Bokhandelrunde!

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Det handler om hvilke verdier satanismen er basert på, og hvordan man kan praktisere den. Med ritualer og greier, har ikke fått begynt på den ennå, så jeg veit ikke så mye enda.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

LaVey's satanisme. Satanisme generelt er en god del bredere enn det.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Jo klart. Men så vidt jeg vet så er det ikke så mange andre konkrete verker om satanisme i bokform. I sånn bibelkontekst iallfall. :roll:
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Høres ut som interesang lesning. For øyeblikket sitter jeg å venter på at Det Kommunistiske Manifest skal komme fra biblioteket (søsteren min har bestemt seg for å bli kommunist så jeg må lese meg opp litt.)
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

har lest the satanic bible en gang i tiden. interessant hvordan en kan bygge et livssyn basert på egoisme og mangel på sosiale egenskaper og få så mange tilhengere. sier noe om verden.
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Uff, kjøpte The Satanic Bible da jeg begynte på universitetet, og prøvde å lese den, men for meg er en religion like god som den neste, så det funka ikke noe særlig. Det at LaVeys satanisme -- med sitt fokus på Den Sterke og feillesninger av Nietzsche -- minner om nazisme er heller ingen turn-on. Og på toppen av alt dette kommer det at jeg er sosialist, og sosialisme er egentlig bare en sekulær versjon av den judeisk-kristne slavemoralen alle disse satanistene ikke liker.

Dessuten skriver LaVey som en full fjortenåring som har forlest seg på Baudelaire. :P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Hahaha, når du sier det på den måten virker det bare latterlig. Men uansett, må jo si at jeg humrer litt for meg selv når jeg kikker litt i den. :P
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Er det noen her som har lest Beowulf? Leste om den i Whites Tolkien-biografi og lurte på om det faktisk er lesbart for "vanlige" folk.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Har ikke fått lest den ennå, dessverre... :(

Ellers fikk jeg feriepenger i går, og besøkte derfor Haugenbok. Der fikk jeg bestilt følgende:

Kurt Vonnegut - Slakterhus-5. Har lett etter denne lenge; nesten merkelig at det tok meg så lang tid å bestille den fra en nettbokhandel...

JRR og Christopher Tolkien -- Hurins Barn. Gadd ikke kjøpe den engelske utgaven, venta heller på den norske. Kom jo bare en måned senere.

Scott Lynch - Red Seas Under Red Skies. Må ha den. Bare må ha den.

JK Rowling - Harry Potter and the Deatlhy Hallows. Forhåndsbestilling. Gleder meg som den ungen jeg blir, når jeg skal lese HP.

Og i tillegg jobba jeg på biblioteket i går, og endte opp med å ta med meg et lite dusin bøker hjem, inkludert "Marko Polos Reiser" og "Artenes Opprinnelse". Tror ikke jeg får lest særlig mange av de bøkene jeg tok med meg fra Trondheim...

Og Loki:
Dersom du ikke har dratt til Kanada ennå, og dersom du er den eneste med ditt navn i Vik, kan det hende du får noe fint i posten over helga en gang. ;)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Dersom du ikke har dratt til Kanada ennå, og dersom du er den eneste med ditt navn i Vik, kan det hende du får noe fint i posten over helga en gang.
Danke schön! ^^
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
davram bashere
Sitter
Sitter

Post by davram bashere »

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

The Lies of Loce Lamora har kommet inn til biblioteket mitt :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Skal hente den på mandag.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Ai, ai, DB. Nå må du ikke forsøple bokas gode navn og rykte ved å misbruke smileyene våre. Admins liker ikke slikt :wink:

Men det er kjekt at du endelig får lese boka. Jeg ble ferdig med min andre gjennomlesning bare for noen minutter siden. For å si det slik: jeg er ikke akkurat mindre begeistret for den gode Scott Lynch. Snarere tvert imot.

Ellers vil jeg uttrykke min grønneste misunnelse over Terjes akkvirering av Vonneguts "Slaughterhouse 5". Den boka har jeg også lett etter i lang tid.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
davram bashere
Sitter
Sitter

Post by davram bashere »

*Rødmer av skam* Beklager, det skal ikke gjenta seg.

(Jo, det kommer det til å gjøre. Jeg er en slem "liten" løgnhals.)
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Er den lagt av til deg? Eller kan jeg bare gå ned å hente den :P Tror nesten jeg skal prøve det uansett.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Post Reply