Hvilke planer har folk for ferien?

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Eerath
Hengiven
Hengiven
Posts: 171
Joined: Fri Nov 06, 2009 20:41
Location: Vennesla

Hvilke planer har folk for ferien?

Post by Eerath »

Nå nærmer ferien seg. Noen av dere har vel allerede startet :) Er arbeidskar, så må vente til i slutten av juli med å senke skuldrene, men har til gjengjeld 9 uker fri (pappa-perm er en fin bil).

For min del blir det ferie i Norge. Reiser til Florø et par uker sammen med svigers. "Huff da.." tenker vel noen, men de er faktisk ålreite dyr. Etter det blir jeg vel liggende på ei brygge i Kragerø og lese bøker, hvis været tillater det :) Må også ha en obligatorisk harrytur til Sverige, da jeg har et relativt høyt forbruk av øl. Tenkte å ta en overnatting i Fredrikstad i forbindelse med den turen. Aldri vært der før.

Det er da mine planer.

Del gjerne deres.
"Why do we fall, sir?"

"So that we might better learn to pick ourselves up."
Lily
Hengiven
Hengiven
Posts: 162
Joined: Mon Mar 08, 2010 12:49
Location: Molde / Trondheim

Post by Lily »

Luksusversjonen av interrail rundt om i Europa :D Reiser på mandag hvis ikke streiken stopper meg. Om den gjør det, tilgir jeg aldri vekterne. ALDRI.

Nåja, krysser fingrene :) England, Nederland, Frankrike og Italia høres veldig bra ut^^
Moghedien
Sitter
Sitter
Posts: 442
Joined: Sun Apr 16, 2006 18:16
Location: Nangijala

Post by Moghedien »

I Fredrikstad er gamlebyen spesielt anbefalelsesverdig. Og da spesielt 23-25. juli!
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Her i Trønderland blir det nok jobbing og jobbing som står på kalenderen, samt litt luring av laks med hår-prydete kroker og lesing av bokstaver trykt i lett håndterbare bind.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Eg reiser til Hove om eit par dagar og rigger camp der ei stund, så får eg heile festivalen gratis nokre dagar seinare ålreit. Så skal eg visst på landsstevne i bygdeungdomslaget, det trur eg òg blir ålreit. Utover det skal eg jobbe lønna som skodespelar og ulønna på garden. Tipper eg. Kva var det som var den sikreste inntekta av dei to att?
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Lily wrote:Luksusversjonen av interrail rundt om i Europa :D Reiser på mandag hvis ikke streiken stopper meg. Om den gjør det, tilgir jeg aldri vekterne. ALDRI.

Nåja, krysser fingrene :) England, Nederland, Frankrike og Italia høres veldig bra ut^^
Vekterstreiken er avblåst, god tur. :wink:

Selv skal jeg bruke ferien til å fortsette å trene, kan ikke ta pause fra den selv om det er ferie.
Blir sannsynligvis et par turer til Bergen og Vestlandet i løpet av juli/august for å besøke slekt og venner. Og ellers bare soling, bading, og avslapning. 8)
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Jeg skal jobbe to uker i Sommerskolen, som assisten, og begynner på mandag. Har heldigvis hatt ferie en ukes tid allerede. Så blir det Frankrike med en venninne en uke og Tyrkia med 8 venner og venninner i to uker, for så å jobbe med aktivitetsuker på Oslo Turn, som funkerer som SFO bare med planlagt trening hele dagen. Håper på mange slitne barn og fint vær. :D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
TamalThor
Asha’man
Asha’man
Posts: 252
Joined: Thu Sep 24, 2009 19:46

Post by TamalThor »

Skal tilbringe den neste uka på vannet. NM i seiling, ja :P . Utover det, blir det nok en uke på familiehytta vår på Ringkollen utenfor Hønefoss (Nordmarka <3). Så blir det litt jobbing, og mye tid med venner og bading. Så håper på fint vært hele sommeren! :D
"Nobody tells us how to be men. We just are."
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Jeg skal sikkert jobbe en del. I matbutikk. Jeg har funnet ut at det ikke er noe for meg. Fryktelig kjedelig.
Men så skal jeg en uke til Hellas da. Det blir digg. Håper værmeldingen blir bedre bare! :D
lolzi
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

