Hva skal du bli?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Hehehe, omtrent som meg som skal ta doktorgrad i religionsvitskap (as if) for så å bruke årevis på å skrive populærvitskaplege essay om religion i Donald Duck & Co og bruken av norrøne gudar i moderne populærkultur, altså?
Eller er det faktisk ein semi-seriøs plan du har der?
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Så det er med andre ord meir av ein liten ynskedraum enn ein faktisk plan? 
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
-
Damien Frost
- Sitter

Angående research:Terje wrote:Forfatter har jeg tenkt på som bigeskjeft ved siden av min lysende lærerkarriere. Siden jeg studerer historie driver jeg stort sett bare med research til den store, episke fantasyfortellingen min.
Dette er jeg vel heller dårlig til.
Driver du og ser på sider på nettet om f.eks Gresk Mytologi og låner litt idèer og sånt da eller?
Det er nesten ikkje ein einaste sinnslidelse grekerene ikkje hadde ei myte om, så det er vanskeleg å unngå at ein låner litt derifrå... 
hehe... liker selv historien om Narcissus godt. en del av jentene i klassen min(og noen av guttene *le*) kunne godt ha vært i hans nære slekt, i alle fall når det gjelder sinnet, utseendemessig er det mer vel så som så med familielikheten... 
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Wow, jeg sitter mye på nerdesider på nettet, men dette er deisdert den mest nerdete kommentaren jeg har lest på utrolig lenge! Kudos, Damien!Damien Frost wrote:Men det der var nok mer en regnskapsførervits enn en revisorvits, Terje.
Det er nok ikke det samme.
Næh, det blir mest til at når jeg leser historie, så tenker jeg litt på hvordan dette kunne omformes og tilpasses et fantasysamfunn - jeg er i bunn og grunn sosialrealist (om enn en "fantastisk" sådan...), så det vil ikke funke for meg å bare finne på alt, og skrive om et samfunn som mangler selv de mest grunnleggende institusjoner. Det må ha en slags rot i virkeligheten, slik at det blir lettere for meg å drive sosial kritikk. (Jeg er ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen, for å si det sånn...Angående research:
Dette er jeg vel heller dårlig til.
Driver du og ser på sider på nettet om f.eks Gresk Mytologi og låner litt idèer og sånt da eller?
PS: Dette om skriving og meg er naturligvis høyst hypotetisk, siden jeg ikke har skrevet noe som kan klassifiseres som skjønnlitteratur på ovcer et år...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Er klar over at du ikkje spurte meg, men kva religioner angår burde det vere hauger av inspirasjon å hente frå hinduismen - dersom du då ikkje alt har lest om den, då så klart. Like mange grunnleggende "urhistoriar" blant mytene der som blant grekerene, om det ikkje er fleire, men det er færre folk heromkring som har høyrt dei.
Dessutan har dei ein del artige filosofiske syn på ting som evigheita, frelse, død og plikt.