Karakterer
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Ayreon
- Asha’man

Norsk læreren min er rimelig streng så han gir nesten aldri 5 på stiler.
I fjor da vi skulle skrive en 17mai-tale, så ver det en i klassa mi som var den berste på trinnet mitt, og måtte holde talen på 17mai. Han fikk en 5er, mens andreplassen gikk i en annen klasse, og fikk 5+.
Det er litt rart.
I fjor da vi skulle skrive en 17mai-tale, så ver det en i klassa mi som var den berste på trinnet mitt, og måtte holde talen på 17mai. Han fikk en 5er, mens andreplassen gikk i en annen klasse, og fikk 5+.
Det er litt rart.
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
-
Damien Frost
- Sitter

Jeg tror at hvis en jobber hardt på ungdomsskoen, er det lettere å få gode karakterer på vgs. Synes ikke jeg jobba så veldig hardt på vgs, og har vel relativt gode karakterer derfra. Men så har jo jeg egentlig alltid hatt det lett for å få gode karakterer da, så jeg skal vel egentlig ikke si noe.
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Syntes ikke det, jeg. Fikke 4,8 i snitt, uten at jeg gjorde lekser eller leste. Men jeg er velsigna med klisterhjerne, så det er ei unnskyldning.Taraisilwèn wrote:På videregående fant jeg ut at en måtte jobbe mer for karakterene
Fått flere problemer på univeristetet, hvor det er færre forelesninger. Færre forelesninger/undervisningstimer betyr at jeg får høre færre detaljer, noe som gjør at jeg ikke husker like lett. Har dog ikke klart å komme meg inn i noen rutine med regelmessig lesing - det blir dessverre mest skippertak...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Hm, eg har tykt at høgskule/universitet var enormt mykje lettare enn vgs, eg, du har så langt meir konsentrerte fagområder å arbeide med i staden for ørten fag der du har prøve i minst eitt fag per veke. Hadde, om ein ikkje reknar med eksamensresultat, fordjupningspoeng og realfagspoeng, 4,6 i snitt når eg gjekk ut av videregåande. (Med alt det andre greiene fekk eg 4,9, fordi eg gjorde det elendig på alle eksamenene av ein eller annan grunn
) Etter at eg var ferdig med videregåande har eg aldri hatt dårlegare enn B (skjønt eg mistenker at det vil endre seg på tysdag
). Men er einig i at det er altfor få forelesningar.

Ah, det blir antakeleg altfor ulikt frå det eg tok til at eg kan uttale meg.Ashaman wrote:Går på VK1, og tar Tømrer, med vekt på tradisjonsbygg!!
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
mht jobbing på ungdomskolen vs vgs, er det helt klart at har du jobba godt på ungdomskolen, så er det første halve året på vgs lett repetisjon, sånn er det i alle fall for meg.
men på en måte jobba jeg heller ikke på ungdomskolen. har, i likhet med terje, fått klisterhjerne(på enkelte ting i alle fall) i gave fra moder jord. men det blir spennede å se hvordan snittet mitt faller ut i forhold til snittet ifjor. frykter at det faller en del, ettersom KRL og samfunnsfag er borte i år...
men på en måte jobba jeg heller ikke på ungdomskolen. har, i likhet med terje, fått klisterhjerne(på enkelte ting i alle fall) i gave fra moder jord. men det blir spennede å se hvordan snittet mitt faller ut i forhold til snittet ifjor. frykter at det faller en del, ettersom KRL og samfunnsfag er borte i år...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Faile wrote:mht jobbing på ungdomskolen vs vgs, er det helt klart at har du jobba godt på ungdomskolen, så er det første halve året på vgs lett repetisjon, sånn er det i alle fall for meg.
Hahaha.... Fagene dine kommer sterkt tilbake på vk1 og vk2. Drittfag var det! Grunn: drittlærere.
Dersom man jobber mens man er på skolen så er alt enkelt og greit, men man må være sånn passelig konsentrert og fokusert. I tillegg må man lese gjennom stoffet før prøver. Da går alt greit.
Har alltid hatt et høyt snitt, helt fra første karakter til siste. Uten å skryte (for mye) kan jeg vel si såpass som at jeg gikk ut med et snitt på omlag 2 karakterer høyere enn loki.
2 karakterer høyere??? hm.. det hørtes høyt ut uansett
har på følelsen at mennesker som leser mye, er egentlig veldig smarte, og har høye karakterer...
har på følelsen at mennesker som leser mye, er egentlig veldig smarte, og har høye karakterer...
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

