Hva leser du for tiden?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
Siri Sedai
- Den Eldste

-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Det er to bøker jeg venter på at skal komme (Harry Potter 7, og a Dance With Dragons). Mens jeg venter på det må jeg lese noe. Så jeg kjøpte Assasin's Apprentice, og bestilte tLoLL.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
-
Siri Sedai
- Den Eldste

.....har du ikke glemt en nå?! he he....A memory of light...Wolfbrother wrote:Det er to bøker jeg venter på at skal komme (Harry Potter 7, og a Dance With Dragons).
ellers er det en ting jeg irriterer meg over med film av bøker, ihvertfall i tilfelle HP, da serien ikke er ferdig.....nå når jeg leser så ser jeg for meg skuespillerne...og ikke det bildet jeg (før filmene) hadde av personene i hue. ..og det er ikke alltid skuespillerne helt matcher rollen de har i boka.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Leste ut "Tigana" i går (Guy Gavriel Kay er et svin! Et svin, sier jeg!), og ble nesten rent deprimert da jeg så hva slags bøker jeg har tatt med meg hjem i sommer. Hadde lyst på noe morsom fantasy, men det eneste jeg hadde var "Den gjenfødte dragen", "Hurins barn", og "Ringdrotten".
Ble den siste, siden jeg når som helst kan avbryte lesinga av den, dersom "RSURS" mot formodning skulle dukke opp snart. (Fordømte Haugenbok...
)
Ble den siste, siden jeg når som helst kan avbryte lesinga av den, dersom "RSURS" mot formodning skulle dukke opp snart. (Fordømte Haugenbok...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Chiad: Terje har allerede lest "Stardust" av Neil Gaiman
Jeg ble ferdig med "Black Man" av Richard K. Morgan tidligere i dag. Skal se om jeg får tida til å spikre sammen en anmeldelse om ikke så lenge... Jeg starter derfor på årets store fantasydebut, "The Name of the Wind" av Patrick Rothfuss.
Jeg ble ferdig med "Black Man" av Richard K. Morgan tidligere i dag. Skal se om jeg får tida til å spikre sammen en anmeldelse om ikke så lenge... Jeg starter derfor på årets store fantasydebut, "The Name of the Wind" av Patrick Rothfuss.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Barnslig?! o.OChiad wrote:Eks. Stjernestøv er en litt barnslig bok, men i hvert fall litt morsom, kanskje du kan lese den? Det er fantasy.
For øvrig er det jeg som har skrevet anmeldelsa av "Stardust" her på forumet.
(Eller er det bare en av dem?
Gadd forresten ikke lese Ringdrotten; ble American Gods på meg i stedet.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Ja, ja, vi har jo litt forskjellige smaker og oppfatninger, kan godt være at den ikke er barnslig for det er lengesiden jeg har lest den(leste den på norsk)Småpussig ville vel kanskje være mer passende da, om ikke det heller.
Det er en bra bokserie jeg vet om, husker ikke hva den het men jeg tror første bok het; Hulebjørnens Klan. Det er litt om fra før i tiden, litt sånn huleboere.
Hovedpersonen heter Ayla da..
Det er en bra bokserie jeg vet om, husker ikke hva den het men jeg tror første bok het; Hulebjørnens Klan. Det er litt om fra før i tiden, litt sånn huleboere.
Last edited by Chiad on Thu Jul 05, 2007 17:28, edited 1 time in total.
-
Siri Sedai
- Den Eldste

Jordens barn serien ja. Jeg leste alle 5 i vinter. Stort sett en lesverdig serie, den er blitt pratet om før på denne tråden.
Du kan jo si settingen er helt spesiell, får et artig innblikk i historie med den serien, selv om skrivestilen ikke alltid var helt på topp. Det ble mye gjentagelser og vas, men måtte lese den ut.
Det kommer fortsettelse....kanskje ( forfatteren er over 70 år!).
Har du lest alle?
Du kan jo si settingen er helt spesiell, får et artig innblikk i historie med den serien, selv om skrivestilen ikke alltid var helt på topp. Det ble mye gjentagelser og vas, men måtte lese den ut.
Det kommer fortsettelse....kanskje ( forfatteren er over 70 år!).
Har du lest alle?
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Det skal ganske korrekt bli en bok til i serien "Jordens Barn", men Fru Auel lar vente på seg. Hvor lenge er det siden Klippehulens folk kom ut nå? 10 år? 5?
Selv ble jeg ferdig med Løgnene servert av Locke Lamora før i uka, og likte det jeg leste, om jeg enn ikke ble like frelst som enkelte andre her har blitt. Men jeg må jo lese fortsettelsen på den, teaseren bakerst i boka er jo meget fristende.
Så nå driver jeg med Web, av Tor Åge Bringsværd. Starten er veldig forvirrende, og språket er vanvittig oppdelt, men hele boka virker jo veldig lettlest. Men det er nok ei bok som tåler ei gjennomlesning til for å skjønne litt.
Men jeg trenger forsikringer om at det flyter bedre i de andre bøkene hans før jeg plukker dem opp, er jeg redd.
Selv ble jeg ferdig med Løgnene servert av Locke Lamora før i uka, og likte det jeg leste, om jeg enn ikke ble like frelst som enkelte andre her har blitt. Men jeg må jo lese fortsettelsen på den, teaseren bakerst i boka er jo meget fristende.
Så nå driver jeg med Web, av Tor Åge Bringsværd. Starten er veldig forvirrende, og språket er vanvittig oppdelt, men hele boka virker jo veldig lettlest. Men det er nok ei bok som tåler ei gjennomlesning til for å skjønne litt.
Men jeg trenger forsikringer om at det flyter bedre i de andre bøkene hans før jeg plukker dem opp, er jeg redd.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Hyggelig at du likte den Brækar ^^
På mange måter er Red Seas under Red Skies en lettere bok å like. Jeg er sikker på at du ikke blir skuffet i hvert fall.
Jeg er ferdig med The Name of the Wind av Patrick Rothfuss. Den er blitt hyllet som årets store fantasydebut og etter å ha lest den så skjønner jeg hvorfor. Det var en skikkelig god bok, ja, noe av det mest fornøyelige jeg har lest i år. Anmeldelse følger i dag eller i morgen.
På mange måter er Red Seas under Red Skies en lettere bok å like. Jeg er sikker på at du ikke blir skuffet i hvert fall.
Jeg er ferdig med The Name of the Wind av Patrick Rothfuss. Den er blitt hyllet som årets store fantasydebut og etter å ha lest den så skjønner jeg hvorfor. Det var en skikkelig god bok, ja, noe av det mest fornøyelige jeg har lest i år. Anmeldelse følger i dag eller i morgen.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov