Lassie

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Da har jeg en dobbelt sjanse med andre ord!! heheterje wrote: - hvis jeg var leder i en stor bedrift ville jeg heller ansatt en Øyvind () enn en John, forutsatt at de hadde bortimot samme kvalifikasjoner
Fritt navnebytte i Norge i dag, så det er jo bare å bytte ivei!Ceres wrote:1.) Det er da for *** ikke Øyvind si skyld at han heter Øyvind, men foreldrene hans sin.
2.) Samme, bare med John.
Jeg har bare problemer med å forstå hvorfor du vil bytte ut/supplere et sterkt og godt norrønt navn med et veikt og blodfattig utenlandsk et. Hvis du vil ha et "mer internasjonalt" navn, må jo det nødvendigvis være engelsk, fransk eller til nød romersk. Og sånn i farten kan jeg ikke komme på et eneste navn fra noen av disse språkgruppene som engang kan nærme seg det navnet du allerede har...Ceres wrote:Jo, internasjonalt nok i japan, dersom jeg forandrer skrivemåten, men da er jo i og for seg det fine, nasjonalistiske ekte norske navnet mitt plutselig borte, og med navnet, meningen.
Ceres wrote:3.) Hvorfor er ingen i eksemplet ditt kvinner? Er du en del av bedriftslivet som ikke ønsker kvinner i jobben??
Les før du stiller spørsmål.terje wrote:hvis jeg var leder i en stor bedrift ville jeg heller ansatt en Øyvind () enn en John, forutsatt at de hadde bortimot samme kvalifikasjoner, på samme måte som jeg ville fortrukket en Ahmed over en Per, eller ei Lise over en Ola...
Selvsagt ikke, men å ha en person med et litt eksotisk navn ansatt i bedriften kan - forutsatt at han eller hun er kompetent - er da ikke dumt. Kjekt for imagebygging, og sånt.Ceres wrote:1.) Det er da for *** ikke Øyvind si skyld at han heter Øyvind, men foreldrene hans sin.
2.) Samme, bare med John.
Jeg bøyer meg i støvet for dine über1337 argumentasjons-5k111z.Ceres wrote:4.) Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne! Dette er bare så innmari dumt...
Tja, jeg er ikke sikker på hvor mye latter dette egentlig vekker hos meg. Det er mer tårevekkende. Det verste med dette tilfellet, var vel at mannen ikke engang hadde et muslimsk navn, men kom fra Venezuela eller deromkring.Ceres wrote:5.) Invandrere må forandre navnet sitt for å bli telefonselgere har jeg hørt. De får ikke lov til å hete Muhammed og slikt, men må skifte navn til Jostein og Siggurd... HAHAHA... HAHAHA... Hvordan står det til med samfunnet??!?!?!
..-..-.--.---.---.....---.--.---.-----.......--.-.-....--.-..Ceres wrote:6.) ... ... ...
Np. Skjønner deg godt, jeg. Mange syke folk der ute.Ceres wrote:(og sorry for at jeg forandret litt på en tidligere post der, er litt fanatisk med å ha for mye personlig liggende ute...)
Sikker på at dette ikke er noe du har lagdt til etterpå?? Jeg kan heller ikke huske å ha lest d første gang jeg leste d!!!!terje wrote: eller ei Lise over en Ola...
Les før du stiller spørsmål.
From the Old Norse name Áleifr meaning "ancestor's descendent", derived from the elements anu "ancestor" and leifr "descendent". This was the name of five kings of Norway, including Saint Olaf (Olaf II).
Nå må dere lese skikkelig, til og med jeg leste Lise første gangen, å jeg overser jo alt mulig..Ashaman wrote:Sikker på at dette ikke er noe du har lagdt til etterpå?? Jeg kan heller ikke huske å ha lest d første gang jeg leste d!!!!terje wrote: eller ei Lise over en Ola...
Les før du stiller spørsmål.