For oss som venter på Towers of Midnight

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Har ikke fått lest prologen enda... (men har veldig lyst).

På Dragonmount ligger det en anmeldelse av boka. Han skriver den er nesten på nivå med forrige bok, men veldig annerledes. Blant annet har han visst skrevet Mat litt annerledes siden han har fått mye pepper for det. Mat var jo nesten ikke til å kjenne igjen...
Urban tilværelse
Elgen
Soldat
Soldat
Posts: 72
Joined: Tue Mar 16, 2010 23:15
Location: Narvik

Post by Elgen »

Leste anmeldelsen. Virker ganske heftig. Nå skal jeg ikke skryte på meg å vær bokkritiker, men jeg må si jeg merket lite av overgangen fra Jordan til Sanderson i min ene gjennomlesning. Hadde liksom ventet meg en større forskjell.

Prøver så godt jeg kan å ikke hype den nye boka, blir som regel best om jeg ikke vet så mye om den før den kommer.

Var forresten på Ark, den lokale bokhandleren her oppe. De var heller lite villige til å ta inn boken på release-dato. Av andre WoT-bøker de hadde inne var kun Lord of Chaos på norsk. Sendte nettopp en mail til Outland, for å høre om de tar inn boken og om de kan sende denne nordover med A-Post.
Oh say that you'll be true and never leave me blue
Suzie Q
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Post by Siri Sedai »

Ceres wrote:Har ikke fått lest prologen enda... (men har veldig lyst).

På Dragonmount ligger det en anmeldelse av boka. Han skriver den er nesten på nivå med forrige bok, men veldig annerledes. Blant annet har han visst skrevet Mat litt annerledes siden han har fått mye pepper for det. Mat var jo nesten ikke til å kjenne igjen...
Leste, kan ikke huske hvor, at mye av Mat i den nye boka var ferdig skrevet av Jordan selv.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Fikk mail på facebook om at de nå, i tillegg til kapittel 8, har lagt ut deler av kapittel 1, for de interesserte. Link her: http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A ... QXqcdNsmBg

Aner ikke om den fungerer, for har ikke tenkt å gå inn å sjekke :P
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Jeg har lest 1. kapittel! :) Og i steden for å bruke din link Shallis tok jeg bare en tur innom dragonmount.com.

Det er et veldig fint, nesten lyrisk, lite kapittel. Svært kort, faktisk, for å være WoT.
Spoiler
Vi får egentlig bare en godbit i dette kapittelet. Rand. Han kommer ned fra Dragonmout som en direkte fortsettelse fra forrige bok. I det han går forbi en eplehage begynner alle trærne å blomstre, og avlingen blir klar på 1-2-3. Han snakker litt med eplebonden, og gir inntrykk av å være "på rett vei". Han har endelig funnet ut av ting, og nå ønsker han å bruke strømningene rundt seg til gode formål. I en kort samtale nevner han noe om en "she" som han er nødt å se. Tuon? Eller kan det være Egwene eller Moiraine? Eller en av de fortapte? Jeg holder en knap på Tuon.
Urban tilværelse
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Leste det jeg og, likte det ganske godt.
Spoiler
Tar jeg helt feil, eller er det den samme bonden her, som gir Rand og Matt de skjerfene i bok 1? Jeg er ganske sikker på det, og jeg liker ganske godt hvordan personene møter hverandre igjen, og at forandringene i personene tydeligere kommer frem. Jeg holder en knapp på at det er Egwene han må møte, gleder meg til det evt. skjer!
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
ludde
Hengiven
Hengiven
Posts: 233
Joined: Fri Jun 24, 2005 7:57
Location: Oslo

Post by ludde »

Ahhh leste kapittelet nå. Hvor lang tid kan det ta til november a... come on!

Tror også det er Egwene. Det må bli spennende.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Hvorfor skulle det være
Spoiler
Egwene
? Hva kan årsakene være til at
Spoiler
han skal snakke med henne? Skal de diskutere taktikk? Eller hva skjer? Jeg er veldig ening i at det hadde vært supert om de ikke snart kunne joine lag! På skikkelig altså, ikke bare i teorien slik som nå.
Spoiler
Problemet mitt med en slik tolkning er imidlertid at denne boka antakeligvis omhandler sanchean. Og hva skal Egwene med den delen av historien?
Urban tilværelse
ludde
Hengiven
Hengiven
Posts: 233
Joined: Fri Jun 24, 2005 7:57
Location: Oslo

Post by ludde »

Spoiler
Grunnen slik jeg ser det er fordi Rand sier "Det er på tide at jeg snakker med henne." Eller noe i den duren. Men han har jo snakket med Tuon allerede. Så da tenkte jeg at det må være Egwene. Og det høres ut som om at han skjenner denne personen. Din logikk høres bra ut den å, men tror det er Egwene.
På grunn av copyright restrictions får ikke de som bor i Norge lov til å kjøpe prolougen distinction... Hva for noe skit er det.
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Spoiler kap 1:
Spoiler
Jeg tror det er Egwene fordi han er ved Dragonmount og hun da er "rett i nærheten". I tillegg så tror jeg Egwene på sin side er interessert i å møte han, siden hun nå har fått Det Hvite Tårnet samlet igjen. Har ikke peiling på hva de skal snakke om da, for min del hadde det bare vært koselig om de sa hei! Men jeg vet ikke, er forsåvidt mange "she" han kan referere til, f.eks. Elayne, Cadsuane eller Tuon/Fortuona
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Spoiler
Cadsuane hadde jeg helt glemt. Det er jo på tide at hun oppfyller sin profeti snart også!
Urban tilværelse
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Har spurt litt rundt i Tromsø, og det viser seg at jeg ikke kan vente å få tak på ToM før 6-10 november. Sukk og stønn.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Sånn går det når du flytter til ingenmannsland!!! :roll:
Urban tilværelse
ludde
Hengiven
Hengiven
Posts: 233
Joined: Fri Jun 24, 2005 7:57
Location: Oslo

Post by ludde »

Forhåndsbesitll fra amazon.com? Da skal du ha den innen 4-5 nov. hvis jeg ikke husker feil.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Nå er det ikke lenge igjen i det hele tatt :D

Jeg gleeeeeeder meg :D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Post Reply