see?
Ranger
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Har ei venninne som snorter stadig vekk. Ho er litt spesi, men likevel...
Har jeg forresten forstått rangsystemet slik at kvinner blir Aes Sedaier ved 50 poster? Når blir menn Asha'maner? Hvis det er slik som det har blitt antydet at det er forskjeller her, så synes jeg disse bør rettes opp! Kanskje den øverste kvinnelige tittelen kan være "Sitter", eller den laveste kan være "Wilder"
Bør ikke være forskjeller.
Har jeg forresten forstått rangsystemet slik at kvinner blir Aes Sedaier ved 50 poster? Når blir menn Asha'maner? Hvis det er slik som det har blitt antydet at det er forskjeller her, så synes jeg disse bør rettes opp! Kanskje den øverste kvinnelige tittelen kan være "Sitter", eller den laveste kan være "Wilder"
Bør ikke være forskjeller.
Eivind wrote:Menn blir Asha'maner ved 100 poster.
Her er det rangsystemet jeg vil røpe foreløpig:
Peasant 0
Soldier 25
Dedicated 50
Asha'man 100
Novice 0
Accepted 25
Aes Sedai 50
Syns dette virker likt jeg
Et spm, er litt uvitende, men har aldri hørt uttrykket å snorte, er det å grynte el no?
Har to saker å ta opp nå:
1.) Dette er da virkelig ikke likt! Vi blir Aes Sedaier allerede på femti poster og dere blir først Asha'maner på hundre. Ender må det finnes en høyere tittel, eller en lavere for oss kvinner, eller så må Peasant kuttes! (synes jeg... snorte snorte...
2.) Snorte = Dra luft hastig gjennom nesa og rynke den sammen slik at man lager en karakteristisk lyd - snortelyden...
Hvorvidt luften går ut eller inn tror jeg kommer an på hva man skal uttrykke. Min tese er denne: Dersom man skal uttrykke dyp missnøye med noen/noe blåser man luft ut. Dersom man skal understreke sin overlegenhet som leder/vise at man har det siste ordet - trekker man lufta inn...Treveler wrote:Går den luften inn eller ut? En snorter kan muligens være litt plagsom å ha med å gjøre i disse pollen tider vil jeg tro.Ceres wrote:2.) Snorte = Dra luft hastig gjennom nesa og rynke den sammen slik at man lager en karakteristisk lyd - snortelyden...
Pollen kan nok gjøre dette litt vanskelig, ja...
Å?
Ta en lite innpust, gjør deg skikkelig klar, både fysisk og psykisk. Rynk nese bittelitt sammen. Skul litt med øynene. Løft haka slik at du kan stirre ned på folk langs neserota. Press leppene sammen til en liten strek. Sånn. Nå blåser du hurtig litt luft ut gjennom nese (Tar under et halvt sekund!). Samtidig som du blåser lar du hode følge strømmen og bli dradd en anelse fremover.
Sånn. Det skulle være det hele...
Ta en lite innpust, gjør deg skikkelig klar, både fysisk og psykisk. Rynk nese bittelitt sammen. Skul litt med øynene. Løft haka slik at du kan stirre ned på folk langs neserota. Press leppene sammen til en liten strek. Sånn. Nå blåser du hurtig litt luft ut gjennom nese (Tar under et halvt sekund!). Samtidig som du blåser lar du hode følge strømmen og bli dradd en anelse fremover.
Sånn. Det skulle være det hele...
Det var det eg forsøkte påpeike... det verkar uansett rart at Novice og Peasant er like høge, ei novise i The White Tower er vel høgare på den sosiale rangstigen enn ein tilfeldig bonde i Rands armè? Så kanskje om ein dytter "Peasant" inn nederst i kvinne-rangene, så blir alt likt og fint?Ceres wrote: 1.) Dette er da virkelig ikke likt! Vi blir Aes Sedaier allerede på femti poster og dere blir først Asha'maner på hundre. Ender må det finnes en høyere tittel, eller en lavere for oss kvinner, eller så må Peasant kuttes! (synes jeg... snorte snorte...)
Jepp, og poenget er vel at Jordan har ein tendens til å bruke det ordet om menn og "sniffed" om kvinner...2.) Snorte = Dra luft hastig gjennom nesa og rynke den sammen slik at man lager en karakteristisk lyd - snortelyden...
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!