Ingen nye brukere på over et år?

Har du noen forslag til forbedringer eller synspunkter om siden?

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Ingen nye brukere på over et år?

Post by Eivind »

Siste nye bruker vi har joinet i desember 2022, så forumet er litt dødt

Det er ikke noe problem for meg å holde det online, selv om det hadde vært morsommere om det var litt mer aktivitet

Tanker?

(Så det var litt spam – Hva heter Wheel of Time på norsk? er tydeligvis ikke for vanskelig lenger. Har derfor satt på at jeg må godkjenne nye medlemmer)
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3339
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Ingen nye brukere på over et år?

Post by Loki »

Tja, eg heng jo rundt her av gamal vane, men kva ein kan gjere for å trekkje folk, anar eg ikkje. Eg har jo ikkje ein gong lese ferdig bøkene sjølv. :lol: Men det kan verke som om det blir litt aktivitet her kvar gong fjernsynsserien kjem med ein ny sesong, i det minste?
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Re: Ingen nye brukere på over et år?

Post by Eivind »

Ja, men det kom basically ingen nye etter sesong 2

Vet ikke om dere får se det, men er åtte brukere som var sist aktive i 2024 og to i 2023 (november og desember ihvertfall :D ): memberlist.php
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3339
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Ingen nye brukere på over et år?

Post by Loki »

Hm, nei, står posttotal og registreringsdato, men ikkje sist pålogga-dato.

Problemet er vel sikkert mest at forumbruk av typen eg var så glad i for tjue år sidan er ganske avleggs i 2024. :/ Men som du seier, at fjernsynsserien neppe har det største norske publikum hjelper neppe.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Deschain
Soldat
Soldat
Posts: 31
Joined: Thu Apr 25, 2019 18:10

Re: Ingen nye brukere på over et år?

Post by Deschain »

For meg er dette en av få nettsteder jeg stundom er innom. Den vekker gode minner fra da jeg trålet den som barn i håp om å finne gode boktips (noe jeg alltid gjorde). Det hender jeg fortsatt er innom og blar gjennom gamle tråder for nostalgiens skyld. Hadde vært utrolig trist om siden forsvant.
WoTle
Soldat
Soldat
Posts: 55
Joined: Mon Dec 06, 2021 19:02
Location: Bergen
Contact:

Re: Ingen nye brukere på over et år?

Post by WoTle »

Eg håper forumet blir halde på nett. Det er kjekt å vera innom og sjekka i blant, og ein kan alltids håpa at det vil komma fleire medlemmer etter kvart som Amazon-serien trekker fans til serien. Men sjølv om det kjem fleire fans, er det ikkje sikkert at dei blir forumbrukarar. Forumkulturen er, dessverre, ikkje like stor som før. Er det noko vi kan gjera for å tiltrekka nye medlemmer?
Sjekk gjerne ut podkasten Hjulpreik: ein norsk podkast om Tidshjulet, både bøkene og TV-serien, med vertane Vetle, Sigrid og Vetle. Nye episodar (nesten) kvar veke.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Re: Ingen nye brukere på over et år?

Post by Eivind »

Har satt registreringen tilbake til vanlig nå, hvis jeg glemmer å følge med og det kommer masse spam får dere sende meg en epost!

Mulig en reell bruker registrerte seg i går, godkjente den i dag :)
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1027
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Ingen nye brukere på over et år?

Post by Asphyxiate »

Håper på å la det fortsette selv. Er periodevis ganske aktiv, er jo selv del av forum-generasjonen fra før - selv om jeg kom hakket for sent inn her til å være med på glansdagene - men ser at det forumgreia ikke er like populært lenger.

Hadde håpet at tv-serien ville skulle engasjere noe mer. Det var noen kommentarer om serien på diskusjon.no, nevnte denne siden der, men ser ikke ut til at de har tatt turen over.
Manbearpig
Post Reply