Jeg og! Syns ikke filmen var bra, itilleg var jeg litt syk, og fulgte ikke så godt med heller, kommer ikke til å se den igjen om jeg fikk penger for det!Faile wrote:(og dere folka som her sette den, hvem satt hele filmen gjennom uten å føle antydning til tårer?)
Beste Film?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
Det er den same samanlikninga som eg gjorde, og som med Kill Bill var Sin City eit aldri så lite snev for artistisk for meg. Eg merka at dette var ganske høg kvalitet på, og kan skjønne kvifor folk likar det, men det traff ikkje heilt midt i smaken min, og difor får det ikkje toppkarakter. (Kill Bill gir eg forøvrig 8/10 om begge filmane sett under eitt. Eineren får 8,5 og toeren 7.)Stefan wrote:Da er vi ikke så altfor uenige likevel da...Loki wrote:A History of Violence: 8,5/10
Serenity: 9/10
Sin City: 9/10
Batman Begins: 9,5/10
Kjem årets to resterende filmar, som eg håpar å sjå neste veke (King Kong og Narnia) over åtteren blir dette ein fantastisk flimhaust.
"Bra men litt sær" er forøvrig mitt forhald til "Sin City", den var *litt* for kunstnerisk for meg, som nok trakk den ned ein halv karakter. (Opprinneleg ein heil karakter, men så såg eg den omatt på DVD og den var betre enn eg hugsa)
Sammenligner Sin City litt med Kill-Bill, begge fikk 10/10 av meg. Tvers igjennom stilige filmer.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Kill Bill er flotte filmer! Eneren spyr ut i massive voldsorgier og presser grenser, og man aner en dypere historie bak det hele. Når toeren så kom falt resten på plass. Mindre vold denne gangen, men samme stemningen, og en historie som klart skinte gjennom. Kill Bill er for meg en sterk sterk femmer! (Det vil si en sterk ni/ti tror jeg...)
Urban tilværelse
-
- Mørkefrende
Requiem for a Dream er en fantastisk film.
Det er nu en god stund siden man har sett den, men må nok se den igjen om ikke så lenge. Den mån være en av de mest geniale filmene jeg noensinne har sett. Den er skremmende fantastisk.
Filmen spinner rundt en ung mann og hans kjæreste. De eksprimenterer begge med ulovlige stoffer, og en dag går de inn for å starte med salg av heroin (så vidt jeg husker), men de mister stadig mer kontrollen over sitt eget forbruk.
Parallelt med historien om den unge mannen, får vi høre om hans mor som lever et noe ensomt liv. Dagene blir for det meste brukt til å se på heller dårlige TV-program og å sladre med nabokonene. En dag blir hun innvitert til et av TV-showene, og hun vet akkuratt hva hun skal ha på seg. En rød kjole hun brukte den gang hun var ung. Men tiden har satt sine spor, og kjolen passer ikke lenger. Hun oppsøker legen og han foreskriver noen slankepiller(amfetamin). Frøkna er desperat og påskynder bruken av pillene for å komme inn i kjolen, og snart er hun ute på det samme kjøret som sin sønn. Historien fortsetter vidre med at vi følger deres desperate reise gjennom rushelvetet.
Vil gi filmen 10/10, den er så absolutt i toppsjiktet av de filmene jeg har sett. Vil tro at alle vil få noe igjen av å se denne skremmende og dypt tragiske filmen. Hvis jeg husker rett, var dette den første filmen som gikk virkerlig inn på meg.
I tillegg har den et helt fantastisk vakkert soundtrack...
Må vel nevne at åpningssiden på filmens hjemmeside er fantastisk forskrudd den og http://www.requiemforadream.com/
Løp og kjøp
Det er nu en god stund siden man har sett den, men må nok se den igjen om ikke så lenge. Den mån være en av de mest geniale filmene jeg noensinne har sett. Den er skremmende fantastisk.
Filmen spinner rundt en ung mann og hans kjæreste. De eksprimenterer begge med ulovlige stoffer, og en dag går de inn for å starte med salg av heroin (så vidt jeg husker), men de mister stadig mer kontrollen over sitt eget forbruk.
Parallelt med historien om den unge mannen, får vi høre om hans mor som lever et noe ensomt liv. Dagene blir for det meste brukt til å se på heller dårlige TV-program og å sladre med nabokonene. En dag blir hun innvitert til et av TV-showene, og hun vet akkuratt hva hun skal ha på seg. En rød kjole hun brukte den gang hun var ung. Men tiden har satt sine spor, og kjolen passer ikke lenger. Hun oppsøker legen og han foreskriver noen slankepiller(amfetamin). Frøkna er desperat og påskynder bruken av pillene for å komme inn i kjolen, og snart er hun ute på det samme kjøret som sin sønn. Historien fortsetter vidre med at vi følger deres desperate reise gjennom rushelvetet.
Vil gi filmen 10/10, den er så absolutt i toppsjiktet av de filmene jeg har sett. Vil tro at alle vil få noe igjen av å se denne skremmende og dypt tragiske filmen. Hvis jeg husker rett, var dette den første filmen som gikk virkerlig inn på meg.
I tillegg har den et helt fantastisk vakkert soundtrack...
Må vel nevne at åpningssiden på filmens hjemmeside er fantastisk forskrudd den og http://www.requiemforadream.com/
Løp og kjøp
Du finner idioter over alt. På hele kloden.
Jeg sier ofte til meg selv: Malin, du er ikke alene.
Hva med ekornverdet?
Jeg sier ofte til meg selv: Malin, du er ikke alene.
Hva med ekornverdet?
Den siden minnet en del om www.donniedarko.com i stilen, godt mulig det er samme team bak. Skvetter hver gang jeg trykker på den boksen med Donnie på! Også er det morsomt å se hvor langt man kommer med gåtene og siden. Hm, nå fikk jeg lyst til å se den filmen om igjen. 

Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Eg følte toeren var eit antiklimaks, eg då. Historia var ikkje så innfløkt som eg hadde håpt, skurkekarakterane ikkje like tøffe som i filmen før, osv. Men det går vel på personleg smak, det - einaren var heller ikkje særleg etter min smak, men den var merkbart over toeren.Ceres wrote:Kill Bill er flotte filmer! Eneren spyr ut i massive voldsorgier og presser grenser, og man aner en dypere historie bak det hele. Når toeren så kom falt resten på plass. Mindre vold denne gangen, men samme stemningen, og en historie som klart skinte gjennom.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
King Kong... meh
Såg King Kong her om dagen og syntes den var litt oppskrytt. Den var... ok, men kunne vært så mye mye bedre. Noen ting som irriterte meg såpass at det ødela litt av filmen. Er stor fan av å strekke fantasien litt som f.eks. en ti meter høy gorilla, men når den gorillaen begynner å riste et stakkars lite menneske som om hun var skyldig ham penger og hun får ikke en eneste skade. Trodde pointet var at Kong skulle være forsiktig. Insekt-scenen kunne de kutta ut, ihvertfall deler av den. Fikk lyst til å rope "Men herregud da!!!" når han ene karen lukket igjen øynene og skjøt av et par insekter som satt på en annen manns hode. Bruke en flaggermus som paraglider... WTF?!
Følte at noen action-scener aldri ville ta slutt og ble litt kjedelige.
Syns skuespillerne var bra, synd at man nesten aldri fikk se de spille.
Var mest bare RAWR!
Noen justeringer og den ville vært bedre (imo). Gir den 6.5/10. Ja, jeg veit. Kanskje litt strengt, men men.
Følte at noen action-scener aldri ville ta slutt og ble litt kjedelige.
Syns skuespillerne var bra, synd at man nesten aldri fikk se de spille.

Noen justeringer og den ville vært bedre (imo). Gir den 6.5/10. Ja, jeg veit. Kanskje litt strengt, men men.

Då har eg òg endeleg fått sett "King Kong".
Som eg forventa var det ein tragedie forkledd som ein actionfilm, og den scenen der dei viser fram Kong til eit frydefullt grøssende publikum var strålende kvalm, Jackson kan dette. Litt for godt, kanskje, for den var litt vel langdratt - to-tre gonger i filmen såg eg på klokka, det er ikkje eit godt teikn - dei kunne med fordel kutta litt i byrjinga (alt før dei kjem fram) og slutten (skjønt det kan vere høgdeskrekken min som gjer at eg følte den tok all evigheit), midtdelen i jungelen var derimot ganske bra sjølv om bla. den insektsangrepsscenen kunne vore litt kortare.
Gir den 7,5/10, der særleg skodespelarprestasjonene (inklusive Kongs
) trekkjer opp, forutan Kong var både kapteinen, regissøren, forfatteren, skodespelarinna og skodespelaren imponerande portrettert. Hadde det vore slappere her hadde den fort fått 7 eller 6,5, for plottet var som sagt ganske tynnslitt, det hadde tjent på å kutte i filmlengda.
Som eg forventa var det ein tragedie forkledd som ein actionfilm, og den scenen der dei viser fram Kong til eit frydefullt grøssende publikum var strålende kvalm, Jackson kan dette. Litt for godt, kanskje, for den var litt vel langdratt - to-tre gonger i filmen såg eg på klokka, det er ikkje eit godt teikn - dei kunne med fordel kutta litt i byrjinga (alt før dei kjem fram) og slutten (skjønt det kan vere høgdeskrekken min som gjer at eg følte den tok all evigheit), midtdelen i jungelen var derimot ganske bra sjølv om bla. den insektsangrepsscenen kunne vore litt kortare.
Gir den 7,5/10, der særleg skodespelarprestasjonene (inklusive Kongs

Kvifor trekkjer det ned på filmens kvalitet at den skil seg frå boka? Den har då aldri påstått å vere ein direkte overføring av bøkene til filmane, den er ein adapsjon av historia til eit anna medium. Det du må sjå på er då om filmen fungerar som sjølvstendig historie, om den fungerar som del to i ein trilogi, om karakterane er interessante og godt spelte, om historia har ein god "rytme" eller om det er dødpartier i filmen som er unødvendige eller for lange, om der er plotthol eller ikkje, osv, osv. Å kritisere filmen berre fordi den skil seg frå boka og ikkje faktisk sei kva ved dette som gjer den dårleg føler eg blir litt tynt...
Men kanskje det berre er eg som tenkjer slik.
Men kanskje det berre er eg som tenkjer slik.

Var kanskje litt feil sagt. Sett isolert som filmar er dei bra, utan tvil, men eg som hadde lest boka fleire gonger før eg såg filmen klarde ikkje glede meg so mykje over filmen, då eg berre satt å tenkte over kor stor forskjell det var frå boka.Loki wrote:Kvifor trekkjer det ned på filmens kvalitet at den skil seg frå boka? [...] Å kritisere filmen berre fordi den skil seg frå boka og ikkje faktisk sei kva ved dette som gjer den dårleg føler eg blir litt tynt...
Meiner ikkje at Peter Jackson burde ha fulgt boka slavisk, det hadde ikkje vore mogeleg å gjennomføre, men det er nokre endringar som han kunne klard seg utan. (Spesielt i høve til Faramir og Eomer.)
Det er forresten ei stund sida eg såg dei, so om eg hadde sett dei no, hadde opplevinga truleg vorte betre.