Jeg lukter kristenmans blod ;P
Hva leser du for tiden? II
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
Mattrim Cauthon
- Hengiven

Ja, du skjønner det Matt, at Chriz har blitt en liten munk!
Neida, bare kødder..
Har lest en bok som heter Battle Royale.
Noen som har hørt om den? Det er om en klasse som blir tatt med på en liten øy når de skulle på klassetur. Når de satt i bussen ble de gasset ned..
På den øya når de våknet satt de et klasserom og hadde "halsbånd" på seg. De hadde den innvirkningen at det kunne sprenge av hodet på deg. Så var det en person i rommet som forklarte at hele øya hadde blitt delt opp i forskjellige soner som ble til faresoner etter hvert. så hvis du var i en av det sonene da de bli det ville halsbåndene sprenge. Oppgaven de fikk var å drepe de andre klassekameratene sine til det bare var én person igjen. Og hvis det ikke hadde blitt drept noen i løpet av 24 timer ville alle halsbåndene sprenges. And so it goes on..høres hyggelig ut ikke sant?!
Har lest en bok som heter Battle Royale.
Noen som har hørt om den? Det er om en klasse som blir tatt med på en liten øy når de skulle på klassetur. Når de satt i bussen ble de gasset ned..
På den øya når de våknet satt de et klasserom og hadde "halsbånd" på seg. De hadde den innvirkningen at det kunne sprenge av hodet på deg. Så var det en person i rommet som forklarte at hele øya hadde blitt delt opp i forskjellige soner som ble til faresoner etter hvert. så hvis du var i en av det sonene da de bli det ville halsbåndene sprenge. Oppgaven de fikk var å drepe de andre klassekameratene sine til det bare var én person igjen. Og hvis det ikke hadde blitt drept noen i løpet av 24 timer ville alle halsbåndene sprenges. And so it goes on..høres hyggelig ut ikke sant?!
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Vel..da anbefaler jeg at du leser boken også eller tegneserien. Jeg leste faktisk tegneserien som skal være nesten helt lik boka,Asphyxiate wrote:Har sett filmen, veldig, ehm, koselig.. Anbefales
Spoiler
bortsett ifra at Shuya ikke drepte et par stykker i slutten
http://www.mangafox.com/page/manga/seri ... le_royale/
Tegningene kan virke litt rare i begynnelsen men du blir vant til dem!
Da du sa du hadde sett filmen søkte jeg etter den, fant den og så den. Den er helt grei men det er veldig anderledes i boka for de har kuttet enormt mye stoff ut..men lurt å ta seg tid til å lese selv om det tar lang tid. Det er definitivt verdt det
Last edited by Chiad on Sun Dec 07, 2008 21:33, edited 1 time in total.
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Ja, er da ferdig med både About a Boy, som jeg måtte lese i engelsken på skolen, og The Shadow Rising/Skyggen Stiger. Likte såklart sistnevnte best.
About a boy er liksom en bok fra vår tid, og slikt leser jeg ikke... frivillig. Men den tok seg opp etter hvert og det ble ikke så kjedelig å lese. Leste på Tidshjulet samtidig da, det hjalp og.
Skyggen Stiger er og blir en knallgod bok! Med den avslutningen! Digger den
Er nå i gang med bok 5
The Fires of Heaven.
About a boy er liksom en bok fra vår tid, og slikt leser jeg ikke... frivillig. Men den tok seg opp etter hvert og det ble ikke så kjedelig å lese. Leste på Tidshjulet samtidig da, det hjalp og.
Skyggen Stiger er og blir en knallgod bok! Med den avslutningen! Digger den
Er nå i gang med bok 5
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
- Mat
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

1984 tok seg opp etterhvert, og nå er jeg akkurat ferdig med Stardust. Den digga jeg selvfølgelig. Ikke helt som den Gaiman-litteraturen jeg har lest før, men lesbar så det monner lell.
Akkurat nå er jeg litt usikker på om jeg skal starte på Ecos Focaults pendel, eller No Country for Old Men av Cormac McCarthy. Eller noe helt annet, for den saks skyld.
Akkurat nå er jeg litt usikker på om jeg skal starte på Ecos Focaults pendel, eller No Country for Old Men av Cormac McCarthy. Eller noe helt annet, for den saks skyld.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
Mierin Eronaile
- Sitter

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter