Sisnera wrote:grunnen til at han fikk gitt ut boka i første omgang var at han ga den ut på familiens eget forlag. Men nå gir han det ut på et større forlag, siden boka ble soppas anerkjent.
For en drittsekk.
Den der Muffeboken husker jeg ble nevnt på barneskolen under et sånt "alle skal lese bøker" prosjekt. Tror ikke noen ville lese den på grunn av det sære navnet. Muffe, altså.
Leser igjen David Gemmell, nå med "The legend of Deathwalker". Synes The First Chronicles of Druss the Legend var bedre, og Sieben har dessverre ikke vært så mye med i de første 100 sidene.
Sauegjeteren wrote:Det er nok veldig godt mulig at hele familien tjente på å få et større forlag til å gi det ut.
Ville de ikke ha tjent mer i det lange løp på å bare gi den ut enn på royalityen?
Tvilsomt. Eragon var blitt kjent, men ikke stor. Bare et proft forlags mediemaskin kan gjøre en forfatter såpass kjent som Paolini er. Et lite familieforlag får ikke 25 mill for rettighetene til en film.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
nå leser jeg nok en gang (4 gangen nå) Verdens Øye (for dere som ikke forstår norsk; tEotW)
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
Jeg syns Tatt av kvinnen var søt og morsom jeg. Ikke det helt store, men så leste jeg den tross alt som pensum på skolen, så var ikke super positiv fra begynnelsen. Hele greia er så herlig og rar.
Shallis wrote:Jeg syns Tatt av kvinnen var søt og morsom jeg. Ikke det helt store, men så leste jeg den tross alt som pensum på skolen, så var ikke super positiv fra begynnelsen. Hele greia er så herlig og rar.
Jeg skal ihvertfall se filmen
Så filmen i dag, ikke det helt store den heller, men dette skal vel på film tråden.
Uansett leser også jeg boka i forbindelse med skolepensum. Og er/var negativt innstilt. Og er nå på side 90, ser fortsatt ikke noe som vil gjøre det til en bok jeg anbefaler.
Jeg er nå godt inne i del to av a Storm of Swords, og etter bryluppet må jeg bare slå fast at Martin er en helt fryktelig person. Fryktelig, grusom... og henførende.