Tv-serier

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Locked
Sammael
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Sammael »

Ut i vår Hage 2 var fabelaktig. Innvandrerfri dag i Oslo, foreslått av innvandrere. Fishy. :D

Ble i går ferdig sesong tre av Battlestar Galactica. Absolutt sterkeste sesongen hittil. Nå gjelder det bare å få sett Razor, og håpe på fjerde sesong.
John Gabriel's Greater Internet Fuckwad Theory:

Normal Person + Anonymity + Audience = Total Fuckwad.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Jeg synes sesong 3 av BSG var et hakk ned fra den sinnsyke kvaliteten på de to forrige sesongene. Det var fremdeles den beste TV-serien som gikk på TV i fjor, men den sesongen hadde noen problemer i midten, om jeg ikke husker feil...

"Ut i vår hage 2" var nokså artig sett under ett. Deler av det ble altfor platt for min smak, mens andre var passende surrealistiske. Jeg kommer i hvert fall til å følge med på resten av sesongen; kanskje dukker det opp en sketsj som er like god som "Danske-sketsjen" fra første sesongen.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Sammael
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Sammael »

Jeg likte spesielt godt karakterutviklingene i sesong 3;
Spoiler
spesielt Baltar og Starbuck]
. Var også svært begeistret for det større innblikket vi fikk hos Cylonene.

Er nå på utkikk etter en ny serie å fordype meg i, så anbefalinger mottas med stor glede. :)
John Gabriel's Greater Internet Fuckwad Theory:

Normal Person + Anonymity + Audience = Total Fuckwad.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Lothair Mantelar wrote:Jeg synes sesong 3 av BSG var et hakk ned fra den sinnsyke kvaliteten på de to forrige sesongene. Det var fremdeles den beste TV-serien som gikk på TV i fjor, men den sesongen hadde noen problemer i midten, om jeg ikke husker feil...
Det er omtrent midt inntrykk òg. Men når det er sagt så var byrjinga på sesongen heilt fenomenal. Og slutten med Baltars rettsak var rimeleg herleg òg.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Så en miniserie ved navn The Company på TV2 her. 6 doble episoder hvorav tittelen spiller på CIAs og dets operasjoner under den kalde krigen. Det store plottet i serien er jakten på en sovjetisk spion kalt Sasha, som på ubegripelig vis infiltrerer CIA, mens de enkelte episodene tar for seg de mest kjente CIA-operasjonene under den kalde krigen (Ungarn, Grisebukta osv).

Det hele slutter med Sovjetunionens fall og slutten på den kalde krigen -- og et endelig oppgjør med den (fremdeles) uidentiserte Sasha.

Knallbra serie som bygger på en bestselgerroman ved samme navn der rollene besettes av bl.a ingen ringere enn Michael Keaton og Alfred Molina.

Anbefales på det sterkeste, selv om den krasjet med Ut i vår Hage 2.
Last edited by stefan_hoy on Sun Jan 27, 2008 13:49, edited 1 time in total.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Uti vår Hage 2; Goggen velter kopp :D

Haha genialt :lol:
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

chriz wrote:Uti vår Hage 2; Goggen velter kopp :D

Haha genialt :lol:
Hahahaha! I episode 2 lo jeg så jeg grein!!
lolzi
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Noen som har kommet over noen nye flotte serier i det siste da? Av det som har debutert denne sesongen har jeg fulgt med på ett par, og helt mistet troen på de fleste.... Noen som har noe å si på dette?

Eli Stone
New Amsterdam
Life
Dirty Sexy Money

Disse kan jeg kanskje gidde å se videre på dersom de får 2. sesonger.

De nedenfor kunne man kaste rett ut av vinduet og glemme, helst.

Gossip Girl
Big shots
Canteburys Law
Chuck
Reaper
Journeyman
Moonlight

Kommer ikke på flere.
Urban tilværelse
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Har fulgt med på Lost siden starten og jeg gir meg ikke nå!! :D
Synes det har tatt seg opp og blitt mer spennende nå da :)
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Mizu
Hengiven
Hengiven

Post by Mizu »

Likte Jericho, Life og Numbers jeg. Kunne kanskje likt en liten epilogue etter siste episode i Jericho, og kanskje at første sesong av Life var litt lenger men... (o.O)

Har aldri sett på Lost, men mange gjør det. Foretrekker serier som har litt avslulttende episoder eller som slutter en gang. Numbers er jo en evighetsserie sånn som Lost, men hver episode er på en måte avsluttende selv om "livet til karakterene" fortsetter. Slik at det ikke gjør så mye om man går glipp av en episode og man kan slutte å se når som helst uten at y man bare må vite hva som skjer til slutt.

Favoritt serien min tror jeg er Jericho da. Den var herlig.

Noen som har sett på Fight Quest på Discovery Channel? (Vet ikke om det går under serier da...)
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Jericho er... ehh... var... genialt!

Har sett alle episodane, og er heilt enig. Den treng deffinitivt noko etter siste episode. Alt stoppa på toppen av spenningskurva, blei rimeleg sur når det enda slik plutseleg.
Har vert snakk om å spele av den alternative sisteepisoden som vart spela inn og køyre ein sesong 3 på nettTV liknande greier, men veit ikkje korleis det gjekk/går. Men ein kan jau håpa på det beste.

Elles fyljer eg med på Supernatural no som det har starta oppatt. Er og straks ferdig med sesong 3 av Numb3rs.

Andre seriar eg har fulgt med på:
Prison Break
Heroes :wink:
Bionic Woman (ser ikkje ut som det skjer så mykje meir her etter streiken)
Ghost Whisperer
Reaper (berre som nødsmatpakke under streiken)
Doctor Who (har berre sett fyrste sesong)

Har Eli Stone og Buffy (Sesong 1) liggjande, men får sjå om eg i det heile får tid til å sjå dei ei gong.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Mizu
Hengiven
Hengiven

Post by Mizu »

Ja! Heroes glemte jeg :D Det er kult. Likte den delen hvor Hiro drar tilbake i tid. Neste sesong (nummer 3) kommer til å hete Villains, og det kommer mange nye karakterer med nye abilities. Blir kult! (o.O)
Er det bare meg eller er Peter Petrelli litt overpowered?

Det er en ting jeg syntes er litt rart da. Grunnen til at de har krefter er jo pga evolusjon. Burde ikke da dattera til en flyvemann og branndame kunne fly og/eller kontrollere brann da? Litt ulogisk at hun har hele-krefter da. Det samme gjelder mange av de andre karakterene også, bortsett fra Parkman. Dessuten ville jeg vite hva kreftene til moren til Peter og faren til Hiro var...
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Enkelt, Dexter. Ellers vil jeg anbefale Boston Legal, selv om den er ute i sin 4de sesong nå, tviler jeg på så mange har sett den.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Ashaman wrote: Elles fyljer eg med på Supernatural no som det har starta oppatt. Er og straks ferdig med sesong 3 av Numb3rs.
.
Nye episoder av Supernatural, eller de som går 10 over halv 1 natt til mandag? Og er ikke Numb3rs den serien der han mattegeniet løser sakene?
Manbearpig
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven

Post by Rodel Ituralde »

Family guy, Simpsons, That 70's Show, Stargate sg1:D, Macgyver, Pimp my ride:D:D, punkd
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
Locked