Den nye prinsen og landets fremtid

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

På å uttale *** på engelsk terje...

Lassie :lol: ... kjekt...
Last edited by Ceres on Sat Dec 03, 2005 22:26, edited 1 time in total.
Urban tilværelse
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Åhi-onn. Stilig det. Ikke like stilig som Tøhr-gee, men... :lol:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Ter-gee går jo til nød an da... Mitt navn høres ikke en gang norsk ut når man sier det på engelsk, høres mer japansk ut eller noe sånt. Ayon.
Urban tilværelse
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

terje wrote: - hvis jeg var leder i en stor bedrift ville jeg heller ansatt en Øyvind ( :wink: ) enn en John, forutsatt at de hadde bortimot samme kvalifikasjoner
Da har jeg en dobbelt sjanse med andre ord!! hehe
Flotte navnvalg du har der terje!!! :wink: :wink: :wink: :wink:
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ikke si at du heter John-Øyvind, eller noe sånt? :shock: :lol:
Ceres wrote:Mitt navn høres ikke en gang norsk ut når man sier det på engelsk, høres mer japansk ut eller noe sånt. Ayon.
Er ikke det internasjonalt nok for deg, da? :P
- Verg., Aen., 3.315.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

terje wrote:Ikke si at du heter John-Øyvind, eller noe sånt? :shock: :lol:
Nesten, men ikke helt!! hehe Men ligger i samme gata, og runt svingen!! hehe
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Jo, internasjonalt nok i japan, dersom jeg forandrer skrivemåten, men da er jo i og for seg det fine, nasjonalistiske ekte norske navnet mitt plutselig borte, og med navnet, meningen.

Og det der med å ansette Øyvind i stedenfor John... HAHAHAHA! Innsigelser:

1.) Det er da for *** ikke Øyvind si skyld at han heter Øyvind, men foreldrene hans sin.
2.) Samme, bare med John.
3.) Hvorfor er ingen i eksemplet ditt kvinner? Er du en del av bedriftslivet som ikke ønsker kvinner i jobben?? :P
4.) Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne! Dette er bare så innmari dumt...
5.) Invandrere må forandre navnet sitt for å bli telefonselgere har jeg hørt. De får ikke lov til å hete Muhammed og slikt, men må skifte navn til Jostein og Siggurd... HAHAHA... HAHAHA... Hvordan står det til med samfunnet??!?!?!
6.) ... ... ...

(og sorry for at jeg forandret litt på en tidligere post der, er litt fanatisk med å ha for mye personlig liggende ute...)
Urban tilværelse
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

Ceres wrote:1.) Det er da for *** ikke Øyvind si skyld at han heter Øyvind, men foreldrene hans sin.
Fritt navnebytte i Norge i dag, så det er jo bare å bytte ivei! :P
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ceres wrote:Jo, internasjonalt nok i japan, dersom jeg forandrer skrivemåten, men da er jo i og for seg det fine, nasjonalistiske ekte norske navnet mitt plutselig borte, og med navnet, meningen.
Jeg har bare problemer med å forstå hvorfor du vil bytte ut/supplere et sterkt og godt norrønt navn med et veikt og blodfattig utenlandsk et. Hvis du vil ha et "mer internasjonalt" navn, må jo det nødvendigvis være engelsk, fransk eller til nød romersk. Og sånn i farten kan jeg ikke komme på et eneste navn fra noen av disse språkgruppene som engang kan nærme seg det navnet du allerede har... :|
(Ikke meninga å fornærme noen som har sånne navn jeg rakker ned på - det er tross alt personen som gir navnet, ikke omvendt. Noe som muligens har vært poenget mitt hele veien, selv om jeg ikke innså det, og derfor ikke har argumentert for det, før nå. (Og dette ble skrevet etter resten av posten... :P))

