Hva leser du for tiden?

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Locked
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Zarazel wrote:
Sisnera wrote:grunnen til at han fikk gitt ut boka i første omgang var at han ga den ut på familiens eget forlag. Men nå gir han det ut på et større forlag, siden boka ble soppas anerkjent.
For en drittsekk.

Den der Muffeboken husker jeg ble nevnt på barneskolen under et sånt "alle skal lese bøker" prosjekt. Tror ikke noen ville lese den på grunn av det sære navnet. Muffe, altså.

Leser igjen David Gemmell, nå med "The legend of Deathwalker". Synes The First Chronicles of Druss the Legend var bedre, og Sieben har dessverre ikke vært så mye med i de første 100 sidene.
'

Drittsekk?

Hvorfor det?
Som vann til tørst strupe
Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

Forlot familiens forlag til fordel av et bedre og større..altså, drittsekk :P
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Det er nok veldig godt mulig at hele familien tjente på å få et større forlag til å gi det ut.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Chiad wrote:Forlot familiens forlag til fordel av et bedre og større..altså, drittsekk :P
Tror nok det var en sammlet besluttning av hele familien.
Zarazel
Trollok
Trollok

Post by Zarazel »

Sauegjeteren wrote:Det er nok veldig godt mulig at hele familien tjente på å få et større forlag til å gi det ut.
Ville de ikke ha tjent mer i det lange løp på å bare gi den ut enn på royalityen?

edit: Leste ferdig The legend of Deathwalker i går, og leser nå "Korstogene" av Kurt Villads Jensen. Masse fine bilder.
Life is a beach, then you're sushi.
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Zarazel wrote:
Sauegjeteren wrote:Det er nok veldig godt mulig at hele familien tjente på å få et større forlag til å gi det ut.
Ville de ikke ha tjent mer i det lange løp på å bare gi den ut enn på royalityen?
Tvilsomt. Eragon var blitt kjent, men ikke stor. Bare et proft forlags mediemaskin kan gjøre en forfatter såpass kjent som Paolini er. Et lite familieforlag får ikke 25 mill for rettighetene til en film.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Pedron Naill
Hengiven
Hengiven

Post by Pedron Naill »

nå leser jeg nok en gang (4 gangen nå) Verdens Øye (for dere som ikke forstår norsk; tEotW) :P
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Locke Lamora!
.......må være favorittromanen til David Toska dette!!.....hvis han kan lese :D
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

:lol:

Jeg tror ikke det. For få skytevåpen. Men jeg tror at politikere vil like den. Masse løgn og bedrag. :D
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

For øyeblikket leser jeg en kjempekjedelig bok som heter "tatt av kvinnen" av Erling Loe.

Også masse lekser :(
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Jeg syns Tatt av kvinnen var søt og morsom jeg. :) Ikke det helt store, men så leste jeg den tross alt som pensum på skolen, så var ikke super positiv fra begynnelsen. Hele greia er så herlig og rar.

Jeg skal ihvertfall se filmen :)
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
davram bashere
Sitter
Sitter

Post by davram bashere »

Leser "Folkepartiet?" for øyeblikket. En gjeng folk som har skrevet om Frp. Grei nok
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Shallis wrote:Jeg syns Tatt av kvinnen var søt og morsom jeg. :) Ikke det helt store, men så leste jeg den tross alt som pensum på skolen, så var ikke super positiv fra begynnelsen. Hele greia er så herlig og rar.

Jeg skal ihvertfall se filmen :)
Så filmen i dag, ikke det helt store den heller, men dette skal vel på film tråden.

Uansett leser også jeg boka i forbindelse med skolepensum. Og er/var negativt innstilt. Og er nå på side 90, ser fortsatt ikke noe som vil gjøre det til en bok jeg anbefaler.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Jeg er nå godt inne i del to av a Storm of Swords, og etter bryluppet må jeg bare slå fast at Martin er en helt fryktelig person. Fryktelig, grusom... og henførende.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

Jeg leter nå helt desperat etter noen bøker jeg kan lese, har leita i evigheter etter ei bra bok, men finner bare skit!
Noen forslag? (til min alder)
Locked