Penger som mystisk dukker opp på konto...

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Penger som mystisk dukker opp på konto...

Post by Stine »

Edit: Splittet denne fra A Game of Thrones diskusjonen
terje wrote:(Det skumlete er ikke når du plutselig har mindre penger enn du mente du skulle ha, men når du en dag finner ut at du har 2000kr du ike aner hvor kommer fra... :lol: )
Kan ikke si jeg hadde hatt noe imot det, akkurat. :wink:[/i]
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ikke sånn egentlig nei, men når du i følge egne utregninger skulle hatt kanskje 200kr igjen på kontoen, men finner 2000kr, da er det ikke fritt for at kaldsvetta kommer: Hvem sine penger er dette egentlig? Hva hvis de vil ha dem tilbake? Kanskje de sender torpedoer? Nicaraguanske dødsskvadroner? KGB? SS? :shock:

Men så har jo fantasien min en tendens til å løpe løpsk... :wink:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

En veninne av min kjære mor fikk plutselig inten mindre enn 29 milliarder kroner inn på konto for ca to uker siden. Hun er 50% uføretrygdet og skal derfor få utbetalt dagpenger eller hve det heter for resten.

Da det hadde gått en 3-4 måneder uten at hun hadde fått tilsent en krone, kontaktet hun kemneren og ble lovet at pengen skulle bli tilsent så raskt som mulig. 2 dager senere var hun norges rikeste med 29 mldr på bok.

Pengene forsvant fort, men hun har dog en innrammet kontoutskrift få kan matche! :)
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

:o Er det virkelig sant? Hadde vært veldig kult å fått et slikt beløp på kontoen, overført dem til en sveitsisk bankkonto og rømt landet :lol:
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Eivind wrote::o Er det virkelig sant? Hadde vært veldig kult å fått et slikt beløp på kontoen, overført dem til en sveitsisk bankkonto og rømt landet :lol:
Her har vi gutten med orden på moralen, gitt. :lol:
- Verg., Aen., 3.315.
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

Eivind wrote::o Er det virkelig sant? Hadde vært veldig kult å fått et slikt beløp på kontoen, overført dem til en sveitsisk bankkonto og rømt landet :lol:
Har riktignok ikke sett utskriften selv, men det skal visst være sant ja. Sønnen hennes foreslo selvsagt det samme som deg, men jeg tror det hadde vært nytteløst. Vet ikke hva som gikk gale, men det er vel grunn til å tro at det ikke var reelle penger da det ikke er mange som kan hoste opp et slik beløp på minuttet! :)

Aner ikke hva som hadde skjedd hvis hun hadde prøvd. Det morsomme var at pengene faktisk var der i 2-3 dager. Først var det 29 milliarder, dagen etter var det nedi 15 etterfulgt av 8 neste dag før alle forsvant fredagen samme uke.

Litt morsomt faktisk. Hun ble bl.a invitert ned til bansksjefen for en oppklarende samtale, uten at jeg har spurt hvordan noe slikt kunne skje! :D
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Dette høres ut som en historie Se&Hør kunne vært interessert i. :wink: 10 000kroners-tipset?..
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

Hehe, kanskje hun stiller opp for 29 milliarder? :wink:
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Faktisk så tror jeg at jeg så en lignende historie i Dagbladet for ikke så lenge siden...
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply