Ranger

Har du noen forslag til forbedringer eller synspunkter om siden?

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

pfft. *snorter høyt og tydelig*

see? :D
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

Har dere noen gang hørt noen snorte i virkeligheten?
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Stine »

ja... det har jeg vel...
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Har ei venninne som snorter stadig vekk. Ho er litt spesi, men likevel... :lol:

Har jeg forresten forstått rangsystemet slik at kvinner blir Aes Sedaier ved 50 poster? Når blir menn Asha'maner? Hvis det er slik som det har blitt antydet at det er forskjeller her, så synes jeg disse bør rettes opp! Kanskje den øverste kvinnelige tittelen kan være "Sitter", eller den laveste kan være "Wilder" :D

Bør ikke være forskjeller.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Stine »

det er jeg enig i. men dog - jeg vil ikke bli frarøvet aes sedai tittelen min nå som jeg akkurat har fått den. :P så hvis eventuelle forandringer fører til det, kan dere bare drite i det. ;)
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Menn blir Asha'maner ved 100 poster.

Her er det rangsystemet jeg vil røpe foreløpig:
Peasant 0
Soldier 25
Dedicated 50
Asha'man 100

Novice 0
Accepted 25
Aes Sedai 50

Syns dette virker likt jeg :?

Et spm, er litt uvitende, men har aldri hørt uttrykket å snorte, er det å grynte el no?
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Enig i den! Finner meg ikke i å bli degradert! (Men det hadde antakeligvis ikke tatt meg så lang tid å få tilbake tittelen med den hastigheten jeg poster i vei i nå... :) )
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Eivind wrote:Menn blir Asha'maner ved 100 poster.

Her er det rangsystemet jeg vil røpe foreløpig:
Peasant 0
Soldier 25
Dedicated 50
Asha'man 100

Novice 0
Accepted 25
Aes Sedai 50

Syns dette virker likt jeg :?

Et spm, er litt uvitende, men har aldri hørt uttrykket å snorte, er det å grynte el no?

Har to saker å ta opp nå:

1.) Dette er da virkelig ikke likt! Vi blir Aes Sedaier allerede på femti poster og dere blir først Asha'maner på hundre. Ender må det finnes en høyere tittel, eller en lavere for oss kvinner, eller så må Peasant kuttes! (synes jeg... snorte snorte... :lol: )

2.) Snorte = Dra luft hastig gjennom nesa og rynke den sammen slik at man lager en karakteristisk lyd - snortelyden...
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

Kunne godt hatt en "Aes Sedai og Sitter" rangering etter Aes Sedai som for kvinner tilsvarer det Ashaman er for menn.
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

Ceres wrote:2.) Snorte = Dra luft hastig gjennom nesa og rynke den sammen slik at man lager en karakteristisk lyd - snortelyden...
Går den luften inn eller ut? En snorter kan muligens være litt plagsom å ha med å gjøre i disse pollen tider vil jeg tro.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Stine »

ja, liker sitter-idêen. jo flere ranger, jo bedre! :P
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Treveler wrote:
Ceres wrote:2.) Snorte = Dra luft hastig gjennom nesa og rynke den sammen slik at man lager en karakteristisk lyd - snortelyden...
Går den luften inn eller ut? En snorter kan muligens være litt plagsom å ha med å gjøre i disse pollen tider vil jeg tro.
Hvorvidt luften går ut eller inn tror jeg kommer an på hva man skal uttrykke. Min tese er denne: Dersom man skal uttrykke dyp missnøye med noen/noe blåser man luft ut. Dersom man skal understreke sin overlegenhet som leder/vise at man har det siste ordet - trekker man lufta inn...

Pollen kan nok gjøre dette litt vanskelig, ja... :lol:
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Skal ganske mye til hvis du klarer å få til "den karakteristiske snortelyden" hvis pusten går ut av nesa hvertfall!
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Å?

Ta en lite innpust, gjør deg skikkelig klar, både fysisk og psykisk. Rynk nese bittelitt sammen. Skul litt med øynene. Løft haka slik at du kan stirre ned på folk langs neserota. Press leppene sammen til en liten strek. Sånn. Nå blåser du hurtig litt luft ut gjennom nese (Tar under et halvt sekund!). Samtidig som du blåser lar du hode følge strømmen og bli dradd en anelse fremover.

Sånn. Det skulle være det hele... :wink:
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ceres wrote: 1.) Dette er da virkelig ikke likt! Vi blir Aes Sedaier allerede på femti poster og dere blir først Asha'maner på hundre. Ender må det finnes en høyere tittel, eller en lavere for oss kvinner, eller så må Peasant kuttes! (synes jeg... snorte snorte... :lol: )
Det var det eg forsøkte påpeike... det verkar uansett rart at Novice og Peasant er like høge, ei novise i The White Tower er vel høgare på den sosiale rangstigen enn ein tilfeldig bonde i Rands armè? Så kanskje om ein dytter "Peasant" inn nederst i kvinne-rangene, så blir alt likt og fint?
2.) Snorte = Dra luft hastig gjennom nesa og rynke den sammen slik at man lager en karakteristisk lyd - snortelyden...
Jepp, og poenget er vel at Jordan har ein tendens til å bruke det ordet om menn og "sniffed" om kvinner...
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Locked