Page 8 of 10

Posted: Sun Mar 19, 2006 13:36
by Akira
Russland er ikke tøft, men et forferdelige søplete land.

Posted: Sun Mar 19, 2006 17:50
by Wolfbrother
Nettopp ferdig med "Angels And Demons", og må si meg possitivt overasket :) Om ikke velskrevet, så er den spennende, og blir sikkert å lese mer Dan Brown. Dette er da sikkert stikk motsatt av alle andres mening :P Siden jeg tror folk setter språket høyt. (Det til tross for tWoT som jeg mener ikke er så velskrevet)

Posted: Sun Mar 19, 2006 20:22
by Kjetil
Hva er bra språk da? Selv om ikke Dan Brown skriver vakkert og flott, gjør han det han gjør veldig bra. Det er en grunn til at Da Vinci koden selger som den gjør.

Posted: Sun Mar 19, 2006 21:19
by Sauegjeteren
Dan Brown skriver jo skikkelig medrivende. Jeg har bare lest Engler og Demoner og Da-Vinci Koden. Men så må jeg si at jeg hadde vanskelig for å legge fra meg boka da da. Men Dan Brown er jo genial. Alle stedene i Roma er jo virkelige steder. Altså fra Engler og Demoner.

Posted: Sun Mar 19, 2006 21:21
by Kjetil
Da burde du lese Decpetion Point og Digital Fortess også. Ikke like bra som bøkene om Langdon, men vel verdt å lese.

Posted: Sun Mar 19, 2006 21:26
by Sauegjeteren
Jepp. Skal bare lese ferdig noen serier først. Vet du hva titlene er på norsk?

Posted: Sun Mar 19, 2006 21:56
by Ceres
Kjetil wrote:Da burde du lese Decpetion Point og Digital Fortess også. Ikke like bra som bøkene om Langdon, men vel verdt å lese.
Iiiiiiiiiiik!

Hold deg unna.

Viser til tråden om DaVinci-koden og tidligere innlegg fra meg der.

Posted: Sun Mar 19, 2006 22:06
by Faile
DF er elendig. DP kan gå ann. faktisk er den litt underholdene, selvom det omtrent fra første stund er klart hvem skurken er.

liker A&D bedre enn DVK, veit ikke helt hvorfor, men DVK virket litt småfalsk på meg.

Posted: Sun Mar 19, 2006 22:07
by Sauegjeteren
Sorry jenter, men jeg likte begge bøkene og skal også lese de to andre når jeg får tid. Basta.

Posted: Sun Mar 19, 2006 23:07
by Wolfbrother
Litt forskjelig ser jeg...
Er det ikke samme hovedperson i bøkene :shock: Gidder ikke lese det hvis ikke Langdon er med :? For ikke å snakke om at jeg fikk smaken for Vittoria Vetra :D Hadde vært litt stilig om han kunne trekke in personer fra disse bøkene i sine neste bøker...

Posted: Sun Mar 19, 2006 23:30
by Faile
står ingenting om dem i DF og DP.

Posted: Mon Mar 20, 2006 6:24
by Kjetil
Langdon er kun med i Angels and demons og Da Vinci koden. I de to andre er det to andre hovedpersoner. Uansett hva Ceres sier, er Deception Point og Digital Fortress to gode bOker.

SkjOnner forresten ikke at hun som jente ikke liker kjErlighetshistorien mellom hovedpersonen og typen i Digital Fortress.

Posted: Mon Mar 20, 2006 8:42
by Ceres
Bøkene er jo så utrolig forutsigbare og gjennomsiktige. OK, DaVincikoden går til nød an å lese og synes er spennende, men når man plukke opp neste bok så er jo den AKKURAT LIK!

Nei, jeg liker ikke å bli fortalt samme ting to ganger, uansett i hvilken form budskapet kommer. Om det er i form av en tv-serie, i form av lærere eller i form av bøker. Makan.

Posted: Mon Mar 20, 2006 9:46
by Faile
det var det som ødela A&D for meg... handlinga var klin lik. DF var litt anderledels, men den boka var jo direkte kjedelig så... DP hadde noen overraskende momenter,
Spoiler
som det med undervanssteinen. også det at de faktisk tok livet av den dame forskeren så tidlig i boka... hadde trodd det skulle drøye.
men ellers var det jo klart fra første stund hvem skurken var.

Posted: Tue Mar 21, 2006 15:36
by Ashaman
Jeg kommer aldri til å lese de bøkene!
For det første høres de veldig kjedelige ut.
For det andre så er det reint plagiat.