Hva leser du for tiden? II

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Lothar
Asha’man
Asha’man
Posts: 282
Joined: Sat Nov 12, 2005 18:24

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Lothar »

Loki wrote: Thu Jan 20, 2022 21:51 Vel, for min del har eg aldri helde så mykje oversikten -- eg fekk vel dei innsiktene eg hadde stort sett gjennom fora som dette
Dette høres kjent ut. Skulle ønske Lothair Mantelar fortsatt skrev anmeldelser av ny fantasy her på forumet. Jeg tror egentlig at alle forfatterne/seriene jeg begynte å lese da jeg var ferdig med Knife of Dreams og hadde kommet meg à jour i WoT, var forfattere/serier jeg leste om her inne - Erikson, Bakker, Rothfuss, Martin og Lynch osv.

Edit: Deler for øvrig inntrykket ditt. Nå har jeg som sagt ikke så god oversikt, men det du sier stemmer vel bra for Abercrombie, Bakker, Bardugo m.fl. Jeg skjønner godt at det ikke frister å kaste seg ut i en serie på f.eks. 10 bøker. Men at man samtidig ønsker å skrive mange bøker i en verden man har lagt ned mye arbeid i å skape. Det virker som en tendens blant flere av forfatterne jeg liker best - det blir lenge å vente på oppfølgerne til tider, og selv relativt korte serier kan være vanskelige å fullføre. Jeg så en interessant statistikk her om dagen over diverse fantasyforfattere og hvor mye de hadde produsert målt i ord (klarte dessverre ikke finne den igjen akkurat nå) over en lang tidsperiode. Ikke overraskende var Eriksons graf den bratteste, og på et tidspunkt tok han vel faktisk igjen Jordan i antall ord. Antar dog det var fordi Jordan dessverre gikk bort, for han var jo temmelig produktiv selv. Grafen til GRRM har jo dessverre flatet ut, så og si, mens Lynch dessverre har slitt med personlige problemer så vidt jeg har skjønt. Rothfuss hadde vel egentlig skrevet hele trilogien om Kvothe som èn bok, men det virker som han er en perfeksjonist av de sjeldne når det gjelder redigeringen av Doors of Stone.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3338
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Rothfuss har byrja opne seg litt i det siste om at han har hatt personlege problem han med, så trur det er litt meir enn berre perfeksjonismen der i garden òg. Men han las prologen til Doors of Stone for veldedigheit tidlegare i månaden, om eg hugsar rett, så det er kanskje lov å håpe på litt rørsle på den fronten no. (På den andre sida hugsar eg at Martin delte heile kapittel på livejournal som endte opp i Dance With Dragons på eit tidspunkt då me framleis hadde år att med venting på Feast for Crows, så at Rothfuss offentleggjorde prologen treng ikkje tyde så all verdas for heilskapsprogresjonen.)

Lothair Mantelar er triveleg nok aktiv i Facebook-chatten om WoT-serien, men er vel for opptatt som familiefar i desse dagar til å verken halde seg oppdatert på sjangeren eller vanke på meldingsfora lenger ... :/ Og jau, eg saknar at han researcha for meg på same måte som du!

Andre serieforfattarar som eg har så vidt fått med meg at har mykje blest i seinare år (og hugs på at blest ikkje treng vere det same som at dei er så overvettes bra) er N. K. Jemisin (som eg likte godt dei to bøkene eg har lese av, men ikkje kan sei er heilt på Lynch/Rothfuss-nivå), Adrian Tchaikovsky (som eg ikkje har lese noko av), Zen Cho (same), Steven Brust (same), Katherine Arden (same), Jim Butcher (same -- vel, har lese ein teikneserieadapsjon) og kanskje Jonathan L. Howard og Elizabeth Bear. (Ikkje lese noko av dei heller. Sistnemnte er forresten kona til Lynch, og tusen gonger meir produktiv.) Og så er det eit par forfattarar som har hatt mykje merksemd med feministiske nytolkningar av greske myter dei siste åra, Natalie Haynes og Madeline Miller, men det er vel meir standaloneromanar enn seriar igjen. Ikkje lese dei heller. Sukk.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Lothair Mantelar »

Har i grunnen mer enn nok tid til å henge på forumet, men falt ut av vanen å sjekke tråder for mange år siden.

Har dessverre også falt ut av vanen med å lese fantasy of sci-fi i like stor skala som før, men ønsker gjerne å komme meg tilbake på hesteryggen.

