Er det for mye tullsnakk på forumet?

Les de siste oppdateringene fra oss

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

En annen reguleringsmekanisme jeg har sett brukt på andre forumer, er at man stenger en tråd i off-topic-seksjonene når den når et visst antall poster - varierende fra 250 til 500...
Og den siste ukas hendelser mener jeg ikke var helt heldig for forumet sett under perspektiv.
Det er jeg enig i. Det er mange "seriøse" postere som lett vil la være å registrere seg dersom forumet er prega av useriøse postere, og såkalte "kids". Selv har jeg ikke så mye til overs for slike snobber, men all kompetanse er jo velkommen, så... :roll:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Veldig mange gode innspill her. Godt å få en god diskusjon om dette, da det er viktig at forumet beveger seg i riktig retning.

Angående økt aktivitet de siste ukene, så er dette selvsagt positivt. Mange føler kanskje at WoT-delen har blitt mindre representert, men aktiviteten i disse forumene har også økt betraktelig. Nå har vi f.eks. mange teoritråder som er aktive samtidig. Før var det maks 1-2 som ble hyppig debattert.

Kamparenaen var ikke heldig for forumets seriøsitet, spesielt siden mange brukte dette for å øke antall poster -> høyere rang. Dette er selvsagt forståelig, alle har vel et konkurranseinstinkt.

Forslaget om at poster fra off-topic delen av forumet ikke skal gjelde på antall poster er veldig bra, og noe vi også har ønsket lenge. Det er såvidt jeg vet ikke mulig i phpbb, men dette er ikke mitt spesialfelt.

Kamparenaen ble ikke vellykket slik forholdene var, men det er ikke utenkelig at dette vil bli innført senere, på en mer organisert måte. Terje lanserer seg selv som hyperaktuell til mod for dette, noe vi har stor tro på kan fungere.

Men; dette må som sagt gjennomføres på en bedre måte enn forrige gang.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Forsøkte å installere en mod for det nå, men den funket bare halvveis, så jeg fjernet den igjen. Ser ut som vi må bytte forum software hvis vi vil ha en slik funksjon.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Stefan wrote:Kamparenaen ble ikke vellykket slik forholdene var, men det er ikke utenkelig at dette vil bli innført senere, på en mer organisert måte. Terje lanserer seg selv som hyperaktuell til mod for dette, noe vi har stor tro på kan fungere.
Apropos det, så ble jeg så tent på ideen om et friform tekstbasert WoT-rollespill, at jeg satte meg ned i dag, og skrev en 5-siders "åpningspost" for et slikt RPG. Hvis dere kunne kommet med et forslag om hvor jeg kan poste det (dersom jeg får lov; noe jeg håper jeg gjør, siden jeg brukte 2-3 timer på greia :P), kan vi jo se om det vil fungere.
Dersom dere er redd for at det skal utarte seg til en liknende spamfest som den vi hadde her i forrige uke, så kan jeg berolige med at jeg har gjort mitt ytterste for å forhindre sånt noe...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Det er bare å poste i forslag og innspill ;)

Er det KoD spoilere i den?
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Terje :wink:
Dette var gode nyheter. Hvis det er noen som kunne ordne det så ville det vært deg :D
Men jeg lurer og på hva vi skal gjøre med KOD spoilere....
Gleder meg....
vet at det er gjennomgjort når du har brukt så lang tid på det..
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Eivind wrote:Det er bare å poste i forslag og innspill ;)

Er det KoD spoilere i den?
Nei, jeg har lagt den til 985 NE, slik at de som ikke har lest mer enn ett par bøker også skal kunne ha glede av den.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Nå er jeg spent ;)
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Da er det bare å lese og komme med tilbakespill. Jeg har noen flere tanker enn de som står der, blant annet om hvordan karakterene kom sammen og hvordan de bestemte seg for å slå seg sammen i ei gruppe, dersom det er andre enn meg som er interessert i det - og det er en fordel, siden man da må samarbeide, og ikke bare kan løpe rundt og gjøre som man vil...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Post by Damien Frost »

Schpannande! :D Dette kan jo blit litt gøy da! Hvertfall fint at vi som har en del bøker igjen også kan være med!
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Damien Frost wrote:Schpannande! :D Dette kan jo blit litt gøy da! Hvertfall fint at vi som har en del bøker igjen også kan være med!
Joda, vi må jo gjøre vårt beste for å gjøre greia inkluderende, siden det er relativt få aktive medlemmer jeg kan forestille meg at kan tenke seg bli med. Og da er det viktig å gjøre den spiselig for så mange som mulig.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply