Ceres wrote:Tenkte vi trengte en juletråd!

Her er det mange tema som bør adresseres. Hvor skal vi begynne? Nedenfor følger noen julerelaterte spørsmål - velg ett eller alle visst du vil, og skriv litt!
That I will!
- Hva spiser du/liker du å spise på julaften?
Familien min spiser kalkun. Det er et kompromiss mellom mine foreldre - den ene var vant til ribe og den andre lutefisk, eller noe i den dur. Foretrekker egentlig kalkun framfor alt annet. Herlig kjøtt, og greier.
- Har du kjøpt julegaver enda?
Er så godt som ferdig. Mangler bare en gave til mamma, et par til søstra mi, og den siste halvdelen til en kompis.
Har blåst sykt mye penger på julegaver i år, uten egentlig å forvente å få tilbake like mye, men i de siste åra har jeg funnet ut at jeg innerst inne liker å gi bort gaver. det kan ha noe å gjøre med at jeg stort sett bare git bort filmer, CDer, eller bøker, og dermed kan presse min personlige smak på andre.

Men jeg prøver naturligvis å tilpasse gavene - det er jo ikke gøy å gi bort noe som bare havner på ei hylle...
- Kommer jula for tidlig? (Er denne posten for tidlig??

)
Nei, for all del. I år kommer den tidligere for meg enn noeninne, noe som bare er bra.
Jeg snakker riktignok om juleferien, men alt det derre kommersielle maset bryr jeg meg ikke om uansett. Folk må da få lov til å gjøre som de vil når det gjelder småting som det her. Og så kan det jo være koselig å rusle i julepynta gater, da...
- Har dere fått dere julekalender enda? Eller holder det med tv-julekalendere?
Tror ikke jeg får noe i år. Muligens blir det noe når jeg kommer hjem, siden jeg begynner ferien før advent er halvveis (

til dere vgs.-, arbeids- og skolefolk!

), men det er egentlig ikke så farlig, siden det begynner å bli noen år siden sist jeg fikk det fast...
- Noen som har fått med seg om det kommer noen bra julekalendere på tv i år? Noe som kan matche nissene på låven?
Jeg ser egentlig ikke på TV, men at noe kan matche nissene på låven, har jeg problemer med å tro...
- Tror du på nissen?
"Nissen er opium for folket."
- Er dette en tåpelig tråd?
Neidda, bare hyggelig å kunne få jula ut av systemet, for å si det sånn. Årets beste ferie, selv om den bare er halvparten så lang som sommerferia.
- Liker du marsipan? Kanskje det bare er jeg som forbinder marsipan med jul...
Marsipan går an. Den bør dog være sjokoladetrukket.
- Hva er din yndlingsjulesang?
"O Helga Natt" er kul, spesielt når den synges av Jussi Björling. Ellers digger jeg all barokkmusikk i jula. Gir skikkelig julestemning.
- Går du julebukk i romjula?
Nei. Tror jeg har gjort det en gang, og da kjente alle meg igjen på brillene...
- Har du andre spørsmål som burde tilføyes lista?
Tror ikke det...
EDIT, jo dette: Hva ønsker du deg til jul?
Det går mye i CDer og filmer. Ønska meg håndklær i fjor, for da var det litt få på hybelen. Men det kom ingen, I år har jeg imidlertid sørga for å skaffe meg et par nye, så da får jeg sikkert haugevis.

Enkel, midlertidig liste:
- SW ep. III: RotS
- Sigur Rós - Takk
- snop
- fred til å lese bøker (det kommer alltid noen og plager meg når jeg har låst meg inne på rommet for å kose meg med ei god bok. Egoister!

)
- snø
Ellers er det egentlig ikke mye jeg ønsker meg. Foretrekker egentlig å kjøpe meg ting selv...
Blir vel egentlig glad for det jeg får. (=
God jul, når den tida kommer!