For øyeblikket virker det som om jeg ikke skal gjøre annet å slappe maksimalt av i hjembyen, spille litt fotball, se på fotball, og høre på klagene fra foreldra mine over at jeg ikke gjør noen ting. Sommerjobbjakten har vært resultatløs, men har muligens et par ess i ermet, men kan hende at de viser seg å være bare svarteper.
Manbearpig
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Ditto. I forhold til jobb hvertfall. Begynte å søke litt for seint, og nå har jeg stort sett gitt opp. (Merkelig det at å bli eldre og "vokse opp" for meg stort sett innebærer å gi opp ting og bare chille litt mer) Men jeg har funnet ut at feriepenger og det jeg får tilbake på skatten trolig er nok til å betale husleie og ikke sulte i hjel, så jeg er egentlig fornøyd. Mer tid til å pleie vennskap og skape nye :)
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Siste arbeidsdag imorgen! :D Så er det halvannen uke med bare fri!! Blir vanvittig deilig å kunne sove lenge til en forandring. Vært på jobb i overkant av 400 timer på 9 uker.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Yay for deg! Kom en tur til Oslo da vel :D

Sånn helt plutselig fikk jeg jobb, så da ble det to uker med å vikariere for en resepsjonist og gjøre diverse småting på kontorene til Bayerngas Norge. Så da ^_^

Nå er det snart fadderukestart og studiestart og greier! På tide å legge ned skjønnlitteraturen og plukke opp pensumbøkene i stedet.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Kanskje på tide å begynne å se tilbake på ferien?

Klarte å karre til meg en jobb, bemerkelsesverdig nok var det også en resepsjonistjobb som vikar, dog 3 uker og 2 dager. Siste dag i morgen. Veldig grei jobb, to første ukene var arbeidsplassen (Et hovedfirma pluss noen småfirmaer i samme bygg) i feriemodus, denne siste uken har det vært større pågang. Men stressende jobb med masse å gjøre? Nei, så langt der i fra. Sitter stort sett og titter rundt på nettet (ikke noen restriksjoner på nettsider, sjohoy!), leser aviser eller leser noe medbragt. Litt synd at pensum ikke har blitt lagt ut enda, kunne ha kommet tidlig i gang der. Har dog lest ferdig Sandmanserien, og her en dag så jeg hele Sagan om de Bannlysta på youtube (ca. 45 min) med to-tre forstyrrelser. Det meste med Bård og Harald samt Esben Eckbo er også fortært. Så skal ikke klage. Godt betalt er jobben og!

Ellers så var tiden fra skoleslutt til jobbstart meget behagelig. Bestod stort sett av slappe dager hjemme, turer på hytta og masse dorsking! En liten biltur med familien ble de, da det var eneste ferien jeg hadde mulighet til, men å bli spandert på opp og i mente var ikke så værst.

Neste uke starter skolen, eller rettere sagt uka etter det, neste uke er det bare et møte. Er jeg klar for masterstudier? Er i hvertfall frisk og utvilt til det!
Manbearpig
Eerath
Hengiven
Hengiven
Posts: 171
Joined: Fri Nov 06, 2009 20:41
Location: Vennesla

Post by Eerath »

Er ferdig med 3 uker av ferien nå. Bare 6 igjen ;)

Kom hjem fra Florø i går. Har vært der hele ferien. Slappet av med lesing og fisking, samt assistert svigerfar i utallige prosjekter som han aldri blir ferdig med.

Spennende å kjøre såpass langt med en unge på 6 mnd. Gikk overraskende greit.

Nå blir vi hjemme en uke, før vi reiser til hytta i Kragerø. Håper på litt bra vær, så jeg får tatt årets første bad :P
"Why do we fall, sir?"

"So that we might better learn to pick ourselves up."
Post Reply