Ingen som har nevnt Loial.... Vet ikke om han er like aktiv i de senere bøkene. Er det ingen som liker han
Yndlingskarakter?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Har vel ikke lest noe om graendal, men som alle Fordaken er hun vel veldig rå...
Ingen som har nevnt Loial.... Vet ikke om han er like aktiv i de senere bøkene. Er det ingen som liker han
:
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
vi liker loial ja... måten han er på, og motet han viser i TE!!! han er utrolig! spesiellt liker jeg scenene han er med i i tGH
spoiler KoD
spoiler KoD
Spoiler
og byllupet hans da! og det som skjedde etterpå!!!
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
mhm! ingen panikk, bare kynisk gjennomtenkning av hva de måtte gjøre, også gjorde de det bare!
KoD:
KoD:
Spoiler
også det kampropet da!!!
frysninger nedover ryggen *grøsse*
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Ja, en av årsakene til at jeg liker Loial så godt, tror jeg må være at hans personlighet er veldig lik min egen. Det er i alle fall det jeg liker å innbille meg.$multr1ng wrote:Er vell kanskje han som ligner mest på oss alle.... Han leser jo som en hest!
Var forresten bruken av ordet "hest" i forbindelse med oguren Loial tilfeldig?
Spoiler
også det kampropet da!!!frysninger nedover ryggen *grøsse*
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Då Ogurar lever i tre-fire hundre år til vanleg, er han ikkje stort eldre enn Rand, Mat og Perrin, om ein samanliknar. Likar han godt eg og, som dei fleste andre her.$multr1ng wrote:Ja Loial er en veldig bra fyr.... Merkelig at alle sier han er så ung.... hehe han er jo kjempe gammel i forhold til andre..(Men de er jo "vanlige" da..)
Er vell kanskje han som ligner mest på oss alle.... Han leser jo som en hest!
terje wrote:Ja, en av årsakene til at jeg liker Loial så godt, tror jeg må være at hans personlighet er veldig lik min egen. Det er i alle fall det jeg liker å innbille meg.$multr1ng wrote:Er vell kanskje han som ligner mest på oss alle.... Han leser jo som en hest!
Var forresten bruken av ordet "hest" i forbindelse med oguren Loial tilfeldig?
Ja, faktisk.... tenkte ikke over d med en gang.... hehe![]()
Ja vet d.... Skulle bare prøve å være morsomincanus wrote:Då Ogurar lever i tre-fire hundre år til vanleg, er han ikkje stort eldre enn Rand, Mat og Perrin, om ein samanliknar. Likar han godt eg og, som dei fleste andre her![]()
Edit: Ooops... skjønner ikke helt d med Quote opplegget...Hjelp???
-
Damien Frost
- Sitter

-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Loial er en favoritt hos meg også. Liker stort sett det jeg har sett av ogurer de forholder seg stortsett rolig og liker å bruke god tid, ikke no stress liksom.
Spoiler
(De Deathwatch guard ogierene virker ikke så koselige ennå da...)
Spoiler
Og det kapittelet om bryluppet viste jo mye om ogurene og Loial, hadde skjønt at de var fasinert av ører, men det gav det e helt ny vri liksom, de ble ikke så uskyldige. Artig å se Loial såpass "satt ut".
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

En annen karakter jeg virkelig likte i WoT, er Pedron Niall. Han var virkelig noe for seg selv blant Lysets Barn, der han satt på kontoret sitt og styrte sine ideologisk sett fanatiske undersåtter, med en slags stoisk pragmatisme. Virkelig en stor mann.
Så, da ser lista mi over favorittkarakterer som jeg kommer på i farten sånn ut:
Hurin
Loial
Ingtar
Pedron Niall
Dobraine
Thom
Cadsuane
Sorilea
Verin
Moiraine
Lanfear
Graendal
Bashere
Kunne sikkert ha gått over denne lista og funnet likheter mellom dem, men det er for sent på natta (eller mer presist: for tidlig på morran) til atjeg giddder.
Hurin
Loial
Ingtar
Pedron Niall
Dobraine
Thom
Cadsuane
Sorilea
Verin
Moiraine
Lanfear
Graendal
Bashere
Kunne sikkert ha gått over denne lista og funnet likheter mellom dem, men det er for sent på natta (eller mer presist: for tidlig på morran) til atjeg giddder.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Skal prøve å sette opp ei liknende liste, men dette er vanskelig altså! Regner supergirls og taveren som off limits.terje wrote:En annen karakter jeg virkelig likte i WoT, er Pedron Niall. Han var virkelig noe for seg selv blant Lysets Barn, der han satt på kontoret sitt og styrte sine ideologisk sett fanatiske undersåtter, med en slags stoisk pragmatisme. Virkelig en stor mann.
Hurin
Loial
Ingtar
Pedron Niall
Dobraine
Thom
Cadsuane
Sorilea
Verin
Moiraine
Lanfear
Graendal
Bashere
Tuon
Lan
Siuan
Moiraine
Faile
Egeanin - Leilwin ...
Galad
Thom
Gaul (Bain og Chiad)
Gareth Bryne
Tam al'Thor
Vel... selvfølgelig mange mange flere, men dette var de som absolutt måtte nevnes!