Andre bøker av James Oliver Rigney Jr. AKA Robert Jordan

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Post Reply
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Andre bøker av James Oliver Rigney Jr. AKA Robert Jordan

Post by Stefan »

James Oliver Rigney Jr., eller Robert Jordan som han bruker når han skriver om Wheel of Time, har også skrevet om andre ting enn Rand og de andre.

Under navnet Reagan O'Neal skrev han Fallon-serien, mens han også har skrevet historier om Conan the Barbarian som Robert Jordan.

Har ikke lest noen av disse bøkene selv, de er vel langt fra så kjente som Wheel of Time, men er det noen som har lest/hørt noe om disse?
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Det påstås at han var den beste Conan-forfatteren siden gamlegubben Robert E. Howard sjøl. Sistnevnte tok forresten sjølmord i 1936, og i den av fortellingen hans jeg har lest ("Valley of the Worm", trykt bl.a. i "The Mammoth Book of Fantasy") var det så utrolig mye kvasi-nazistisk raseteori at dersom jeg hadde vært mindre kynisk vile jeg sikkert ikke klart å lest ferdig boka... Image
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Aldri lest noen av Conan fortellingene, men mulig jeg gjør det i fremtiden, og da blir det vel en av RJ sine...

Men hvis jeg ikke husker feil, så er vel Conan the Barbarian ironisert ganske mye i Discworld?
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Ja, han gamle Cohen og hans geriatriske "horde" kan vel ikke være noen andre... Image
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Jeg har lest to av RJs Conan historier. Ikke gidd. Det er mitt råd. Hold dere så langt unna som mulig. Dårlige historier, dårlig og unyansert språk og kjedelige og pragmatiske beskrivelser av personene. Ingen tanker, vel noen, men de kunne vi gjerne vært foruten - bare handling.

Men som sagt: Jeg leste de fordi jeg plukka boka opp i en bokhandel på vei ut av landet på ferietur. Hadde utrolig lite å gjøre på siden jeg faktisk gadd å fullføre den.

Hold dere unna!
Post Reply