Bokomslagene

Her kan du diskutere bøkene

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Kor mange referansar veit du om til menneske med horn på hjelmane? Om du ser på eit seinare omslag (Fires of Heaven), vil du sjå dei same, berre denne gongen med dyreansikt. Problemet er nok at Sweet ganske enkelt hadde misforstått heile konseptet bak trollokar...
Logain
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Logain »

Mener Lan muligens har sverdet sitt i et belte, men samtidig så er det mange fra Borderlands som har sverdene på ryggen mener jeg... skal ikke si sikkert.

Ellers så liker jeg Sweets illustrasjoner selv om de ikke stemmer overens med bøkene. Er noen ganger sånn at forfatterene skriver/gir en beskrivelse av hva slags illustrasjon de vil ha, illustrasjonene må jo lages på en stund før de skal i trykken.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Logain wrote:samtidig så er det mange fra Borderlands som har sverdene på ryggen mener jeg... skal ikke si sikkert.
Krigere fra Arafel bærer alltid (BWB) to sverd på ryggen, mens menn fra Shienar har et eller to samme sted.

Shienar er jo veldig nærme det som engang var Malkier, så det er jo mulig at det kommer en forvirring derfra. Shienar er jo i tillegg veldig inspirert av det gamle føydale Japan, noe det ser ut som at også Lans rustning på EotW-omslaget er.
Kanskje ligger det noe vi ikke vet om her, som at Lan egentlig skulle være fra Shienar, eller noe sånt? Hvem vet... :?
Ellers så liker jeg Sweets illustrasjoner selv om de ikke stemmer overens med bøkene. Er noen ganger sånn at forfatterene skriver/gir en beskrivelse av hva slags illustrasjon de vil ha, illustrasjonene må jo lages på en stund før de skal i trykken.
Enig. Ikke verdens beste detaljgrad eller korrekthet, men likevel greie omslag. Tross alt. :P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ayreon
Asha’man
Asha’man

Post by Ayreon »

Snakka vi ikke om på en eller anna post at det var en person for mye på omslaget til teotw?

Stemmer det?
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Jepp. Det er en mann for mye.
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

trenger ikke være en mann.. kan være Min...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
ludde
Hengiven
Hengiven

mhm.

Post by ludde »

Tror du har rett Incanus. Har alltid innbilt meg at Lan hadde et sverd på ryggen, men sitat fra norsk utgave del I, kapittel 2 fremmede, side 43: 'En høy mann som Rand ikke hadde sett før, satte seg i bevegelse bort fra vertshuset. Med en hånd på sverdhjaltet fulgte han etter henne.' Altså Lan, første gang Matt og Rand ser han.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Faile wrote:trenger ikke være en mann.. kan være Min...
Jasså?

Image

Hvem av dem skulle så det være?
- Verg., Aen., 3.315.
DucKfish
Asha’man
Asha’man

Post by DucKfish »

Hmm.... et lite spørsmål.. var d noen drakar i tEotW, for d er i alle fall en på omslaget?

(Gullfisk :oops: )
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Det er noen år siden sist, men jeg synes å huske noe om en fryktfølelse i lufta når de rømte fra Emondsmark... :?

Skal dog ikke si noe sikkert.
- Verg., Aen., 3.315.
ludde
Hengiven
Hengiven

mhm

Post by ludde »

på vei til taren feireleie er det en drakhar over dem som hjelper myrdraalen å finne dem. Men etter taren lager Moiraine et tåke felt som drar nedover elva, så drakharen tror at de dro nedover. noe de ikke gjorde.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Er ein draghkar over dei, litt før Taren trur eg.

Men om det der er rett etter Emondsmark, er det to for mykje. Hadde det vore etter Baerlon, hadde det berre vore ein for mykje, då Nynaeve var med dei og.

Før Baerlon var dei sju: Lan, Moiraine, Rand, Perrin, Mat, Egwene og Thom. Etter Baerlon var dei åtte, pga. Nynaeve. På omslaget er det ni...
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Uff, det coveret der er sykt frustrerende. Når en tror en har noe på det rene, dukker det opp andre problemer... :roll:
- Verg., Aen., 3.315.
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

Husker da jeg hadde lest EotW, så syntes jeg liksom ikke det stemte helt med det coveret altså! :? Ikke rart da skjønner jeg..
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Post Reply