Page 2 of 7
Posted: Tue Feb 07, 2006 1:00
by Terje
Eneste vinteridretten jeg bryr meg om (utenom Premier League) er hopp - og da kun stor bakke og skiflygning. Resten gir jeg katta i. Ikke at jeg kommer til å se OL på TV i det hele tatt, men...
Posted: Tue Feb 07, 2006 8:50
by Faile

OL er jo gøy jo!(nasjonalisten i meg våkner

) det er gøy å se lille norge som er flinkere enn alle andre. *le* desverre blir det nok vanskeligere i år, ettersom så mange av gullhåpa våres er ut...
Posted: Tue Feb 07, 2006 9:54
by Akira
Vi vikinger skal kuppe OL og ta alle gullmedaljene. *Slipe stridsøksa*
Posted: Tue Feb 07, 2006 11:29
by Terje
Pff. De siste åra har de fleste av "stjernene" våre bare vært middelmådige. Inkonsistente og middelmådige. Vi er heldige hvis vi får to-tre gullmedaljer.
Posted: Tue Feb 07, 2006 11:33
by Ceres
Det er sant at vi har mistet vår Bjørn Dæhrlig, Bente Skari og Vegard Ullvang, men jeg vil gå så langt som å påstå at det er godt for idretten generelt. Gir mer mangfoldighet. Og mer spenning for flere. Og vi har fortsatt gode sjanser. Ole Einar Bjørndalen for eksempel.

Posted: Tue Feb 07, 2006 11:38
by Terje
Har ikke Bjørndalen vært sjuk? Jaja, han er vel en av de få verdensenerne vi har igjen. Det er et par-tre andre, men de har tøffe konkurrenter. Dog, vi pleier jo ha flaks i sånne greier som dette...
Posted: Tue Feb 07, 2006 11:44
by Ceres
Han var vel syk i juletider, men han vant jo det siste verdenscuprennet som ble arrangert! I tillegg så har vi jo Tore Ruud Hofstad. Han pleier jo som regel å innfri ved slike anledninger. Nei, jeg gleder meg jeg. Blir spennende.
Posted: Tue Feb 07, 2006 11:47
by Terje
Ruud Hofstad... han er ikke kombinertløper? For der har vi vel også et par stykker som kan gjøre det godt..
Posted: Tue Feb 07, 2006 12:02
by Faile
han er sprinter, og han tapte sprinten mot Petter Northug jr. i NM staffeten...
Posted: Tue Feb 07, 2006 12:14
by Ceres
Dere tar feil begge to!
Ruud Hofstad er langrennsløper. Kun dyktig på skøyting. Går ofte siste etappe på det norske stafettlaget i langrenn. Tapte duellen på stafetten mot Northug, det stemmer.
Og i kombinert har vi to trøndere som kan gjøre det ok: Tande og Moan.
Posted: Tue Feb 07, 2006 13:29
by Akira
Terje wrote:Pff. De siste åra har de fleste av "stjernene" våre bare vært middelmådige. Inkonsistente og middelmådige. Vi er heldige hvis vi får to-tre gullmedaljer.
Du tar litt feil der. Vi gjorde det veldig godt i Salt Lake City (ikke hopperne riktignok), og vi tar mye bra gull og greier i Verdenscupene og sånn.
Posted: Tue Feb 07, 2006 15:10
by Terje
Hysjjj! Jeg prøver å dempe forventningene her!

Posted: Tue Feb 07, 2006 16:35
by Kjetil
Hopp blir gøy, langrenn er alltid morsomt. Skiskyting er jo gøy. Vet aldri hva som skjer i alpint. Curlingbølgen har vel heller ikke lagt seg enda.
Jeg tror det blir gøy

Posted: Sat Feb 11, 2006 21:25
by Torbjørn
Då var fyrste dag over. To sølv og to bronse til Noreg er fasiten.
Har berre sett litt av skiskyting og ingenting av kombinert, då eg har vore på ski sjølv. Sølv til Bjørndalen er bra, men gull er ein fin farge... Hanevold imponerer igjen. 5000m på skøyter var vel ein stor nedtur, og det same var dømminga i kulekøyring. Greit nok, Jennifer Heil var ein god del raskare, men hoppa og køyringa var ikkje like bra som Kari (i mine auge). Men sølv er utruleg bra, og veldig imponerande.
Posted: Sun Feb 12, 2006 0:44
by Ceres
Enig så enig. Fikk selv ikke med meg skiskytinga, noe jeg ønsket, men hadde andre ting fore på den tida. Fikk dog med meg litt av kulekjøringa, og jeg mener nå personlig Traa burde vunnet, men nå er jo ikke jeg dommer, og jeg ser muligens ting med norske øyner.
Og du mener vel 5 000 (fem tusen) meteren? Og ja, skuffende.
Kombinerten var jo ganske bra da! Spesielt av Tande.

Alt i alt fornøyd med innsatsen! Gleder meg til i morgen, da skal jeg være hjemme på morgenen og se litt.
