Manga/anime

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Asphyxiate wrote:
Shallis wrote:Jammen det er så teit etter at L døde..! Også liker jeg ingen av de wannabe'sene En sutreunge og en MadEmo ??
Joda, "del 1" er bedre enn "del 2", likte bedre kampen mellom en muligens underdog Light vs. en muligens upperdog L, enn kampen mellom en arrogant Light vs. M og N. Som du sier, N og M er ikke like "kule" som L, men vil ikke si at N er noen sutreunge. Uansett, så anbefaler jeg deg å lese gjennom hele greia, fordi sisteboka er smått fantastisk!
Jeg har i hovedsak sett anime'n, men søstra mi sier at sluttene er veldig forskjellige i manga og anime. Hva syns dere om dette, Gutta, skal jeg se ferdig, eller skal jeg lese hele fra starten, hvis jeg skal få med meg slutten.
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
elric
Hengiven
Hengiven
Posts: 200
Joined: Tue Apr 07, 2009 15:52
Location: Svarte Tårnet

Post by elric »

Leser du hele får du mye ut av det
"Every man dies. Not every man really lives.
- William Wallace"
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Lese først, se etterpå
Manbearpig
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Post by Chiad »

Oi du. Har lest utrolig mange. På nettet ofc, her i norge kan man ikke få kjøpt de store (utrolig bra reads) greiene på bokhandelen.
Må få anbefale en som heter Vinland Saga om dere er interessert i vikinger o.l.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Den eneste erfaringen jeg har med manga er "Scott Pilgrim", og den var skrevet på en vestlig lesemåte. Jeg nekter plent å lese noe som ikke skal leses "baklengs". Det får da være måte på å være vidsynt og godtaende!

Ellers kaller denne norske nett-tegneserien seg for "manga". Jeg tar den på sitt ord og ber dere alle lese gjennom "Tony" (fikk den anbefalt av husets Nae'blis, aka Loki).
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Manga om vikinger, forresten? Høres ikke det litt ut som et aldri så lite stilbrudd? :?
Last edited by Terje on Tue Mar 09, 2010 23:36, edited 1 time in total.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Post by Chiad »

Er uvanlig ja, men den er historisk korrekt, og må leses! heh.

http://www.mangafox.com/manga/vinland_saga/ (om du vil) ratingen er jo 4.99 av 5, hvilket sier sitt.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Noe sier meg at Midgarormens tentakler har fått seg en oppgradering :P
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Fysj, Lothair Mantelar. Ikke være obskjøn.

Illustrasjonene så ikke så ille ut. Men det gjorde forsåvidt ikke i Mouse Guard, heller...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Hoho. Jeg dreiv og leste en nettegneserie en gang i tiden, om diverse norrøne guder :wink: Ikke manga, men helt herlig fordetom. Så, Loki. Mulig å få tilsendt hele greia? Hilsen stor fan :P
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Jeg føyer meg til den etterspørrende part. Har jo et par dusin av dem liggende, men hadde vært fint å ha samtlige.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Aw, saa koseleg. Alle ligg framleis her: www.nettserier.no/loke . Saa berre sett i gong aa lagre...

Tanken er enno aa lage fleire, men for tida er eg for begravd i forsoek paa aa finne heiderleg arbeid og laere fransk. :(
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Post Reply