Page 2 of 21

Posted: Wed Mar 29, 2006 19:12
by Torbjørn
Forøvrig, dette har RJ sagt om saka, veit ikkje om det er nemnt i den andre tråden:
Has there been any serious discussion about making a WoT movie?

RJ:Yes. Not a movie as such, but a miniseries. NBC has purchased an option to do a miniseries of "The Eye of the World." Most options are not exercised, however. If you want NBC to make the miniseries, write to them and say "make the miniseries of 'The Eye of the World.' "
Men dette var i desember 2000, og eg fann dette på ei anna side:
The mini-series

(Feb, 2003) - Robert Jordan has said that Manetheren Films has optioned the rights to the series to be made into a TV miniseries. That doesn't mean anything right now, other than this group has the rights to produce something if they can find funding and a distributor. [ More Info ]
The NBC miniseries will not be happening anytime soon. The people who had been helming that project at NBC have left, and so it currently remains in limbo.
Robert Jordan himself seems skeptical that anything will come of that deal with NBC.
Keep in mind that most ideas like these that become options for the studio are not exercised.
In an interview with Orbit books, Jordan has said that he would not mind seeing a miniseries made:
I would very much like to see the Wheel of Time made into a miniseries for television, perhaps by someone like HBO. They do very good work, and there would be no commercial interruptions. I don't think I would let one of the books be made into a movie. Such a movie would have to be at least five or six hours long, perhaps longer, just for one book, to maintain the coherence of the story, and movies of that sort aren't being made by anyone I know of. As to who should play Rand, I really don't know. How many good, young actors are there who happen to be six feet five inches tall?
NBC gjer kanskje ikkje noko, men andre...:
http://www.dragonmount.com/News/?p=177


Denne er ikkje so veldig viktig å ha med, men var litt morosam:
denne sida wrote:Q : Would you ever consent to a movie?
A: Sure! But who's going to make a movie at 16 or 18 hours per book? If anybody out there actually thinks he can cut one of these books down to a two hour movie, I suspect he's been drinking something funny !

Posted: Wed Mar 29, 2006 19:13
by Ceres
Jeg kunne godt tenke meg å se en serie basert på WoT, men ikke søren om jeg gidder dersom det ikke er skikkelig lagd. Dersom Zena-kvalitet er svaret er mitt ståsted: NEI og atter NEI NEI NEI! Men dersom man lager en serie med kvalitet på høyde med smallville, eller sånn rundt der, da ville jeg nok sett på. Tror nok de ville trengt tre-fire sesonger for å komme gjennom alle (forhåpentligvis) 12 bøkene, og muligens kunne de flettet inn de tre (forhåpentligvis, men tvilsomt mer enn den ene) prequelene i episodene. Som det er sagt over, de har i hvert fall nok manus å ta av. :lol:

Håper de i så fall ikke legger et helt stenalder-perspektiv på ting og har kvinnen i små brune kjoler med store utringninger. Huff...

Posted: Wed Mar 29, 2006 19:13
by Kjetil
Vanlige serier er vel på 22 episoder tror jeg. På rundt 43 minutt.
Om du klarer å dra tEotW ut så langt er du vel flink. Kanskje avslutninga i bok 3 kunne ha vært en fin avsluttning på første sesong.

Kanskje ikke den cliffhangeren som kreves nå til dags.

Posted: Wed Mar 29, 2006 21:52
by Sauegjeteren
Nei, jeg har ikke tro på filming av det. For uansett hvor gode de er skal det godt gjøres å skape Jordans verden uten de gode ordene hans. Og jeg liker bildene i hodet mitt.

Posted: Thu Mar 30, 2006 15:54
by Stine
huff nei, det håper jeg virkelig ikke de gjør. tror det hadde blitt et altfor stort prosjekt til at det kunne bli bra. det er vel det filmskaperne har kommet frem til også, i og med at ingen har prøvd seg ennå.

Posted: Sat Apr 01, 2006 16:01
by Ayreon
Det er alt for mye tenking i Tidshjulet. Tror ikke det ville blitt noe bra.

Posted: Sat Apr 01, 2006 16:04
by Kjetil
Det er det jo i all skjønnlitteratur. Kan lages gode filmer selv om-

Posted: Sat Apr 01, 2006 16:11
by Ayreon
Men det er for eksempel mye mer tenking i Tidshjulet enn i Feist sine bøker.

Posted: Sat Apr 01, 2006 16:13
by Kjetil
Har ikke lest Feist sine bøker, men i Jordan sine bøker blir det klart viktigste formidlet via dialog og handligsbeskrivelser.

Posted: Sat Apr 01, 2006 17:58
by Rambomons
Ikke nok med at det er veldig mye som skjer i hver bok som er nødvendig å ha med i en serie, men de har også en tidsbegrensning på seg. Hvis de skal lage en serie med alle bøkene kan de ikke bytte skuespillere underveis, men de kan heller ikke bruke veldig lang tid på seriene. For handlingen skjer egentlig ganske fort i Tidshjulet, og man merker fort hvis en skuespiller blir mange år eldre. Derfor får de kanskje for dårlig tid til å lage en lang serie/flere serier om Tidshjulet, men det hadde vært veldig morsomt om de hadde fått det til. Men hvis de må skynde seg for at skuespillerne ikke blir for gamle kan resultatet bli veldig dårlig. Da bør de i hvert fall ha skrevet ferdig manuset for flere sesonger før de begynner å spille inn første sesongen.

Posted: Sat Apr 01, 2006 18:47
by Ayreon
Det er ganske stort mellomrom mellom de store tingene, men det skjer hele tiden mange små begivenheter. De er jeg redd blir borte i en film

Posted: Sun Apr 02, 2006 14:23
by Thomdril
Jeg har heller ikke noe tro på at en film om Tidshjulet ville bli noe stort, men et spennende prosjekt hadde det vært..

Posted: Mon Apr 03, 2006 18:11
by Falya
Holder på med bok 10 nå og er ganske delt om meningene om film og serie. Begge kunne bli ganske kule, men så kommer det an på hvem som produsere den. Synes det skulle være en person som virkelig hadde levd seg inn i verdenen og latt seg forelske. Hvis en ikke hadde dette ville en sikkert begynt å forandre på ting, uten nødvendigvis vite ens betydning og kanskje ikke framstil verdenen på den måten den står beskrevet i bøkenen.

Fordeler med film:
-Folk som ikke har lest bøkene ville kanskje syntes det var mere akseptablet med en serie med filmer.
- Folk som ikke har lest bøkene kan gi opp i serien fordi den blir for lang og treg.

Fordeler med serie:
- De ville sikkert bare begynt å korte historien ned, slik de gjør på alle andre bøker som blir filmatisert. Tror det ville blitt ganske mange skuffede fans.
-En serie lar deg oppleve alt som skjer uten å hoppe over noe og samtidig blir en kjent med de forskjellige karakterene i bøkene.

Posted: Mon Apr 03, 2006 23:44
by SirGalrim
Film? Nei takk!
Serie? Ja takk! Med budsjett tilsvarende 'Band of Brothers'/Rome nivå, og med sjarme og engasjement som Firefly! :D


...
Hei! Det er da lov til å drømme!

Posted: Mon Apr 03, 2006 23:53
by Loki
Hehehehe, det kunne blitt noko, ja...