-
Fantasy Freak
- Hengiven

-
Damien Frost
- Sitter

Noen må lese mye, andre ikke. Jeg har da heldigvis sluppet å lese så mye. Hadde vel før ekstrapoeng oppmot 5 i snitt fra vgs. Var noen som dro litt ned(Nynorsk eksamen... BLÆH!), men ellers lå jeg på 5. For min del var det også egentlig nok å følge med på skolen, å titte litt i boka før eventuelle prøver.
Men er helt klart mye bedre i praktiske fag enn i tyspiske lesefag jeg da! Tar all slags regning og slik mye lettere enn å måtte pugge en hel bok!(Lesefagene mine er som oftes litt "mindre interessant") Er nok derfor jeg velger meste mulig praktiske fag. Men jeg får jo alltids et eller anna lesefaget da!
Har faktisk en del forelesninger jeg da, men hva hjelper det da foreleserne ikke kan lære bort en dritt?!?! Men da må man jo bare ty til boka, å lære det selv! Men i forhold til vgs er det jo nokså annerledes. Huska første semester da jeg fikk like mange bøker på et semester som jeg hadde et helt år på vgs, men mye mindre timer pr. uke. Fikk litt sånn sjokk da ja...
Har faktisk en del forelesninger jeg da, men hva hjelper det da foreleserne ikke kan lære bort en dritt?!?! Men da må man jo bare ty til boka, å lære det selv! Men i forhold til vgs er det jo nokså annerledes. Huska første semester da jeg fikk like mange bøker på et semester som jeg hadde et helt år på vgs, men mye mindre timer pr. uke. Fikk litt sånn sjokk da ja...
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
Sterkt og sterkt... dersom ho ikkje aktivt vel samfunnsfag o.l. som studieretningsfag får ho då ikkje så utruleg mange timar samanlikna med til dømes norsk.Ceres wrote:Faile wrote:mht jobbing på ungdomskolen vs vgs, er det helt klart at har du jobba godt på ungdomskolen, så er det første halve året på vgs lett repetisjon, sånn er det i alle fall for meg.
Hahaha.... Fagene dine kommer sterkt tilbake på vk1 og vk2.
Det går ikkje an med mindre du tok tre fordjupningsfag, tre realfag som studieretningsfag, og hadde blank sekser i gjennomsnitt på alle fag og eksamenar på alle tre årene.Har alltid hatt et høyt snitt, helt fra første karakter til siste. Uten å skryte (for mye) kan jeg vel si såpass som at jeg gikk ut med et snitt på omlag 2 karakterer høyere enn loki.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
begynnte å stusse litt jeg også. visste ikke at det gikk ann å få så mye studiepoeng... men men, du må jo ha et høyt snitt for å komme inn på legestudiene, må du ikke?
Jeg synes også det er langt tøffere å gå på universitetet. Man har mye mer ansvar nå. Må lese ting på en annen måte nå. Har ikke eksamen før om et halvt år. Man må virkelig lære ting, ikke bare lese de og reprodusere dem på prøver. På videregående var jeg også veldig glad i realfagene, der var det ikke så mye lesing. På den måten var det enda vanskeligere å begynne på universitetet.
(Vel... det er ikke fullt så høyt da. Hadde jo syv ekstrapoeng, ja. Ikke blank sekser.)
(Nynorskeksamen, tysk-karakteren og en eksamen til ødela snittet litt.)
(Vel... det er ikke fullt så høyt da. Hadde jo syv ekstrapoeng, ja. Ikke blank sekser.)
(Nynorskeksamen, tysk-karakteren og en eksamen til ødela snittet litt.)