Men angående lengde, er det viktig å huske på at mye sideplass i ei bok går med på slikt som scene-, karakter- og hendelsesbeskrivelser, mens slikt i en film eller ei TV-serie nesten ikke hadde krevd noe tid, da det i stedet er visuelt framstilt. Så man kunne komprimert ganske mange kapitler i en episode...
Film av Tidshjulet?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

I shan't. 
Men angående lengde, er det viktig å huske på at mye sideplass i ei bok går med på slikt som scene-, karakter- og hendelsesbeskrivelser, mens slikt i en film eller ei TV-serie nesten ikke hadde krevd noe tid, da det i stedet er visuelt framstilt. Så man kunne komprimert ganske mange kapitler i en episode...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Tendensene er der allereie tidleg i serien. Om eg skal spekulere kvifor dei blir så drastisk mykje større... Mistenkjer det har mindre med stilen å gjere og meir med redaktørinnflytelsen å gjere. Eg vil tenkje meg at ein gjerne er streng og ber forfatteren kutte og endre ting i langt, langt større grad når fyren er relativt ukjent enn når han er ein garantert bestselger og dei vil ha så mange bøker som mogeleg av han.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Synd de ikke filleristet han. Så hvis man skulle gi bøkene terningskast så synker de gradvis etter Bok 3, frem til Bok 11 da?Loki wrote:Tendensene er der allereie tidleg i serien. Om eg skal spekulere kvifor dei blir så drastisk mykje større... Mistenkjer det har mindre med stilen å gjere og meir med redaktørinnflytelsen å gjere. Eg vil tenkje meg at ein gjerne er streng og ber forfatteren kutte og endre ting i langt, langt større grad når fyren er relativt ukjent enn når han er ein garantert bestselger og dei vil ha så mange bøker som mogeleg av han.
Også kalt Tyr, Old Anger (eller bare et av ordene), Nin, Amon, og Brian. Velg selv 
Forsåvidt. Personleg liker eg 6 vel så bra som 5, men det er fordi eg liker slutten veldig godt - om ein ser boka som heilskap er det vel ikkje så heilt feil å sjå ting som ein nedadgående kurve i det store og heile, nei.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Kjøper av og til filmbladet EMPIRE og i utgaven som er i salg nå er det en reportasje om filmen "the golden compass". På slutten av denne står det litt om kommende fantasy filmer, her er det som står om tidshjulet:
Wheel of Time: The Eye of the World
The first of Jordan's 11 Wheel of Time novels. The rights are with Red Eagle Entertainment, whose CEO, Rick Selvege, says it "is in development for a feature film. The screenwriter, production designer etc. are attached." He won't, however, reveal anything else at this early stage.
Expected: 2010
Wheel of Time: The Eye of the World
The first of Jordan's 11 Wheel of Time novels. The rights are with Red Eagle Entertainment, whose CEO, Rick Selvege, says it "is in development for a feature film. The screenwriter, production designer etc. are attached." He won't, however, reveal anything else at this early stage.
Expected: 2010
"Once more the drama begins"
- Paul Muad'dib
- Paul Muad'dib
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Håper for all del at det ikke blir noen veldig kjente skuespillere.
Mye bedre å kunne fokusere på historien enn om vedkommende spiller like godt som i tidligere filmer.
Skrekkeksemplet er jo Hugo Weaving som Elrond i LoTR.
Hugo vil for alltid være den slemme agent smith fra Matrix og dermed ble Elrond et monster uansett hvordan karakteren hans ble skildret i filmen.
Mye bedre å kunne fokusere på historien enn om vedkommende spiller like godt som i tidligere filmer.
Skrekkeksemplet er jo Hugo Weaving som Elrond i LoTR.
Hugo vil for alltid være den slemme agent smith fra Matrix og dermed ble Elrond et monster uansett hvordan karakteren hans ble skildret i filmen.
Her er det mange gode forslag: http://stonedog.org/wot/castlist/day1.html