Tv-serier
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Det er derfor man bør ha begge delerKjetil wrote:De var først ute med Carnival og, om jeg ikke husker helt feil. Filmene er også bedre enn viasat sine, synes nå jeg. Eneste grunnen til at mange velger viasat og Tv3, tror nå jeg er på grunn av Champions Leage.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Vel, det er jo verdt et forsøk, men jeg for min del ville prøvd meg på mange trusselbrev. Evt. sjikanerende post til en nøkkelperson i nrk.Terje wrote:Jeg har planer om å lage meg et lite alter der jeg kan ofre små pelsdyr til forskjellige guddommer i håp om at de kan overbevise NRK om å kjøpe inn Veronica Mars. Jeg elsker Veronica.
Don't have sex. You'll get pregnant and die!
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
(jeg regner med at du vet dette fra før)
Veronica Mars går jo på TV Norge...
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Om man skal sende trusselbrev til NRK, er sikkert dette en fin tid, etter som de har ny sjef og greier. Han er sikkert åpen for nye forslag, og så er man jo alltid litt usikker i ny jobb. Tenk så herlig om han begynte å få trusselbrev de første dagene i ny jobb! Stakkars mann.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Wow, det visste jeg faktisk ikke. Eller, jeg har sikkert hørt det en gang, men... jeg har ikke hukommelse for sånne ting som dette.Lothair Mantelar wrote:(jeg regner med at du vet dette fra før)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Hva? Gecken Terje, som tilsynelatende følger med på alt som er av TV-serier får ikke med seg at TV Norge sender en serie han har blitt anbefalt på det sterkeste? Verden er snodig.Terje wrote:Wow, det visste jeg faktisk ikke. Eller, jeg har sikkert hørt det en gang, men... jeg har ikke hukommelse for sånne ting som dette.Lothair Mantelar wrote:(jeg regner med at du vet dette fra før)
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

1. Hva er en "geck"?Sauegjeteren wrote:Hva? Gecken Terje, som tilsynelatende følger med på alt som er av TV-serier får ikke med seg at TV Norge sender en serie han har blitt anbefalt på det sterkeste? Verden er snodig.Terje wrote:Wow, det visste jeg faktisk ikke. Eller, jeg har sikkert hørt det en gang, men... jeg har ikke hukommelse for sånne ting som dette.Lothair Mantelar wrote:(jeg regner med at du vet dette fra før)
2. Jeg ser bare på NRK.
3. Ikke bare er den snodig, den er også rar, bisarr og surrealistisk. Og sikkert mye annet i tillegg.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
VERDA er surrealistisk?Terje wrote:Ikke bare er den snodig, den er også [..] surrealistisk.Sauegjeteren wrote: Verden er snodig.
*kjapp bruk av ordbok*
Surrealistisk: "som særmerker surrealismen"
Surrealisme: "kunstretning som prøver å skildre det underbevisste sjeleliv og drømmeverdenen"
Eg antek at du meinte det i litt videre form enn sjølve kunstretninga, då det ikkje gav meining i denne samanhengen, og heller meinte "som om det var framstilt gjennom surrealistisk kunst" eller noko i den retninga.
Videre:
Drømmeverden: "fantasiverden, urealistisk verdensbilde"
Fantasi: "1: innbilningskraft, 2: virkelighetsfjern forestilling"
Urealistisk: "virkelighetsfjern, urimelig"
Sjeleliv: "det som rører seg i sjela hos eit menneske; det medvitne og umedvitne; tankane og kjenslen"
Sjela: [gidd ikkje gjengi alle definisjonene, poenget er i alle fall, som burde byrje bli revnende klart, dette: åndeleg del av mennesket, til skilnad frå lekamen/kroppen" Sjeleliv blir dermed livet i den åndelege sfæren til skilnad frå den fysiske...]
Så... "ei surrealistisk verd", er ikkje det eit oxymoron (om det finst eit godt norsk ord for "sjølvmotsigande uttrykk" så fortel meg det gjerne, forresten)?
[size=0]Forferdeleg lite naudsynt post TM[/size]
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Virkeligheten er konstruert, og hvordan individer oppfatter verden er viktigere enn hvordan den egentlig er, i alle fall i denne sammenhengen. Og siden verden er så kompleks og ofte også så uforståelig at den kan framstå som surrealistisk for mange, synes jeg ikke det er noe i veien med å kalle den dette.
meningsløse poster, Inc.
For øvrig kom jeg meg gjennom de siste 19 episodene av VM sesong 2 i natt, og jeg er om mulig enda mer glad i serien. Jeg er stygt redd for at den (morsom trivia: jeg omtalte opprinnelig serien som "hun" her) kan stjele andreplassen på lista mi snart.
meningsløse poster, Inc.
For øvrig kom jeg meg gjennom de siste 19 episodene av VM sesong 2 i natt, og jeg er om mulig enda mer glad i serien. Jeg er stygt redd for at den (morsom trivia: jeg omtalte opprinnelig serien som "hun" her) kan stjele andreplassen på lista mi snart.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.