står bortkjøringer på programmet før vi dypper dem i fontena på fredag.

Velkommen til videregående :)
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Russefeiring foer avlagt eksamen er omtrent det mest idiotiske ved norsk kultur. (Og det seier ein del)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Lothair Mantelar wrote:Jeg er russ i år og brukte årets første dag på å hundse ferskiser med vannpistol, sprittusj og sølvteip. I morgen står bortkjøringer på programmet før vi dypper dem i fontena på fredag.

Velkommen til videregående :)
Oi haha, glad jeg ikke går på samme skole som deg da :)
Noe sånt har heldigvis ikke skjedd meg... enda :P
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Nei, for du får til neste år du Chriz. Selv om du er andreklassing da, kommer du til å være fritt vilt!!

Sær tradisjon ja, som kanskje tar noe av til tider, men fortsatt er det litt artig da :) Noe å glede og forberede seg til mitt oppi alt skole maset :P Man starter da ikke i starten av året... Men må jo vente til mai måned...
Som vann til tørst strupe
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Russefeiringa mi blir nok ikke så vill som hos de fleste andre. Overstadig drikking og festing har aldri vært noe jeg har satt stor pris på, men å gjøre igjen for alt vi ble utsatt for på VG1 er definitivt noe jeg kan støtte opp om.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Poenget er at det er idiotisk med ein skikk der ein no feirar det som i dag er fullstendig normalt men foer faktisk var ein relativt eksklusiv hending (aa ta artium), og ein feirar det FOER ein ein gong har avlagt eksamenen ein feirar at ein er ferdig med.

At russefeiringa er ein banal og stort sett forkasteleg affaere er ei heilt anna sak, dei fleste feiringar stelt i stand av den aldersgruppa er det uansett. Problemet mitt er berre at ein feirar noko som i utgangspunktet er ganske lite imponerande og ein gjer det opp til eit heilt aar foer ein ein gong har gjort det.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Du plager bare oss Russ fordi du er ferdig med det du :P

Jeg har kjøpt billetter til Stavanger i dag..! Og har allerede betalt for Tryvannbilletten..! Gleder meg :D

Vi har dessverre ingen tradisjoner med å hedse førsteklasse, noe jeg nok var glad for for to år siden. Vi ville blitt kastet ut av skolen hvis noen trodde vi prøvde å lage terrordag..!
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

Jeg synes russefeiringen var kjempemorsom. Spesielt Tryvann! Gled dere til det.
Håper dere fortsatt får lov å ha buss og alt sånt da. :D
lolzi
Yawron
Hengiven
Hengiven

Post by Yawron »

Nå er det klart for årets første forelesning. Blir saker å sette seg til på Sophus Lie om snaue to timer!
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Sophus Lie, torsdager, ca kl. 12.... Du tar vel tilfeldigvis ikke politisk teori? (stv1100)
Manbearpig
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

På VG1 ble jeg kjørt bort flere ganger, bundet/stripset fast til diverse urørlige objekter/andre ferskiser, gnidd inn med snø/blåbær/spaghetti og pepret med snøballer og kongler ettersom hvor turen bar hen (vi har alltid én markadag og én skidag). Og fontene-dypping var en fin fritidsaktivitet alle bedrev mer eller mindre frivilig.

Heldigvis sto jeg ikke på svartelista...

Men jeg syntes det meste av det var litt gøy, spesielt når jeg tenker tilbake på det. Noen jenter ble litt lei seg da russen gnidde blåbær på klærne deres og kastet vann på dem som gikk i hvitt, men for det meste var russen flinke til å ta dem som tålte det. De har strammet litt inn siden den gang, men vi slipper fortsatt unna med litt fark.
Leowilde
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Leowilde »

Vel uansett synes jeg det er unødvendig å ødelegge klærne til folk. Å ha det gøy er en ting, men det er ikke gøy hvis man har et plagg man liker godt, kanskje har man betalt en del for det også, og russ med bare øl i hodet gnir klærne inn med blåbær. For de som ikke vet det er blåbær så godt som umulig å få av.

Det er greit at man feirer og har det gøy, men ikke ødelegg for andre. Det er forskjell på vannpistol og blåbær. Vann tørker.
Hastian: "Hva er vitsen med å ha dørbolten på UTSIDEN? Nå kommer jo alle seg inn!" Horatiu lempet den av, før han svarte med selvfølgelig stemme: "Var den på innsiden, ville jo ikke VI komme oss inn!"
Yawron
Hengiven
Hengiven

Post by Yawron »

Asphyxiate wrote:Sophus Lie, torsdager, ca kl. 12.... Du tar vel tilfeldigvis ikke politisk teori? (stv1100)
Stemmer det ja. Gøyalt lite emne.
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Pokkers kollokviegruppa ødela ukeplanen min.. Fryktelig alvorlige saker/krever mye når det egentlig bare er frivillig.. Også voldsomt mye å lese a gett, for første gang i min skolehistorie er jeg på etterskudd pensummessig... æsjameien
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Mykje jobb med kollokviegrupper, ja, men fin måte å lære på om ein treng å bli påtvinga rammer for å repetere stoffet. Om ein klarar å lese skikkeleg og nok på eiga hand, dog, så er det overflødig i puggefag av typen eg tar (historie, religion, etc.). Vil tru det er langt meir nyttig i fag der ein òg må forstå og behandle informasjonen i større grad.

Eg hadde t.d. etter halvanna år ved universitetet eit semester der ingen av faga mine tilbydde kollokvier, og eg kom så ut av vanen at semesteret etterpå gjekk det tre månadar før eg kom på at det kanskje var kollokvier (det var det) i begge faga eg tok som eg ikkje hadde nytta meg av.

Så fekk eg A i begge dei faga og tenkte at hey, kollokviegrupper er tydelegvis ikkje så veldig naudsynt at det gjer noko. Har ikkje vore på ei einaste ei sidan då. :shock:
Post Reply