Page 8 of 17

Posted: Sun May 14, 2006 22:54
by Terje
Tror cold turkey-metoden er bedre. Med den metoden du bruker nå kommer du sannsyneligvis bare til å tenke "ok, bare en pakke til, så skal jeg slutte."

Men lykke til, uansett.

Posted: Sun May 14, 2006 23:00
by Lothar
Skal man slutte, må man gjøre det momentant

Det siste du må gjøre, er å kutte ned til bare et fåtall om dagen. Da blir røyken noe spesielt, kanskje noe du går og gleder deg til, og ikke noe klarer å la være med..

Posted: Mon May 15, 2006 7:57
by Faile
jeg tvang stemora mi til å slutte på dagen da hun flytta inn hos oss... egentlig var det vel bare et fåfengt forsøk på å få henne til å la vær å flytte, men hun var tydeligvis mer glad i pappa enn i røyken. tenke seg til:roll:

Posted: Mon May 15, 2006 15:59
by Stine
nei nei, jeg kutter ikke ned... jeg skal slutte momentant. jeg må bare vente til jeg har røyket ferdig det jeg har. tror det funker dårlig å ha røyk liggende mens man prøver å slutte.

Posted: Mon May 15, 2006 19:58
by Kjetil
Stine wrote:nei nei, jeg kutter ikke ned... jeg skal slutte momentant. jeg må bare vente til jeg har røyket ferdig det jeg har. tror det funker dårlig å ha røyk liggende mens man prøver å slutte.
tror det ville hatt en langt bedre effekt å kaste dem, men jeg ønsker deg lykke til Stine, veit du klarer det :)

Posted: Mon May 15, 2006 20:04
by Stine
kaste? :shock:

hvordan kan du si noe sånt? det er.. er... blasfemi!

Posted: Mon May 15, 2006 20:12
by Kjetil
Det er lurt! Kom ann tøffen, bevis for deg selv at du ikke trenger to skarve pakker.

Posted: Mon May 15, 2006 20:27
by Stine
øhm. jeg trenger dem nok ikke. men ikke faen om jeg skal kaste dem. er du klar over hva røyk koster? :P

Posted: Mon May 15, 2006 20:28
by Eivind
Bedre å brenne dem i peisen, ellers kan man jo lete dem fram i søpla :p

Posted: Mon May 15, 2006 20:29
by Kjetil
du kan selge dem til meg da :)
så skal du få tilbake hver krone du har brukt på dem, så kan jeg kaste dem.

Posted: Mon May 15, 2006 21:12
by Terje
Stine wrote:øhm. jeg trenger dem nok ikke. men ikke faen om jeg skal kaste dem. er du klar over hva røyk koster? :P
Selg dem, eller lag deg et lite rituale, hvor du brenner dem sammen med rotteøyne, slangemilt, kaninen Nusse, og noen urter.

Da blir det nok ordning.

Posted: Mon May 15, 2006 21:13
by Kjetil
For så å selge blandingen som "kebab".

Posted: Mon May 15, 2006 21:14
by Terje
Kjetil wrote:For så å selge blandingen som "kebab".
Eller så kan aska samles opp, males til pulver, og selges som "moropulver" til noen idioter som er troende til å røyke det. 8)

Posted: Mon May 15, 2006 21:16
by Kjetil
Eller så kan aska samles opp, males til pulver, og selges som "moropulver" til noen idioter som er troende til å røyke det.
Samle asken, så male den til pulver? Hva slags konsistens har aske i trøndelag? I resten av landet er aske alt pulver :)

Posted: Mon May 15, 2006 21:26
by Terje
Kjetil wrote:Samle asken, så male den til pulver? Hva slags konsistens har aske i trøndelag? I resten av landet er aske alt pulver :)
Tja, forskjellige stoffer brenner jo på forskjellig vis, så for å få en jevn og fin konsistens på aska -- unngå klumper og slikt -- tror jeg det ville vært gunstig å la den få noen runder i morteren.