Page 2 of 9

Posted: Thu Nov 23, 2006 23:21
by Arandal
Dorullnisse er en klassiker, slår aldri feil...

Posted: Fri Nov 24, 2006 13:50
by Princess
Hehe ja dorullnisser er fine de. Det var et år jeg var helt hekta på å lage slike, og lagde så mange at moren min måtte hive noen av dem mens jeg var på skolen :lol:

Posted: Mon Nov 27, 2006 18:52
by Moiraine Sedai
Jeg er sånn at jeg kjøper julegaver på impuls. Eller ønskeliste. Det er sjelden jeg greier å finne den perfekte.

Jeg syns det var en veldig fin julegave, Kjetil! Hun blir helt sikkert kjempefornøyd.

Posted: Mon Nov 27, 2006 20:49
by Mayorearth
Den perfekte julegave, ja...hmm

Faren min:Han gir jeg bare noe musikk jeg selv har lyst på, f.eks en cd.
I år tror jeg cd-en blir Nye Mastodon cd-en eller noe av Clutch.

Moren min: Hun er utrolig mye vanskligere å tilfredsstille, hun er rett og slett litt rar, men jeg har en idé. Jeg noterer ned alt hun klager over og kjøper en av tingene. I fjor brukte jeg 3 timer på å finne et etasje-kakefat, men det ble jo faktisk en suksess.

Søster: Hun er 4 år, så dette er ikke lett, men jeg gjør det enkelt.
Jeg går på platekompaniet, ser på barnefilmer, og kjøper en av dem. I år har jeg allerede planlagt hva, nemlig Istid 2. Kan hende jeg går og kjøper dukkeutstyr på en lekebutikk, det er bare det at jeg blir sprø av å være inne i den type butikker. :x

Fetter: (2-3 år er ikke helt sikkerhyyysj) Han heter Elias, så det blir nok noe båten elias greier. Eller noen lekebiler.

2 Fettere til:Noen lekegreier.

Julian (freund):Han er en gitarist, men han øver altfor jævlig lite, så jeg tenkte å stikke av med noe av cashet hans og gi han en billig øvebok. Eller et plekter. Eller kanskje en banan der det står: Ikke spis denne før julaften på med store bokstaver. Innpakket slik at han ikke ser hva det er. Tror jeg går for bananen. Og 2-3 mail med litt musikk han sikkert kommer til å like.

Andre freunder:Banan + musikk var genialt så jeg går for den.

Posted: Tue Nov 28, 2006 13:29
by Princess
Mayorearth wrote: Moren min: Hun er utrolig mye vanskligere å tilfredsstille, hun er rett og slett litt rar, men jeg har en idé. Jeg noterer ned alt hun klager over og kjøper en av tingene.
Genialt! :D

Posted: Tue Nov 28, 2006 17:14
by Mayorearth
Ja, ikke sant?Dersom noen er vansklige å tilferdsttille, gjør det på den måten!Anbefaler det virkelig!

Posted: Wed Nov 29, 2006 7:42
by Stine
jeg har bestilt en paraply fra danmark til moren min. ble visst litt (omtrent det doble, eller triple) dyrere enn jeg pleier å gi til henne, men... nå skal hun i alle fall slippe å bli våt.

Posted: Wed Nov 29, 2006 10:02
by Lothair Mantelar
Princess wrote:
Mayorearth wrote: Moren min: Hun er utrolig mye vanskligere å tilfredsstille, hun er rett og slett litt rar, men jeg har en idé. Jeg noterer ned alt hun klager over og kjøper en av tingene.
Genialt! :D
Jeg ville heller si at det var det direkte motsatte av genialt.

Posted: Wed Nov 29, 2006 12:54
by Pheoniks
syns det var genialt jeg...

Posted: Wed Nov 29, 2006 14:03
by Shallis
Princess wrote:
Mayorearth wrote: Moren min: Hun er utrolig mye vanskligere å tilfredsstille, hun er rett og slett litt rar, men jeg har en idé. Jeg noterer ned alt hun klager over og kjøper en av tingene.
Genialt! :D
Spørs vel hvordan man ser på det. Man kan jo tenke at når moren til Mayorearth klager over at hun har for mange skjørt, så kjøper Mayorearth et skjørt.

Eller så kan man tenke at når moren til Mayorearth klager over at hun mangler kakefat i flere etasjer (som han selv sa) så kjøper Mayorearth et kakefat i flere etasjer, og det var (etter min oppfatning) dette som var den mente måten å gjøre det på. :P

Posted: Wed Nov 29, 2006 16:25
by Lothair Mantelar
Shallis wrote:Spørs vel hvordan man ser på det. Man kan jo tenke at når moren til Mayorearth klager over at hun har for mange skjørt, så kjøper Mayorearth et skjørt.

Eller så kan man tenke at når moren til Mayorearth klager over at hun mangler kakefat i flere etasjer (som han selv sa) så kjøper Mayorearth et kakefat i flere etasjer, og det var (etter min oppfatning) dette som var den mente måten å gjøre det på.
Måte nr. 1: åpenbart ikke genial, da moren sikkert ikke ville like gaven - noe som er poenget med å gi bort gaver.

Måte nr. 2: litt mindre åpenbart ikke genial, da den egentlig funker, men hvis man tenker litt nøye over poenget - som er at han kjøper ting moren trenger, så må man innse at det er nettopp dette man gjør når man handler gaver.

Tssk, tssk.

Posted: Wed Nov 29, 2006 17:55
by Princess
Shallis wrote: Spørs vel hvordan man ser på det. Man kan jo tenke at når moren til Mayorearth klager over at hun har for mange skjørt, så kjøper Mayorearth et skjørt.
Det tror jeg ikke det er noen som gjør. Det er jo lov å tenke selv også :wink:

Posted: Wed Nov 29, 2006 21:59
by Shallis
ÅÅÅ det var jo akkurat det jeg prøvde å få fram :|

Posted: Wed Nov 29, 2006 22:58
by Princess
Prøvde du å komme fram med at folk fles ikke gjør det? Hva var da vitsen med innlegget? Nå henger jeg ikke helt med her... :roll:

Posted: Wed Nov 29, 2006 23:04
by Sauegjeteren
Princess wrote:Prøvde du å komme fram med at folk fles ikke gjør det? Hva var da vitsen med innlegget? Nå henger jeg ikke helt med her... :roll:
Så hold kjeft!

Lotta understreket jo også poenget, i tillegg til at det egentlig taler for seg selv.