Men det var vel Graendal i TGS som tenkte noe om at det fantes en Fortapt blant alle de viktigste fraksjonene i Randland, og at Demandred alltid likte å ha en hær for hånden. Det første taler kanskje for at Dem er i Det Svarte Tårnet, men Osan'gar var jo der, og det er ikke SÅ lenge siden han ble drept. Nå kunne han selvfølgelig ha gjemt seg unna litt lenger ned på rangstigen, men det slår meg ikke egentlig som Dems stil, kanskje ikke engang som en strategisk disposisjon. Vi snakker tross alt om mannen som gikk over til Skyggen fordi han var misunnelig på Lews. (Eller var det Sammael?)
Begge faktorene passer imidlertid ganske bra på at han kan være i grenselenderhæren et sted. Kanskje som kong Easar av Shienar, eller noe sånt?
Det største problemet, sånn jeg ser det, er at det ikke er igjen mange nok kjente karakterer til at han kan ha fått tilstrekkelige mengder screentime. Av de andre som har vært til stede ei stund og samtidig inntatt offentlige posisjoner var Semirhage lett å gjennomskue, og jeg mener å ha gjennomskua Mesaana en gang også, selv om jeg ikke husker hvem jeg mente hun var nå. Men Demandred? Nå som Taim er ute av dansen, og Profeten er død sammen med så godt som alle mennene sine? En aielhøvding, kanskje?