Tv-serier

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Locked
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Jeg har sett både sesong 1 og 2 av "House" og er halvveis i sesong 3. Det er en av mine favorittserier, og er i hvert fall den mest interessante sykehusserien som går.

Når det gjelder karakterutviklingen har du et poeng. "House" er en serie som ikke baserer seg på sesongplott, men heller på gode enkelt episoder med en mer "overfladisk utvikling". Spenningen i serien knytter seg til om House kan finne ut hva som feiler pasienten. Sesongplottene knytter seg til intriger som knytter seg til House - som eks-kona og hans evinnelige pillemisbruk.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Kjetil wrote:Leser da ikke blogger jeg. :) Du kan bare kose deg med sesong 3 da, den er fantastisk.
Ferdig med den :wink:. Den var bare knall. Det var mer fart i avslutningen på denne, men jeg liker avslutningen på sesong to bedre. Denne var litt kald og følelsesløs. På tross av flammekasterne.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Ser også på House, og House bærer serien alene. Det er som Lotta sier, ikke noen særlig utvikling. Kanskje 5 minutter av hver episode brukes til å fortelle historien, resten er en ny sak hver gang.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

"I dont need to watch The O.C, but it makes me happy"- House

Nå er jeg frelst. Ja serien underholder meg, denne skal jeg fortsette å følge med på.

Driver å ser Friday Night Lights nå. Serien er ikke verdt å se om du ikke liker Amerikansk fotball drama. Selv jeg som gjør det er ikke videre imponert, men se ferdig den blir jeg. For den ser ut til å bli bedre utover sesongen. Ellers kan jeg nevne at serien er langt bedre enn filmen. Mer om serien.

Dessuten vil jeg si at Smallville sesong 6 er underholdende. Kanskje ikke fantastisk, men denne siste sesongen fungerer.
Last edited by Wolfbrother on Tue May 15, 2007 12:36, edited 1 time in total.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

House er genialt ja. Har fulgt med på den ei god stund no.

Føljer au med på Heroes, dog via nett. Og på Supernatural.

Syns alle er veldig bra. Men Heroes er vel kanskje den som er mest artig, og gjev mest å tenkje på i etterkant.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Lothair Mantelar wrote:Jeg har sett både sesong 1 og 2 av "House" og er halvveis i sesong 3. Det er en av mine favorittserier, og er i hvert fall den mest interessante sykehusserien som går.

Når det gjelder karakterutviklingen har du et poeng. "House" er en serie som ikke baserer seg på sesongplott, men heller på gode enkelt episoder med en mer "overfladisk utvikling". Spenningen i serien knytter seg til om House kan finne ut hva som feiler pasienten. Sesongplottene knytter seg til intriger som knytter seg til House - som eks-kona og hans evinnelige pillemisbruk.
Eg følgjer House-sendingene på NRK - usikker på nøyaktig kvar dei er men trur dei er i slutten av sesong 2 - og er vel einig i alt det der bortsett frå "det er ein av mine favorittseriar", DET blir å ta for hardt i. Men absolutt ein sterk serie.

Trur det var Jane Espenson (manusforfattar på bla. Buffy og Battlestar Galactica) som sa (skreiv) det best, når ho trakk fram denne serien som eit døme på ein serie som var bært heilt og haldent av hovudpersonen; "A "House" without a House at its centre cannot stand." Han er alfa og omega i serien, den er direkte livlaus utan Hugh Lauries overbevisande karakter som sentrum, men det er ikkje nødvendigvis noko galt i det. Etter min personlege smak er det eit premiss som for alltid vil hindre serien i å nå høgt opp på lista over favorittfjernsyn, då det nøvendigvis utelukkar eller betydeleg svekker ei rekke element eg ser etter og foretrekkjer å ha mykje av i tvseriane mine, men det betyr ikkje at serien ikkje er veldig god tv. For det er den. Og Laurie er herleg.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Dovienya
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Dovienya »

House er den eneste serien jeg følger med på fast for tiden, men det kan jo ha noe med at jeg bare får inn NRK1.
Uansett, House er bra.
'You'll pardon me if experience suggests that it would be wise to meet unexpected generosity from you from arming myself and putting my back against a wall."
- Father Chains
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Loki wrote:B5 LIKE bra som BSG? Verkeleg? Den er veldig bra, men... like bra? :o
Vel, "like bra" er kanskje å ta litt hardt i, ja, siden BSG har enormt mye større mengder patos, samt at ødeleggelsen av hele den menneskelige sivilisasjonen er et fordømt bra premiss. Men B5 er i alle fall ikke langt bak. Skal foreta en ny vurdering av dette når jeg har kommet litt lengre ut i seriene.
Terje wrote: (Jeg tror jeg har nevnt dette minst tre-fire ganger på nettet i dag, men for omtrent tolv timer siden fikk jeg endelig tak i papirutgaven av issue #2 av Buffy Season 8! :D )
Haha! For omtrent fire dagar sidan fekk eg endeleg tak i papirutgåva av issue #3 av Buffy Season 8! Æ-bæ! ;P
De hadde fått inn #3 her i byen også, bare ikke mitt. Og mitt #1 hadde de rota bort, så de måtte etterbestille dem. I etterpåklokskapens navn ville det kanskje vært like greit å bestille dem selv, kanskje direkte fra Dark Horse...

