Småprat garantert useriøst!
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Nå skal det sies at UiO stort sett fokuserer på norsk historie, og nyere norsk historie lar seg lett overføre til feks statsvitenskap. Det er vel kanskje også svakheten - så å si bare politikk. Jeg tok selv faget høsten 2007, og synes at det var helt ålreit. Den andre foreleseren var dog kjedelig. Jeg skal ikke forsvare faget altfor mye, som sagt det er et altfor stort fokus på norsk historie på historie på UiO, og på nyere historie generelt, for min smak. Ta bacheloroppgava som jeg skal skrive nå i vår, vi fikk et sett av temaer med veiledere og forslag til oppgaver: så å si bare norsk historie. Hva med folk som liker annet? (Når sant skal sies så kan man finne på ting sjæl, men det er et tilbud og en anbefaling fra instituttet!) Kjeldstadli tror jeg ikke driver med så mye undervisning lengre, og har heller ikke så mye pensum ute og går.
Og hvorfor gripe muligheten vis man ikke har interessen for den?
Og hvorfor gripe muligheten vis man ikke har interessen for den?
Manbearpig
Haha. Må ha vært et syn. Og om du ikke hadde overlevd en eneste pils til, så er det bare fordi du begynner å bli gammel.Terje wrote: Koselig var det, men mens du fortsatt var i form til videre fest, med påfølgende rom og nach, hadde jeg gått i dørken hvis jeg hadde tatt én ynkelig liten pils til. Faktisk satt jeg med hetta på frakken over hodet og småsang til meg selv på bussen hjem, som en annen psyko.
Ergo referanser til toleransen din.
Uhm. Nei, hun må nok ikke havne i slikt selskap, men sannsynligheten er nå fortsatt ganske stor vil jeg si. Hvertfall når jeg dømmer utifra hva slags jenter jeg har møtt/kjenner som går det her oppeTerje wrote: Men hvis du liker psykologi er det i alle fall et ganske stort miljø her, så sannsynligheten for å måtte havne i selskap med en skokk dritkjedelige berter er ganske liten.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Skulle gjerne grepet alle mulighetene ved ballehåra, jeg, men siden jeg ikke er innrullert ved HF-fakultet, og bare har enkelemnestatus, måtte jeg ta til takke med hva jeg ble tilbudt. Hence, the boringness that is me
Neida, er da ikke så galt. Tar dette mest for å ha noe å gjøre dette halvåret. Hadde ikke spesielt lyst til å jobbe i en skobutikk, må du skjønne.
Neida, er da ikke så galt. Tar dette mest for å ha noe å gjøre dette halvåret. Hadde ikke spesielt lyst til å jobbe i en skobutikk, må du skjønne.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Au. Den sved faktisk litt.Faile wrote:Og om du ikke hadde overlevd en eneste pils til, så er det bare fordi du begynner å bli gammel.
Kjipt. Men bare for å spørre: norsk historie og nordisk litteratur høres da veldig HF ut? De kan da ikke ha historie og litteratur som SV-fag? (Og ja, jeg vet at jeg kunne funnet ut dette veldig fort selv; faktum er bare at jeg ikke bryr meg veldig hardt, I'm just making small-talk.Skulle gjerne grepet alle mulighetene ved ballehåra, jeg, men siden jeg ikke er innrullert ved HF-fakultet, og bare har enkelemnestatus, måtte jeg ta til takke med hva jeg ble tilbudt. Hence, the boringness that is me
Haha, herlig alternativ! Du og Al Bundy.Neida, er da ikke så galt. Tar dette mest for å ha noe å gjøre dette halvåret. Hadde ikke spesielt lyst til å jobbe i en skobutikk, må du skjønne.
Så du flytter ikke hjem til mor og far, og bruker våren på slackerjobbing og lesing?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Ah, endelig snart vinterferie, gleder meg! Vet ikke hvor mange av dere som har det privilegium å ha vinterferie lenger, men jeg ser i hvert fall fram til ei uke med hytteturer, skigåing, appelsiner og kvikk lunsj! Hvordan er det med dere, hva skal dere i vinterferien? 
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
- Mat
Neh. Har ikke mer vinterferie fra NTNU enn man tillater seg selv. Jeg hadde faktisk ei uke av noen uker sia, Først fem dager i Åre(skisted i Sverige) og rett på hyttetur med svømmegruppa da jeg kom tilbake. Var bikkjekaldt i Åre, men skiløypene var fenomenale! ^^ Blei nok like mye fyll som det blei langrenn, men artig lell. Kan nok ikke skryte på meg at det blei mye av sistnevnte på hytteturen heller. Var vel bare turen opp og ned fra hytta
Så jeg har nok alt hatt alt jeg kan gi meg selv av ferie før påske.
Så jeg har nok alt hatt alt jeg kan gi meg selv av ferie før påske.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Det er veldig få institutter som opererer med høst- og vinterferie her i gården. Jeg skal imidlertid ta meg noen pauser de neste ukene, selv om det begynner å nærme seg påske. Neste uke skal jeg til Oslo en tur, i forbindelse med Norsk Klassisk Studentforening sin Caesarfest, hvor de markerer drapet på Julius Caesar 15. mars 44 fvt. Er litt usikker på om det blir toga på meg, men hvis det blir lover jeg selvfølgelig bilder.
Helga etter skal jeg til Edinburgh med linjeforeninga på historie her ved NTNU. Kjenner egentlig ikke en kjeft av de som skal dra, men regner det ordner seg i løpet av turen. Kjente tross alt ingen av dem jeg dro til Roma med høsten 2008, heller, og i dag er mange av dem blant de beste vennene mine.
Og så er det påske, etter hvilken tid det nesten ikke er forelesninger lenger, men likevel blir en del tid på skolen med gjennomgang av latinen jeg ikke har rukket, og de delene av pensum jeg har måttet utsette pga. all tida som har gått med til middelalderlatinen...
Helga etter skal jeg til Edinburgh med linjeforeninga på historie her ved NTNU. Kjenner egentlig ikke en kjeft av de som skal dra, men regner det ordner seg i løpet av turen. Kjente tross alt ingen av dem jeg dro til Roma med høsten 2008, heller, og i dag er mange av dem blant de beste vennene mine.
Og så er det påske, etter hvilken tid det nesten ikke er forelesninger lenger, men likevel blir en del tid på skolen med gjennomgang av latinen jeg ikke har rukket, og de delene av pensum jeg har måttet utsette pga. all tida som har gått med til middelalderlatinen...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Mierin Eronaile
- Sitter