@lothar - hva bør man sjekke ut fra de siste åra?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1027
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Asphyxiate »

NK Jemisin er vel en av de "store" fra de siste 5-10 årene, spesielt med "The Broken Earth"-trilogien som er den første som har vunnet Hugo awards for alle bøkene tre år på rad. Jeg leste serien i høst, og er ikke enig i lovprisingen, men absolutt lesverdig. Ellers sliter jeg også med å helt vite akkurat hvilke forfattere som er must read for tiden - som er litt av poenget vårt for de siste kommentarene her i tråden
Manbearpig
Lothar
Asha’man
Asha’man
Posts: 282
Joined: Sat Nov 12, 2005 18:24

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Lothar »

Lothair Mantelar wrote: Sat Jan 22, 2022 23:05 @lothar - hva bør man sjekke ut fra de siste åra?
Skulle hatt noe virkelig bra å svare med her, som takk for Locke og Kvothe, men aner ikke dessverre. Med unntak av Six of Crows som jeg skrev litt om på forrige side (og tror er midt i blinken for deg, selv om den er et hakk under Lynch i kvalitet), så har jeg ikke lest noe fantasy som er nyere enn Repuplic of Thieves, tror jeg ... I tillegg til å være dårlig oppdatert har jeg blitt litt sånn at jeg like gjerne leser favorittdelene mine fra WoT og ASoIaF som å lese noe nytt. Men jeg har også en plan om å komme meg opp på hesten igjen. Så vi får se hvordan gjennomføringsevnen er.

De siste årene har jeg gjort noen forsøk på å lese noen av de store forfatterne, for eksempel Tolstoj og Dickens. Som bokorm føler jeg jo det er noe som må gjøres i løpet av livet. Jeg har sett noen av tv-seriene og filmene som er basert på deres verker, og liker dem veldig godt. Blant annet Dickensian og BBCs War and Peace. Men av en eller annen grunn har jeg enda ikke kommet meg forbi de første 50 sidene av Anna Karenina, selv om den har stått i bokhylla i 2 år.

Når jeg først er inne på noe annet enn fantasy vil jeg anbefale Vindens Skygge av Carlos Ruiz Zafon til alle som ikke har lest den. En av de beste bøkene jeg har lest uansett sjanger.
WoTle
Soldat
Soldat
Posts: 55
Joined: Mon Dec 06, 2021 19:02
Location: Bergen
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by WoTle »

Eg har nett begynt å høyra Witcher-bøkene på lydbok, og har fullført den første boka (The Last Wish). Serien er så langt full av mannlege fantasiar om makt og sex, men Sapkowski skriv samtidig skikkeleg godt.

I tillegg les eg Ung Vår (New Spring), prequelboka til Tidhjulet, men sidan eg er midt i ein flytteprosess har lesing av fysiske bøker blitt litt nedprioritert.
Sjekk gjerne ut podkasten Hjulpreik: ein norsk podkast om Tidshjulet, både bøkene og TV-serien, med vertane Vetle, Sigrid og Vetle. Nye episodar (nesten) kvar veke.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3338
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

WoTle wrote: Mon Jan 24, 2022 15:29Serien er så langt full av mannlege fantasiar om makt og sex, men Sapkowski skriv samtidig skikkeleg godt.
Det rimer med det den einaste personen eg kjenner som har lese nokre av dei sa. Viss eg hugsar rett fall han av midt i serien ein stad fordi det vart i overkant ugne mannsfantasiar til tider, og tilrådde difor at eg ikkje gjorde nokon stor prioritet av bøkene, men han likte visst serien ganske bra ellers.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3338
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Las ferdig Jurassic Park (velskreven spenningsroman, sjølv om dei fleste vel kjenner historia godt frå den relativt nærliggande filmadapsjonen) og har att eit kapittel eller så i fyrste boka i Glittering Stone, kvadrologien som avsluttar Black Company-megaserien. Spanade å vende tilbake til denne verda etter ein pause på over to månadar med andre ting. Serien fortset på det uavslutta plottet frå duologien som fann stad rett før, og det er dermed eigentleg meir av ein seksboksserie å rekne, men sidan det er eit byte i forteljarstemme gir det likevel meining at dette er presentert som ein eigen/ny serie heller enn berre ei fortsetjing. Den nye forteljaren fungerer bra, har sin eigen personlegheit utan at det følest mindre som Black Company av den grunn, og eg gler meg til dei attståande tre bøkene som nok vil ta opp brorparten av februar for meg.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Eerath
Hengiven
Hengiven
Posts: 171
Joined: Fri Nov 06, 2009 20:41
Location: Vennesla

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Eerath »

Fytti katta så glad jeg er for å ha startet gjenlesningen av WoT. Det har blitt så mange år siden jeg leste serien at jeg nesten har glemt alt. Føles omtrent som jeg leser bøkene for første gang. Husker nok litt mer etterhvert som jeg beveger meg utover i serien. Pløyde kjapt gjennom The Great Hunt og er nå et godt stykke inn i The Dragon Reborn. Koser meg skikkelig med å ha funnet igjen lesegleden jeg mistet for noen år siden. Måtte det vare.
"Why do we fall, sir?"