Ellers, var det noen som så første episode av "Studio 60" på TV3 i kveld? Genial serie, som dessverre ser ut til å ha avgått prematurt med døden, etter bare 16 episoder.
EDIT:
NBC has announced that the show will return to the schedule on May 24 and air the remainder of its season one episodes in the Thursday, 10 p.m (ET/PT) timeslot,[1][2] however CTV has yet to add the show back into its programming schedule. Moreover, it has been reported that NBC has made the decision to cancel the show.[3]
:o
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Terje wrote:
Terje wrote: (Jeg tror jeg har nevnt dette minst tre-fire ganger på nettet i dag, men for omtrent tolv timer siden fikk jeg endelig tak i papirutgaven av issue #2 av Buffy Season 8! :D )
Haha! For omtrent fire dagar sidan fekk eg endeleg tak i papirutgåva av issue #3 av Buffy Season 8! Æ-bæ! ;P
De hadde fått inn #3 her i byen også, bare ikke mitt. Og mitt #1 hadde de rota bort, så de måtte etterbestille dem. I etterpåklokskapens navn ville det kanskje vært like greit å bestille dem selv, kanskje direkte fra Dark Horse...
XD

Merkeleg at Outland Bergen er så mykje meir kompetente enn alle dei andre, då. XD
Ellers, var det noen som så første episode av "Studio 60" på TV3 i kveld? Genial serie, som dessverre ser ut til å ha avgått prematurt med døden, etter bare 16 episoder.
EDIT:
NBC has announced that the show will return to the schedule on May 24 and air the remainder of its season one episodes in the Thursday, 10 p.m (ET/PT) timeslot,[1][2] however CTV has yet to add the show back into its programming schedule. Moreover, it has been reported that NBC has made the decision to cancel the show.[3]
:o
Yep, men det er kun resten av det som blei spelt inn av sesong 1 - serien er kansellert på grunn av råtne sjåartal.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Ser ikke ut som intelligens og tv-serier passer sammen. Får håpe Sorkin finner på noe annet tøft.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Det lå vel i kortene at Studio 60 kom til å bli kansellert... Det var en god serie som fortjente å bli gjort ferdig - litt som Firefly :(

Apropos Outland i Trondheim og Bergen: Jeg har besøkt begge to med korte mellomrom, og Bergenutgaven virket mye ryddigere og veldrevet enn den i gamle Nidaros. Der er det litt av et freak show når du går inn :lol:
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Eg tykkjer Outland Bergen er triveleg, eg. Kjøpte to boosterpakker frå "Future Sight" (dei 99% av dykk som ikkje skjønte eit ord av det der kan ta det heilt med ro, det er ikkje nødvendig for å forstå anekdoten) der i går og sa til fyren bak disken når han beklaga at dei ikkje hadde "Time Spiral"-booster'e inne før dagen etter at det gjorde ingenting, eg burde ikkje kjøpe dette likevel, har tre pappesker med usorterte kort heime og har ikkje spelt på fleire år.

"Det hørest litt tøysete ut, ja." sa han.

XD

Og så slo han inn dei to boosterene og smilte, så no sit eg her med 30 usorterte kort til. :lol:
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

Den ene gangen jeg stakk innom Outland i Bergen kom jeg i prat med en av selgerne i bokavdeling. Jeg spurte litt om hva hun solgte mest, og snart hadde samtalen utviklet seg til en debatt om alver i dagens litteratur sammenlignet med Shakespears alver i "En midsommernatts drøm". Det er hyggelig å møte mennesker som har like merkelige interesser som meg en gang i blant :)
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Friday Night Lights viste seg å være en god serie, og jeg blir å se neste sesong når den begynner. Ser ut som at jeg ikke var den eneste som likte serien heller. US Today, og mange andre likte serien.

Ellers har jeg sett ferdig de to første sesongene av House. Finfin serie det her.

Og skal nå begynne på sesong to av Veronica Mars. *Gleder meg*
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

House må vere en av de mest usympatiske personene som noensinne har gått på TV-en overflate. Veronica Mars er en tålelig bra serie. og det er som de sier i Pondus, "hvis ikke handlingen holder mål, så gjemmer de den bak et veldreid puppestell!" Kristen Bell er ikke så verst fin.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Locked