Bokhandelrunde!
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Uff, kjøpte The Satanic Bible da jeg begynte på universitetet, og prøvde å lese den, men for meg er en religion like god som den neste, så det funka ikke noe særlig. Det at LaVeys satanisme -- med sitt fokus på Den Sterke og feillesninger av Nietzsche -- minner om nazisme er heller ingen turn-on. Og på toppen av alt dette kommer det at jeg er sosialist, og sosialisme er egentlig bare en sekulær versjon av den judeisk-kristne slavemoralen alle disse satanistene ikke liker.
Dessuten skriver LaVey som en full fjortenåring som har forlest seg på Baudelaire.
Dessuten skriver LaVey som en full fjortenåring som har forlest seg på Baudelaire.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Har ikke fått lest den ennå, dessverre... 
Ellers fikk jeg feriepenger i går, og besøkte derfor Haugenbok. Der fikk jeg bestilt følgende:
Kurt Vonnegut - Slakterhus-5. Har lett etter denne lenge; nesten merkelig at det tok meg så lang tid å bestille den fra en nettbokhandel...
JRR og Christopher Tolkien -- Hurins Barn. Gadd ikke kjøpe den engelske utgaven, venta heller på den norske. Kom jo bare en måned senere.
Scott Lynch - Red Seas Under Red Skies. Må ha den. Bare må ha den.
JK Rowling - Harry Potter and the Deatlhy Hallows. Forhåndsbestilling. Gleder meg som den ungen jeg blir, når jeg skal lese HP.
Og i tillegg jobba jeg på biblioteket i går, og endte opp med å ta med meg et lite dusin bøker hjem, inkludert "Marko Polos Reiser" og "Artenes Opprinnelse". Tror ikke jeg får lest særlig mange av de bøkene jeg tok med meg fra Trondheim...
Og Loki:
Dersom du ikke har dratt til Kanada ennå, og dersom du er den eneste med ditt navn i Vik, kan det hende du får noe fint i posten over helga en gang.
Ellers fikk jeg feriepenger i går, og besøkte derfor Haugenbok. Der fikk jeg bestilt følgende:
Kurt Vonnegut - Slakterhus-5. Har lett etter denne lenge; nesten merkelig at det tok meg så lang tid å bestille den fra en nettbokhandel...
JRR og Christopher Tolkien -- Hurins Barn. Gadd ikke kjøpe den engelske utgaven, venta heller på den norske. Kom jo bare en måned senere.
Scott Lynch - Red Seas Under Red Skies. Må ha den. Bare må ha den.
JK Rowling - Harry Potter and the Deatlhy Hallows. Forhåndsbestilling. Gleder meg som den ungen jeg blir, når jeg skal lese HP.
Og i tillegg jobba jeg på biblioteket i går, og endte opp med å ta med meg et lite dusin bøker hjem, inkludert "Marko Polos Reiser" og "Artenes Opprinnelse". Tror ikke jeg får lest særlig mange av de bøkene jeg tok med meg fra Trondheim...
Og Loki:
Dersom du ikke har dratt til Kanada ennå, og dersom du er den eneste med ditt navn i Vik, kan det hende du får noe fint i posten over helga en gang.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Danke schön! ^^Dersom du ikke har dratt til Kanada ennå, og dersom du er den eneste med ditt navn i Vik, kan det hende du får noe fint i posten over helga en gang.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
davram bashere
- Sitter

-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Ai, ai, DB. Nå må du ikke forsøple bokas gode navn og rykte ved å misbruke smileyene våre. Admins liker ikke slikt
Men det er kjekt at du endelig får lese boka. Jeg ble ferdig med min andre gjennomlesning bare for noen minutter siden. For å si det slik: jeg er ikke akkurat mindre begeistret for den gode Scott Lynch. Snarere tvert imot.
Ellers vil jeg uttrykke min grønneste misunnelse over Terjes akkvirering av Vonneguts "Slaughterhouse 5". Den boka har jeg også lett etter i lang tid.
Men det er kjekt at du endelig får lese boka. Jeg ble ferdig med min andre gjennomlesning bare for noen minutter siden. For å si det slik: jeg er ikke akkurat mindre begeistret for den gode Scott Lynch. Snarere tvert imot.
Ellers vil jeg uttrykke min grønneste misunnelse over Terjes akkvirering av Vonneguts "Slaughterhouse 5". Den boka har jeg også lett etter i lang tid.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
davram bashere
- Sitter

-
Wolfbrother
- Den Fortapte