Tråden for kvinnelige problemer av ymse art II

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Drikke seg drita hver helg?
Eller nei... Fare for å ringe ham midt på natten som jeg gjorde. Det funket veldig dårlig!
Visste ikke hvor vondt kjærlighetssorg faktisk var. For meg går det opp og ned nå, men har funnet ut hva som hjelper litt. En veldig god venninne av meg sliter ganske (les: veldig) mye mer enn meg. Og når jeg da sammenligner hva kjærlighetssorgen betyr for meg med hva hun betyr for meg, og hva hun går gjennom, driter jeg faktisk lett i ham.
Ellers tror jeg det hjelper å gråte. Puste ordenlig og gråte. Og snakke om hvilke tanker man får. Det er alt for lett å få masse destruktive tanker etter sånt.
Dessuten har jeg stor tro på å lese Wheel of Time og bare flykte ned i en annen hverden. Jeg vet ikke hvor enige psykologer og lignende hadde vært i dette...
Også lærer man jo fryktelig mye om seg selv da. Hvis man er villig til det. Jeg tror man får mer empati av å gå gjennom slike ting.
lolzi
TamalThor
Asha’man
Asha’man
Posts: 252
Joined: Thu Sep 24, 2009 19:46

Post by TamalThor »

Mierin Eronaile wrote:Dessuten har jeg stor tro på å lese Wheel of Time og bare flykte ned i en annen hverden. Jeg vet ikke hvor enige psykologer og lignende hadde vært i dette...
SÅ enig! Ingenting er som å ta et dypdykk i en WoT-bok. Og ingenting er som å gjøre det samme når man har problemer av ymse art. (Dette gjelder også menn.. Vi kan faktisk også få kjærlighetssorg..) Alle problemene bare svever vekk, iallfall i den perioden man leser. Så å være en lesehest i vanskelige tider er ganske sikkert å anbefale :)
"Nobody tells us how to be men. We just are."
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Post by Siri Sedai »

Uffda Faile!

Bare trøst deg med at da var det ikke den rette likevel. Du finner sikkert noen bedre.

Kast alt som minner om x-en: Bilder...slett som FB venn og MSN venn, og hva det måtte være.

Miljøskifte, nye aktiviteter, alle nye inntrykk du får vil gjøre det lettere å legge det bak deg. Selvfølgelig også å lese og se noen gode filmer.

Regner det som sannsynlig at ToM kurerer gruff!
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Evt kan du spørre deg selv: HVFG (Hva ville Faile gjort)?

Spis sjokolade. Gråt på venners skuldre. Ha sex med randoms. Porsjoner ut smerten i mer eller mindre tålelige doser om nødvendig, og fortreng resten inntil du er klar for å håndtere det.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Er det noen her som har erfaring med å holde på med eksen, selv om begge vet det ikke kommer til å bli noe mer? Har det noen gang gått bra for noen? :|
lolzi
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Lieungh wrote:Evt kan du spørre deg selv: HVFG (Hva ville Faile gjort)?
Hun ville ha banka fyren til han skjønte hva som var best for seg selv :P Ikke noe jeg tørr å gjøre, da fyren er en av mine absolutt beste venner.
Lieungh wrote:Spis sjokolade.
Done!
Lieungh wrote:Gråt på venners skuldre.
Veldig DONE!! Stakkars kompisen min jeg bor i kollektiv med...
Lieungh wrote:Ha sex med randoms.
Uhhhm. Ingen kommentar :P
Lieungh wrote: Porsjoner ut smerten i mer eller mindre tålelige doser om nødvendig, og fortreng resten inntil du er klar for å håndtere det.
Bah. Lettere sagt enn gjort. Men går vel på et vis :)


Og til det andre spørsmålet som dukka opp her:
Mierin Eronaile wrote:Er det noen her som har erfaring med å holde på med eksen, selv om begge vet det ikke kommer til å bli noe mer? Har det noen gang gått bra for noen? :|
Nei, jeg kan ikke si jeg har noen erfaring med det, men utifra erfaringer venninner har fortalt om, så er det ikke verdt risikoen for at en av dere faller for den andre igjen. For det er et under om det ikke skjer for å si det slik. Var en grunn for at dere blei sammen i utgangspunktet.

Selvfølgelig kommer det litt ann på grunnen for at man slo opp. Er det i det hele tatt mulig å finne tilbake til hverandre? Hvis svaret er nei, så må man spørre seg selv om begge istand til å holde sex og følelser adskilt. Hvis svaret er nei, så er det en fryktelig dårlig ide.


Men hey. Ikke ta råd fra meg når det kommer til kjærleik :wink: Det er vel egentlig det beste rådet jeg kan gi.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Post Reply