Page 8 of 17
Posted: Sun May 14, 2006 22:54
by Terje
Tror cold turkey-metoden er bedre. Med den metoden du bruker nå kommer du sannsyneligvis bare til å tenke "ok, bare en pakke til, så skal jeg slutte."
Men lykke til, uansett.
Posted: Sun May 14, 2006 23:00
by Lothar
Skal man slutte, må man gjøre det momentant
Det siste du må gjøre, er å kutte ned til bare et fåtall om dagen. Da blir røyken noe spesielt, kanskje noe du går og gleder deg til, og ikke noe klarer å la være med..
Posted: Mon May 15, 2006 7:57
by Faile
jeg tvang stemora mi til å slutte på dagen da hun flytta inn hos oss... egentlig var det vel bare et fåfengt forsøk på å få henne til å la vær å flytte, men hun var tydeligvis mer glad i pappa enn i røyken. tenke seg til:roll:
Posted: Mon May 15, 2006 15:59
by Stine
nei nei, jeg kutter ikke ned... jeg skal slutte momentant. jeg må bare vente til jeg har røyket ferdig det jeg har. tror det funker dårlig å ha røyk liggende mens man prøver å slutte.
Posted: Mon May 15, 2006 19:58
by Kjetil
Stine wrote:nei nei, jeg kutter ikke ned... jeg skal slutte momentant. jeg må bare vente til jeg har røyket ferdig det jeg har. tror det funker dårlig å ha røyk liggende mens man prøver å slutte.
tror det ville hatt en langt bedre effekt å kaste dem, men jeg ønsker deg lykke til Stine, veit du klarer det

Posted: Mon May 15, 2006 20:04
by Stine
kaste?
hvordan kan du si noe sånt? det er.. er... blasfemi!
Posted: Mon May 15, 2006 20:12
by Kjetil
Det er lurt! Kom ann tøffen, bevis for deg selv at du ikke trenger to skarve pakker.
Posted: Mon May 15, 2006 20:27
by Stine
øhm. jeg trenger dem nok ikke. men ikke faen om jeg skal kaste dem. er du klar over hva røyk koster?

Posted: Mon May 15, 2006 20:28
by Eivind
Bedre å brenne dem i peisen, ellers kan man jo lete dem fram i søpla

Posted: Mon May 15, 2006 20:29
by Kjetil
du kan selge dem til meg da

så skal du få tilbake hver krone du har brukt på dem, så kan jeg kaste dem.
Posted: Mon May 15, 2006 21:12
by Terje
Stine wrote:øhm. jeg trenger dem nok ikke. men ikke faen om jeg skal kaste dem. er du klar over hva røyk koster?

Selg dem, eller lag deg et lite rituale, hvor du brenner dem sammen med rotteøyne, slangemilt, kaninen Nusse, og noen urter.
Da blir det nok ordning.
Posted: Mon May 15, 2006 21:13
by Kjetil
For så å selge blandingen som "kebab".
Posted: Mon May 15, 2006 21:14
by Terje
Kjetil wrote:For så å selge blandingen som "kebab".
Eller så kan aska samles opp, males til pulver, og selges som "moropulver" til noen idioter som er troende til å røyke det.

Posted: Mon May 15, 2006 21:16
by Kjetil
Eller så kan aska samles opp, males til pulver, og selges som "moropulver" til noen idioter som er troende til å røyke det.
Samle asken, så male den til pulver? Hva slags konsistens har aske i trøndelag? I resten av landet er aske alt pulver

Posted: Mon May 15, 2006 21:26
by Terje
Kjetil wrote:Samle asken, så male den til pulver? Hva slags konsistens har aske i trøndelag? I resten av landet er aske alt pulver

Tja, forskjellige stoffer brenner jo på forskjellig vis, så for å få en jevn og fin konsistens på aska -- unngå klumper og slikt -- tror jeg det ville vært gunstig å la den få noen runder i morteren.