Ceres wrote:3.) Hvorfor er ingen i eksemplet ditt kvinner? Er du en del av bedriftslivet som ikke ønsker kvinner i jobben??
terje wrote:hvis jeg var leder i en stor bedrift ville jeg heller ansatt en Øyvind ( :wink: ) enn en John, forutsatt at de hadde bortimot samme kvalifikasjoner, på samme måte som jeg ville fortrukket en Ahmed over en Per, eller ei Lise over en Ola...
Les før du stiller spørsmål. :P
Ceres wrote:1.) Det er da for *** ikke Øyvind si skyld at han heter Øyvind, men foreldrene hans sin.
Selvsagt ikke, men å ha en person med et litt eksotisk navn ansatt i bedriften kan - forutsatt at han eller hun er kompetent - er da ikke dumt. Kjekt for imagebygging, og sånt. :wink:
(Du vet - alle kapitalister er forfengelige svin... :P)
Ceres wrote:4.) Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne! Dette er bare så innmari dumt...
Jeg bøyer meg i støvet for dine über1337 argumentasjons-5k111z.
(Beklager, men jeg kan ikke døye meg; ser jeg en mulighet, så må jeg bare plukke opp sarkasmen. :wink: )
Ceres wrote:5.) Invandrere må forandre navnet sitt for å bli telefonselgere har jeg hørt. De får ikke lov til å hete Muhammed og slikt, men må skifte navn til Jostein og Siggurd... HAHAHA... HAHAHA... Hvordan står det til med samfunnet??!?!?!
Tja, jeg er ikke sikker på hvor mye latter dette egentlig vekker hos meg. Det er mer tårevekkende. Det verste med dette tilfellet, var vel at mannen ikke engang hadde et muslimsk navn, men kom fra Venezuela eller deromkring.

For øvrig er dette et argument som taler for at jeg har rett... 8)
Ceres wrote:6.) ... ... ...
..-..-.--.---.---.....---.--.---.-----.......--.-.-....--.-..

Eh, det slo meg nettopp at du kanskje ikke prøvde å fornærme meg i det skjulte ved hjelp av morse, så se bort fra det siste der... :lol:
Ceres wrote:(og sorry for at jeg forandret litt på en tidligere post der, er litt fanatisk med å ha for mye personlig liggende ute...)
Np. Skjønner deg godt, jeg. Mange syke folk der ute.
- Verg., Aen., 3.315.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

terje wrote: eller ei Lise over en Ola...
Sikker på at dette ikke er noe du har lagdt til etterpå?? Jeg kan heller ikke huske å ha lest d første gang jeg leste d!!!!
- Davram Bashere
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Hehe... tror nok på deg jeg ashie! Og nei, terje, prøvde ikke å fornærme deg over morse! Sorry! Innser jo nå at det muligens kunne komme litt feil ut dersom man leser litt for godt... :lol:

Jeg synes det er fint å ha to navn, på den måten kan jeg presentere meg som Ayon - ___ og så for eksempel si til de jeg skal jobbe sammen med, være på byen sammen med etc etc at " du kan kalle med ____". Synes ikke på noen måte at det ødelegger mitt fine norske navn.

Og det er da utrolig mange flotte ikke-norske navn, terje, det må du da vel innse?

Og hvorfor vil du ta en lise over en ola? Lise stammer jo fra Elisabeth og er et gresk navn, om jeg ikke tar feil... Ola stammer fra Olav eller Olaf og - dette slo jeg opp:
From the Old Norse name Áleifr meaning "ancestor's descendent", derived from the elements anu "ancestor" and leifr "descendent". This was the name of five kings of Norway, including Saint Olaf (Olaf II).
Urban tilværelse
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

Ashaman wrote:
terje wrote: eller ei Lise over en Ola...
Sikker på at dette ikke er noe du har lagdt til etterpå?? Jeg kan heller ikke huske å ha lest d første gang jeg leste d!!!!
Nå må dere lese skikkelig, til og med jeg leste Lise første gangen, å jeg overser jo alt mulig.. :lol: :P
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Fantasy Freak
Hengiven
Hengiven

Post by Fantasy Freak »

Bob Julius

:lol:
DucKfish
Asha’man
Asha’man

Post by DucKfish »

Karl Kåre mener nå jeg da :lol:
Thomdril
Asha’man
Asha’man

Post by Thomdril »

Kan vi ikke kalle ham opp etter noen i slekta..? Folk insisterer jo på Olav, så hvorfor ikke ta en slektning fra hvert ledd? Sven-Olav sier nå jeg!
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Post Reply