"So that we might better learn to pick ourselves up."
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1027
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Asphyxiate »

Fullførte endelig Myhtos av Stephen Fry for litt siden. Fornøyelig lesning og Heroes skal nok leses en gang, om ikke med en gang - med mindre den er på Mammutsalg? Takk til Loki for tips!

Usikker på hva som blir neste leseprosjekt. Har noen tegneserier som forsvant litt i flytteesker i fjor, som jeg tenker å lese, samtidig som jeg har Karikaturenes historie av Erle Marie Sørheim og En amerikansk forbrytelse av David Grann liggende. Lurer også på om jeg skal kjøpe, og lese, to musikkbøker snart: Sellout! av Dan Ozzi (om ulike punk, poppunk og hardcore band som ble signet av store plateselskaper på 90- og 00tallet) og In Defense of Ska av Aaron Carns (om skapunk-bølgen på 90tallet)
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3338
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Har tenkt på ei WoT-gjenlesning sjølv (for så å endeleg lese dei siste bøkene eg aldri har lese), men det var den tida, då ... Har framleis to bøker att av Black Company og tre hyllerader med andre ulesne bøker som allereie er blitt kjøpt eller fått opp gjennom åra. :/
Asphyxiate wrote: Sun Feb 13, 2022 21:32 Fullførte endelig Myhtos av Stephen Fry for litt siden. Fornøyelig lesning og Heroes skal nok leses en gang, om ikke med en gang - med mindre den er på Mammutsalg? Takk til Loki for tips!
Vil tru Heroes er inkludert i Mammut-salet, sidan den er nokre år gamal no. Men er mogeleg Troy ikkje er, den er kanskje for nyutgitt. Glad du likte boka! Eg tykkjer Frys forteljarstemme og sans for å blande inn etymologi og pseudorelaterte anekdotar hist og her gir litt ekstra til leseopplevinga.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1027
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Asphyxiate »

Ja, det er det som gjør boka fornøyelig. Han gir den noe ekstra, en ren gjenfortelling hadde ikke vært like gøy - selv om de greske mytene selvfølgelig er lesverdige i seg selv! Noen ganger kanskje for høykulturelt for min del (kan ikke Shakespear noe særlig), men alltid med et glimt i øyet (eller glimt i teksten..?)

Finner dessverre verken Troy eller Heroes på noen av bokkjedenes Mammutsalg. Jaja, 199 er jo ikke helt krise uansett - og adlibris har den til 120!
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3338
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Adlibris er generelt sett den billegaste av dei norske bokhandlane på nett, i mi erfaring. (Merk, generelt -- ved individuelle bøker kan ein brått finne dei for mykje mindre i butikkar som vanlegvis er dyrare, så det er alltid verdt å sjekke. Men i ni av ti tilfelle ender eg opp med Adlibris etter sjekkinga er gjort.)

Tilfeldig stikkprøve, Heroes i pocketutgåve:
Norli: 199
Ark: 169
Outland.no: 143,65
Bokkilden: 128
Adlibris: 119
Bookis.no (viss ein er villig til å kjøpe brukt, vel å merke): 90
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1027
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Asphyxiate »

Bookis har jeg ikke brukt før og derfor ikke erfaring med. Har ikke noe i mot å kjøpe brukt - bokmarked er jo ofte moro! Har du, eller andre her, erfaring med å kjøpe bøker via dem?
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3338
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Kun ein gong, i fjor, kjøpte Black Company-serien slik. Det gjekk knirkefritt og flott, men korleis det ville vore dersom det var kluss frå selgaren si side og eg måtte tatt kontakt med Bookis sjølve anar eg ikkje. (Men det same gjeld for så vidt Finn.no, har bank i bordet så langt alltid fått det eg har betalt for der òg, så anar ikkje korleis det ville vore å måtte klage der heller.) Det sagt så hadde eg eit lite spørsmål til Bookis' kundeteneste medan eg venta på bestillinga, og dei svara i alle fall både raskt, tydeleg og høfleg.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Post Reply