Diskusjon om WoT TV-serien

Diskuter TV-serien her

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Diskusjon om WoT TV-serien

Post by Asphyxiate »

Både litt letta og litt bekymra etter å ha lest en del anmeldelser på nett i dag om de første episodene. Virker som at folk synes det er helt ok, greit underholdende, men ikke så mye mer. Litt "meh" - og det er jeg bekymra for: At den blir bare et blaff og ikke klarer å skape noe stort engasjement utenfor våre sirkler.

Det at det skal gå litt fort fram, kan kanskje være fordi Marte (og vi) har lest boka og tenker at det går fort. Leste en anmeldelse (husker ikke hvilken) som ikke fokuserte så mye på det og at det faktisk var ganske greit. Kanskje vi bare vil se mer av Eamonds Field? Vi vil kanskje dvele mer? Vet ikke.

Mer skuffa over de mange negative kommentarene av CGI-en. Hvis det blir for "billig" er det jo innmari kjipt. Så mye penger de har brukt på serien, også skal ikke det fungere.

Menmen: De første episodene har i hvert fall fått bedre mottagelse enn Cowboy Bebop live action-serien på Netflix
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Diskusjon om WoT TV-serien

Post by Loki »

Mht. CGI-en så har vel eg fått inntrykket av at det ikkje ser akkurat dårleg ut, men litt lite, eh, magisk? Lite steminingsfullt? Kanskje det var berre eg som forstod kommentarane slik. Men i så fall kan det jo hende at det ikkje er kvaliteten på effektane som er problemet, men heller designvala bak.

Synd om Cowboy Bebop. Eg har unngått anmeldelsar der, sidan eg vil sjekke den uansett, men traileren såg jo ganske lovande ut, så hadde turt å håpe bittelitt. Godt at du skrudde ned forventningane mine! Skjønt innan eg får tid til å sjå den er det sikkert blitt februrar 2022 uansett, viss den er såpass laber får eg sikkert høyre mykje i same leia rundt om fyrst.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Marte Sedai
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2
Joined: Thu Nov 18, 2021 10:07
Location: Trondheim
Contact:

Re: Diskusjon om WoT TV-serien

Post by Marte Sedai »

Hei dere! Håper ikke denne posten bryter noen retningslinjer her, men tenkte bare at jeg måtte slenge ut podkasten vår i dette forumet! :) https://radio.nrk.no/podkast/filmpoliti ... -podkasten

Vi i NRK Filmpolitiet skal følge TV-serien fra uke til uke. Vi har en episode om våre forventninger ute allerede, som er spilt inn før anmeldelsen, også kommer det en ny episode på mandag etter premieren.

Der vil vi gjerne ha innspill fra WoT-fans! Hva synes dere om serien? Vi har to spalter om hva som var best/verst med episodene. (Tror vi kommer til å kalle det ukas cuendillar og ukas fletterykk). Også vil vi gjerne høre fra dere om dere har spørsmål, eller andre tanker om serien. Send det gjerne inn til Filmpolitiet@nrk.no, så diskuterer vi det i podden. <3
Let the Dragon ride again on the Winds of Time.
tlauen
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 3
Joined: Thu Jul 22, 2010 13:49

Re: Diskusjon om WoT TV-serien

Post by tlauen »

Marte Sedai wrote: Thu Nov 18, 2021 10:46 Hei dere! Håper ikke denne posten bryter noen retningslinjer her, men tenkte bare at jeg måtte slenge ut podkasten vår i dette forumet! :) https://radio.nrk.no/podkast/filmpoliti ... -podkasten

Vi i NRK Filmpolitiet skal følge TV-serien fra uke til uke. Vi har en episode om våre forventninger ute allerede, som er spilt inn før anmeldelsen, også kommer det en ny episode på mandag etter premieren.

Der vil vi gjerne ha innspill fra WoT-fans! Hva synes dere om serien? Vi har to spalter om hva som var best/verst med episodene. (Tror vi kommer til å kalle det ukas cuendillar og ukas fletterykk). Også vil vi gjerne høre fra dere om dere har spørsmål, eller andre tanker om serien. Send det gjerne inn til Filmpolitiet@nrk.no, så diskuterer vi det i podden. <3
Eg storkoste meg med podden, og gler meg til dei komande episodane 😊
Ashaman
M&#8217;hael
M&#8217;hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Re: Diskusjon om WoT TV-serien

Post by Ashaman »

Podcasten var kjempefin, Marte! Gledar meg til neste episode! Så bra du fant vegen hit til forumet!

Det finnst ein eigen tråd for podcasten i dette forumet. :wink: Link til tråden Eg har skreve nokre tankar der om vekas negative og positive opplevingar.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Post Reply