Ny forfattar, A Memory of Light

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

For et enormt press det må være på den stakkars forfatteren. Snakk om å hoppe etter Wirkola da...
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
davram bashere
Sitter
Sitter
Posts: 797
Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Hva har hopp med bøker å gjøre? Og hvorfor er det så dumt å hoppet etter en som heter Wirkola? Fordi du har et navn som begynner på x, y eller z :?
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Du vet hva jeg mener, men skal bare være vanskelig? Eller skal jeg forklare det? :P
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
davram bashere
Sitter
Sitter
Posts: 797
Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Siden det er snakk om hopp, noe som er en idrett, noe som går under betegnelsen fysisk aktivitet er jeg neppe interessert i å vite det.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

hopp er gøy da! Jeg syntes han fyren ...hvaaaa heter han igjen?? Han var litt kjekk i hvart fall, en periode. Romøren heter han!

..og siden jeg er usikker på om du tuller eller ikke.. det er et ordtak (eller hva heter det?) som å ta seg vann over hodet.
lolzi
Mizu
Hengiven
Hengiven
Posts: 142
Joined: Sun Nov 11, 2007 21:05
Location: Jessheim

Post by Mizu »

Jeg tror man kan kalle det et ordtak. "som å hoppe etter Wirkola"... Trodde alle hadde hørt det jeg...
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Det var en gang en norsk skihopper som het bjørn Wirkola som var veldig flink og han vant blant annet hoppuka tre ganger. Det er for meg nokså uinteressant.
Men greia er at han var nokså suveren at det var vanskelig å gjenta hans bragder og å bli bedre enn han fordi han var så god, derfor ble det hetende og hoppe etter Wirkola. Jeg tror det er historien bak det hele, grovt sett.
Det er et ordtak som den dag i dag brukes om folk som skal gjenta, eller gjøre det samme som noen som har gjort det veldig bra før.

Jeg og trodde det var et godt kjent ordtak...
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

tror han har skjønt det nå, hvis han ike kødda. I og med at tre stykker har sagt det...
lolzi
davram bashere
Sitter
Sitter
Posts: 797
Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Jepp, det har glidd inn nå. Men dere må skjønne det at dere ikke kan bruke sportsuttrykk og forvente at en real bok nerd skal skjønne det. Hvis det koster meg mer krefter en å gå til kjøleskapet, så er jeg ikke interessert.



PS: I den siste setningen tullet jeg faktisk. Jeg ber modern hente mat til meg.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Det har utviklet seg til mer enn et sportsuttrykk og hvis jeg har fått vite om det gjennom sport så kan det ikke være gjennom noe annet enn vår alles venn: TV.
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Jeg fant denne linken på Sandersons blogg og tenkte den kanskje ville være av interesse for flere her. Den fører til en bloggpost fra en som var på WoT panelet på Dragon*Con for litt tid tilbake, der blant andre forfatteren selv deltok. Posten inneholder en masse interessante detaljer rundt aMoL, forfatterens forhold til serien osv og er vel verdt minuttene man bruker på å lese den.

OBS! Det er en liten/stor spoiler et sted i teksten som sier noe som i grunn er ganske opplagt om handlingen til aMoL, men om du er veldig spoilerfobisk så er det kanskje best å holde seg unna.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Post Reply